2022-03-10, 21:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag har inte nämnt sanktionerna en enda gång i tråden. I dagens cancel-kultur så är det väl inget konstigt att dom blev massiva.

Om du vill ha ett hyfsad sammanfattning kring USA's neokonservativas manipulation av Ukraina så rekommenderar jag Oliver Stones doku "Ukraine on Fire" från 2016.

Jag vill att du med egna ord svarar på de frågor du får. Att enbart hänvisa till källa är inte att diskutera.

Citat:
Berätta på vilket sätt neokonservativa i USA via Ukraina har manipulerat Ryssland?

Nå, låt oss se dig seriöst utveckla dina argument.
Citera
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
God kväll Igor. Är du förståndshandikappad eller har du bara otur när du tänker?

Tycker du att det är seriöst av Ryssbajs att skicka Lavrov för att säga att Ryssbajs inte invaderat Ukraina?

Jag önskar dig många långa år i Gulag.
Dom försöker hålla möten för att få slut på skiten, vilket globalist komikern inte vill
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty_
Mycket prat lite verkstad här.

Nu har Rusals huvudägare oleg d fått sina tillgångar frysta i UK. Rusal äger aluminiumsmältverket i Sundsvall.

Kanske dags att agera #ifmetall:

https://www.ifmetall.se/om-oss/vara-avdelningar/mellersta-norrland/kontakt/avdelningsstyrelse/

Dags att ta ut personalen i strejk eller ta på putin-hatten

det verket lades ner för några år sedan, har dem startat igång de igen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej, deras konto på Twitter är också avstängt:
https://twitter.com/rt_com

Men du tänker prompt låtsas som att inget hänt?

Twitter och FB har varit borta ett tag då det va företags sanktioner.
RT funkar utmärkt fortfarande jag kikar dagligen utan problem.
Citera
2022-03-10, 21:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja sett denna förut undra vad dess öde blev ?
Brummar nog fortfarande runt i Khariv.
I Kharkiv ligger fabriken som utvecklade T-64 och T-80 för övrigt.
Citera
2022-03-10, 21:37
Medlem
Så som ryssarna beter sig i Ukraina med plundring, våldtäkter, avrättningar, mord med mera så beter dom sig exakt som nazisterna gjorde under WWII.
Kommer det nya skällsordet bli "ryssar" istället för "nazister"?

Kommer nazisternas illdåd under andra världskriget hamn i skuggan av vad ryssarna nu gör?
Citera
2022-03-10, 21:38
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Han har ju så rätt, Ryssarna är ett jävla skämt, lastbilarna är sämre än de gamla Scania 88orna vi hade när jag gjorde lumpen, deras stridsvagnar är rullande likkistor och deras flygplan börjar ta slut.
Visst har han rätt. Det enda Ryssland har att komma med är kärnvapen. I ett konventionellt krig skulle USA bara skicka ett gäng drönare, sen är det över.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Till dig som postade denna BBC-tweet här i tråden:
https://twitter.com/sommervilletv/status/1502000265490227206

Tack!
Har idag sökt efter liknande uppdateringar från Kharkiv, och detta täckte upp rätt bra för mig.
Staden har bombats och skjutits på sedan dag 1, och är mer värd att följa upp än Kiev just nu.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Så är det men väldigt många stannar där.

Ja absolut är det så - och även själva mottagandet vid polska gränsen kräver en enorm insats för att inte helt haverera. Hatten av ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Som sagt - du är efterbliven.

Så här skrev du i natt.

Du skrev det på direkta uppmaningar om att delge oss Putins syn på saken, och det enda du kunde säga var att han sedan åtminstone 2008 har velat ha en konflikt med NATO.

Riktigt hur pantad man är som argumenterar emot det man säger sig vilja visa, är svårt att förstå. Men tack för skratten.

Det saknades ett “inte”. “Inte har velat ha en konflikt”. Det vet man om man kan bakgrunden och har tagit del av basala uppgifter om Ukrainakonflikten.
Annars var mitt inlägg helt korrekt.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Azovnassarna i Kharkov blir serverade.
https://mobile.twitter.com/ASBMilitary/status/1502003287754788877

Är detta dom bästa filmerna du kan få fram?

Jämför man era filmer mot vad Ukrainarna serverar så har ni verkligen problem i er krigsföring!

Ukrainaren dödar dom militärer som inkräktar landet, mini Putler dödar civila eftersom han är rädd för möta lillebror öga för öga.

Putler har inte bara tappat ansiktet, har förödmjukat hela det ryska folket inför hela världen och förskjutit dom 60 år bakåt i tiden, många ryssar kommer tyvärr svälta ihjäl.
Citera
Medlem
Aftonhoran visar just nu video på hur anfallet mot Kievs förstäder slogs tillbaka och expertkommentatoren är lite förvånad hur den ryska ledningen agerar. Även stridsfordon slogs ut och jag tolkar det som att minst 20 soldater måste ha dött vid attacken. Kan var det dubbla eller fler.

Oklart om det är drönare eller artilleri som är verksamt. Kan vara en kombination. Bilderna har tidigare visats i tråden här och anfallet var troligen igår.

Kiev verkar synnerligen starkt befäst. Hur stora förluster kan egentligen Ryssland ta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in