Citat:
Ursprungligen postat av
orebro019
någon som har lyssnat på det senaste avsnittet ?
Mina föräldrar orsakade min dotters död, Helena Sörmander
https://www.youtube.com/watch?v=Gor-Czfk-2c&t=113s
fy fan ! skulle aldrig prata med mina föräldrar igen ..
Hennes mamma är ett skolboksexempel på
narcissistisk personlighetsstörning. Precis allt hon berättar om mamman stämmer in till punkt och pricka på den diagnosen. Hennes pappa har naturligtvis också nån typ av störning där låg medkänsla är det grundläggande kännetecknet. Sådana personer utvecklar aldrig sunt förnuft eller empati, för dom
bryr sig inte tillräckligt om sin omgivning för att göra det. Det är
bristen på medkänsla som är orsaken till den låga empatin och avsaknaden av sunt förnuft.
Osympatisk intervjuare för övrigt - som kanske också har en släng av NPD.
Noll talang och känsla. Har förmodligen blivit tilldelad sin framgång genom sitt medlemskap i ett
slutet sällskap. Drar paralleller i slutet mellan att han blivit "huggen i ryggen" av vänner med att hennes dotter
har blivit kokad till döds! av hennes föräldrar - och menar på att till slut måste man förlåta...
Nej. Förlåter gör man
inte när orsaken bakom en "olycka" är morföräldrarnas
avsaknad av medkänsla - en avsaknad av medkänsla dom själva bekräftar efter "olyckan" genom sitt samvetslösa beteende som vi kan höra i intervjun Såna personer ska man ta bort från ens liv. Och man ska göra det
så fort man flyttar hemifrån. Ingen kontakt nånsin igen.
Helena är tyvärr en person som har levt i förnekelse om sina föräldrars grava, mentala störningar. Hon älskar inte sin mamma. Hon älskar, eller
älskade nu efter "olyckan", en önskebild av sin mamma som inte existerar. Min far har en liknande störning som hennes mamma - jag älskar inte honom(vilket jag erkände för mig själv när jag var sju år). Kärlek mellan två personer kan aldrig bli starkare än dess svagaste länk.
En narcissistisk person är inte kapabel att älska - och därför går det inte heller att älska den personen.
Det Helena måste göra är att inse att hennes föräldrar är hopplösa fall och, inte bara utesluta dom från sitt liv, utan
dödförklara dom mentalt och inse att hon
alltid varit föräldralös. Vill hon göra nåt för andra är det mentala störningar inom mörka triaden hon skall prata om - och tala om för andra att dom måste utesluta dessa personer från sina liv så fort dom bara kan och
aldrig mer ha kontakt med dom.