2022-03-10, 21:39
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
det verket lades ner för några år sedan
Nej Kubal är i drift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej, deras konto på Twitter är också avstängt:
https://twitter.com/rt_com

Men du tänker prompt låtsas som att inget hänt?

https://imgur.com/a/E76q34K

Snälla håll käften nu den funkar
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Twitter och FB har varit borta ett tag då det va företags sanktioner.
RT funkar utmärkt fortfarande jag kikar dagligen utan problem.
Då har du väl en av de internetleverantörerna som inte stängt av (än) men för mig och andra funkar det inte.

Jag är mycket arg på dessa censurnäsor. Googlenäsor. Youtube-näsor. Facebooknäsor.

Jag vill ha hela historien!
Citera
Medlem
Idioter har trott att RT är nedstängt i två veckor nu. Finns tyvärr inget botemedel mot idioti utom det uppenbara.

Visst jag har inga kollat alla ISP men vem stänger innan Telia?

RT blockerar däremot mängder av IP som försvar mot attacker
Citera
2022-03-10, 21:40
Medlem
serbisknegers avatar
Gammal men ändå sevärd. Georgiska frivilliga dödar mongolpansar.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1501293013879844865
Citera
2022-03-10, 21:40
Medlem
Här är ett axplock på opinionen i Kina.

Great and nuanced video on Chinese people's impression on Russian and the Invasion.
Citera
2022-03-10, 21:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Så som ryssarna beter sig i Ukraina med plundring, våldtäkter, avrättningar, mord med mera så beter dom sig exakt som nazisterna gjorde under WWII.
Kommer det nya skällsordet bli "ryssar" istället för "nazister"?

Kommer nazisternas illdåd under andra världskriget hamn i skuggan av vad ryssarna nu gör?

Var en skribent som tog upp vad en gammal mormor sa till honom. Hon var ukrainare och när nazisterna fanns var redan ryssar mer hatade. Nazisterna sågs som befriare efter att Stalin låtir några milkoner ukrainare svältit ihjäl.
Citera
2022-03-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag har inte nämnt sanktionerna en enda gång i tråden. I dagens cancel-kultur så är det väl inget konstigt att dom blev massiva.

Om du vill ha ett hyfsad sammanfattning kring USA's neokonservativas manipulation av Ukraina så rekommenderar jag Oliver Stones doku "Ukraine on Fire" från 2016.

Och för den som vill ta av foliehatten så rekomenderar att man gör sig medveten om den felaktiga premissen oliver stone målar upp för sitt verk, Eller åtminstonde acepterar att alla totalitära "ledare" behöver sina nyttiga idioter, men att det nödvändigtvis inte är påtvingat utan självalt

https://khpg.org/en/1480891067
Citera
2022-03-10, 21:42
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Skulle bli intressant om Kina sa till Ryssland, "sluta nu, annars går vi in med fredsbevarande trupper".

Då skulle Kina få den respekt de så gärna vill ha.
Kan tänka mig att de faktiskt är väldigt sugna på det.
Bara en liiiten bulimiker-smakbit av de sydöstra hörnen av Ryssland, sådär? Är ju ändå ingen som bor där, och vad skulle Ryssland göra åt det, egentligen? Enda anledningen jag tror de inte gör det är för att de, till skillnad mot Putin, förstår att man måste ha lite mer finess än ett supsuget fyllo som precis fått syn på någons nyöppnade flaska på festen.
Jag misstänker också att de blivit lite överrumplade av den enighet med vilken västvärlden fördömt Rysslands brutala lebensraum-anfall, och antagligen därigenom också blivit lite griniga på Ryssland då Kina gärna hade gjort med Taiwan så som Putin nu gör med Ukraina nu... '

Men som sagt; Kina hade nog skött det där en aning bättre.
Citera
2022-03-10, 21:43
Medlem
Ryssland har stoppat sin export av vete, blandsäd, råg, korn och majs till den Euroasiska ekonomiska unionen enligt Rysslands finansminister, rapporterar The Guardian.

Beslutet har tagits för att säkerställa att det finns tillräckligt med mat på den inhemska marknaden.

Export-stoppet gäller fram till den 31 augusti.

Länder som påverkas av stoppet är Armenien, Belarus, Kazakhstan och Kyrgystan.

Ja enligt Putins lakejer så skulle Sverige få vetebrist....
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det saknades ett “inte”. “Inte har velat ha en konflikt”. Det vet man om man kan bakgrunden och har tagit del av basala uppgifter om Ukrainakonflikten.
Annars var mitt inlägg helt korrekt.

Men du vet, man förstod det med en gång.

Återstår att du ändå inte lyckades förklara Putins tankegångar.

Du bara ber andra att titta på en massa rysk propaganda.

Här är en snutt som du säkert gillar

https://youtu.be/1__EPqhMrFQ?t=29
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag tycker det verkar vara samordningen och taktiken som är det största problemet. Man slåss i öppen terräng där Ukrainas infanteri har noll skydd. Om ryssarna ryckte fram med kraft med blandat pansar och psk-fordon plus lite attackhelikoptrar strax bakom, då skulle varje NLAW-skytt veta att han skulle bli toast om han missar. I stället ser vi exempel efter exempel på isolerade pansarfordon som slagits ut och lämnats kvar när övriga flytt.

Dessutom har Ryssland för lite trupp för att både rycka fram mot städer och samtidigt hålla en 50 mil front i norr och en ännu längre i söder. De kan inte undvika bakhåll från små ukrainska förband med mängder av högklassiga PV-vapen.

Detta sagt så pressar sig ryssarna framåt, och inget tyder på att Ukraina kan genomföra anfallsstrid och ta tillbaka förlorad terräng. Den intressanta frågan är om Ryssland har kapacitet att inta Kiev och om Ukrainas ledning är beredda att låta staden utstå en belägring.
Ju längre man tränger in desto längre blir försörjningslinjerna och riskerna för logistiken när de ska frakta bränsle, ammunition mm.

Många gånger så släpper Ukraina in ryska förband medvetet för att sedan stänga in dom.
Det handlar om att skapa kaos och få fienden att blöda för att sedan ta tillbaka när fienden lider av blodförlust.

Finns ingen som helst mening att försöka ta områden där Ryssarna kraftigt har befäst, Ukrainarna vill inte slåss på ryssarnas villkor utan sina egna.
Bättre att som sagt slå ut försörjningen och låta dom blöda ut.
https://suntzusaid.com/book/6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in