2020-02-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Jag vet inte om du har problem med läsförståelsen, men jag diskuterade din butty boy.....
jag skulle kunna tipsa om inspirerande riktigt bra avsnitt men du är ju en idiot/sverigedemokrat och förtjänar inte den chansen att bli en anständig människa. men jag kan dela med mig av avsnitt som är anmärkningsvärda på andra sätt.
avsnittet Lukas Betting - det mest uppskattade avsnittet, inte särskilt inpirerande men en väldigt gripande historia.
avsnittet Sebastian Staksett - även detta avsnitt väldigt gripande
Citera
2020-02-15, 09:54
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faust1
jag skulle kunna tipsa om inspirerande riktigt bra avsnitt men du är ju en idiot/sverigedemokrat och förtjänar inte den chansen att bli en anständig människa. men jag kan dela med mig av avsnitt som är anmärkningsvärda på andra sätt.
avsnittet Lukas Betting - det mest uppskattade avsnittet, inte särskilt inpirerande men en väldigt gripande historia.
avsnittet Sebastian Staksett - även detta avsnitt väldigt gripande

Jag förstår att du försvarar din butty boy, du är precis lika efterbliven. Du förstår inte ens poängen i kritiken folk framför. Du kan namedroppa alla möjliga namn, intressanta som ointressanta, spelar fortfarande ingen roll. Poängen är den att din pojkvän har en allmänbildning som en genomsnittlig 12-åring. Är gästen duktig på att hålla monolog, kan ett podavsnitt bli OK, men det är knappast din pojkväns förtjänst.
Det bästa han kan göra är att bara vara tyst. Det är olidligt att se hur saker flyger över huvudet på honom hela tiden.
Varför brinner du i frågan? Nästintill fanatiskt.
Citera
2020-02-16, 18:26
Medlem
Finns helt klart en mängd bra avsnitt i denna podden, men som andra redan skrivit, de absolut bästa avsnitten är de där gästen i princip kört monolog. Alexander själv säger i princip aldrig något intressant eller vettigt och gör ofta bort sig med märkliga resonemang och frågor. Ska dock ge honom att han verkar vara en snäll och trevlig pojk, men så är han ju en gammal säljare också så allt kanske bara är en fasad.
Citera
2020-07-18, 17:55
Medlem
Han levlar Jantelagen totalt. Är och framstår som en total nöt, och blir därmed helt "ofarlig" och omtyckt.
Men i själva verket skrattar han åt alla lyssnare och idioterna som köpt hans mobilabonnemang tidigare och räknar hem stålarna ihop med Vargen i Marbella.

Många av gästernas trollar också.
Det är några riktiga pajjasar som varit med.

Jag minns när mikael syding påstod att hans morgonrutin består av att hälla i sig 4L rapsolja för att få energi.

Han som spenderade 85% av podden på att försöka bevisa hur han lärt sig injicera (trigga) signalsubstanser i människors hjärnor genom "story telling" och failade stenhårt med en creepy godnattsaga om nån prinsessa.

Munken som knappast är någon framgångssaga själv utan snarare en överklass-son som gjort revolt (dock med ett ekonomiskt skyddsnät utan dess like).

osv.

Men om ni inte tar tillfället att lyssna, studera och läsa av många av dessa framgångsrika människor mellan raderna så är det snarare ni som missar något.

Fast ni kanske redan lever drömlivet.
Citera
2021-02-04, 01:08
Medlem
TruckUrbans avatar
Hey Alexander, du borde byta namn på podden till ”Medelåldersmän ger nyckeln till livet efter milt trauma från tonåren”

Nu pratar någon rödtott om att han har tyckt han var ful hela livet för att han blev dissad på ett mellanstadiedisco, och i senare år har han övertalat sig själv att han inte är ful och han har mått så bra sen dess.

OERHÖRT platt och väntat format.
Citera
2021-04-03, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Han levlar Jantelagen totalt. Är och framstår som en total nöt, och blir därmed helt "ofarlig" och omtyckt.
Men i själva verket skrattar han åt alla lyssnare och idioterna som köpt hans mobilabonnemang tidigare och räknar hem stålarna ihop med Vargen i Marbella.
Är lite sent ute men upptäkte denna figur härom dagen och bumpar tråden med att plus etta ditt inlägg. Väl beskrivet. Svårt att hitta någon som lever mer enl "fake it til you make it" än denna person. Framgångpodden🤦🏻‍♂️.
Någon som har nå storys om denna jantefigur?Känns som en riktig orm. Vad är han "känd" för?
Citera
2021-08-05, 01:46
Medlem
någon som har lyssnat på det senaste avsnittet ?

Mina föräldrar orsakade min dotters död, Helena Sörmander

https://www.youtube.com/watch?v=Gor-Czfk-2c&t=113s

fy fan ! skulle aldrig prata med mina föräldrar igen ..
Citera
2021-08-05, 06:05
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orebro019
någon som har lyssnat på det senaste avsnittet ?

Mina föräldrar orsakade min dotters död, Helena Sörmander

https://www.youtube.com/watch?v=Gor-Czfk-2c&t=113s

fy fan ! skulle aldrig prata med mina föräldrar igen ..

Hennes mamma är ett skolboksexempel på narcissistisk personlighetsstörning. Precis allt hon berättar om mamman stämmer in till punkt och pricka på den diagnosen. Hennes pappa har naturligtvis också nån typ av störning där låg medkänsla är det grundläggande kännetecknet. Sådana personer utvecklar aldrig sunt förnuft eller empati, för dom bryr sig inte tillräckligt om sin omgivning för att göra det. Det är bristen på medkänsla som är orsaken till den låga empatin och avsaknaden av sunt förnuft.

Osympatisk intervjuare för övrigt - som kanske också har en släng av NPD. Noll talang och känsla. Har förmodligen blivit tilldelad sin framgång genom sitt medlemskap i ett slutet sällskap. Drar paralleller i slutet mellan att han blivit "huggen i ryggen" av vänner med att hennes dotter har blivit kokad till döds! av hennes föräldrar - och menar på att till slut måste man förlåta...

Nej. Förlåter gör man inte när orsaken bakom en "olycka" är morföräldrarnas avsaknad av medkänsla - en avsaknad av medkänsla dom själva bekräftar efter "olyckan" genom sitt samvetslösa beteende som vi kan höra i intervjun Såna personer ska man ta bort från ens liv. Och man ska göra det så fort man flyttar hemifrån. Ingen kontakt nånsin igen.

Helena är tyvärr en person som har levt i förnekelse om sina föräldrars grava, mentala störningar. Hon älskar inte sin mamma. Hon älskar, eller älskade nu efter "olyckan", en önskebild av sin mamma som inte existerar. Min far har en liknande störning som hennes mamma - jag älskar inte honom(vilket jag erkände för mig själv när jag var sju år). Kärlek mellan två personer kan aldrig bli starkare än dess svagaste länk. En narcissistisk person är inte kapabel att älska - och därför går det inte heller att älska den personen.

Det Helena måste göra är att inse att hennes föräldrar är hopplösa fall och, inte bara utesluta dom från sitt liv, utan dödförklara dom mentalt och inse att hon alltid varit föräldralös. Vill hon göra nåt för andra är det mentala störningar inom mörka triaden hon skall prata om - och tala om för andra att dom måste utesluta dessa personer från sina liv så fort dom bara kan och aldrig mer ha kontakt med dom.
Citera
2021-08-05, 06:22
Medlem
Fejkits avatar
Jag tyckte podden var bra förr i tiden men insåg ju sedan att Pärleros är korkad. Han gör ju allt rätt fram till det att han ska dra egna paralleller till sina gästers historier eller så ställer han bara urdumma följdfrågor för att han inte förstår sina gäster, antingen på grund av dåligt ordförråd som gör att han missförstår eller så är hans allmänbildning på en tolvårings nivå.

Han har ju förmågan att dra dit bra gäster men de borde få hålla ett sommarprat istället för att Pärleros ska in och babbla emellanåt. ”Ahh precis, det är precis som när jag eh… jag menar när jag va lite så skulle jag äta en hamburgare men jag ba, nä, detta är en ko med känslor och jag ba, jag kan inte äta den, jag tyckte det var så jääääkla äckligt så jag ba, aldrig mer kött så jag beställde en fisk istället”
Citera
2021-08-10, 19:44
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Hennes mamma är ett skolboksexempel på narcissistisk personlighetsstörning. Precis allt hon berättar om mamman stämmer in till punkt och pricka på den diagnosen. Hennes pappa har naturligtvis också nån typ av störning där låg medkänsla är det grundläggande kännetecknet. Sådana personer utvecklar aldrig sunt förnuft eller empati, för dom bryr sig inte tillräckligt om sin omgivning för att göra det. Det är bristen på medkänsla som är orsaken till den låga empatin och avsaknaden av sunt förnuft.

Osympatisk intervjuare för övrigt - som kanske också har en släng av NPD. Noll talang och känsla. Har förmodligen blivit tilldelad sin framgång genom sitt medlemskap i ett slutet sällskap. Drar paralleller i slutet mellan att han blivit "huggen i ryggen" av vänner med att hennes dotter har blivit kokad till döds! av hennes föräldrar - och menar på att till slut måste man förlåta...

Nej. Förlåter gör man inte när orsaken bakom en "olycka" är morföräldrarnas avsaknad av medkänsla - en avsaknad av medkänsla dom själva bekräftar efter "olyckan" genom sitt samvetslösa beteende som vi kan höra i intervjun Såna personer ska man ta bort från ens liv. Och man ska göra det så fort man flyttar hemifrån. Ingen kontakt nånsin igen.

Helena är tyvärr en person som har levt i förnekelse om sina föräldrars grava, mentala störningar. Hon älskar inte sin mamma. Hon älskar, eller älskade nu efter "olyckan", en önskebild av sin mamma som inte existerar. Min far har en liknande störning som hennes mamma - jag älskar inte honom(vilket jag erkände för mig själv när jag var sju år). Kärlek mellan två personer kan aldrig bli starkare än dess svagaste länk. En narcissistisk person är inte kapabel att älska - och därför går det inte heller att älska den personen.

Det Helena måste göra är att inse att hennes föräldrar är hopplösa fall och, inte bara utesluta dom från sitt liv, utan dödförklara dom mentalt och inse att hon alltid varit föräldralös. Vill hon göra nåt för andra är det mentala störningar inom mörka triaden hon skall prata om - och tala om för andra att dom måste utesluta dessa personer från sina liv så fort dom bara kan och aldrig mer ha kontakt med dom.
Håller med fullständigt. Jag var in och kollade på mammans fb vilket ytterligare förstärkte min magkänsla.

En sak jag funderar på, hon sa att sambon ringde från ambulansen. Alltså hann han dit före den åkte iväg. En slump eller hade de inte ens gått in och kollat försökt att väcka barnet förrän han kom?
Citera
2021-08-10, 20:27
Medlem
Han åkte inte i samma ambulans som dottern har jag för mig att hon sagt på sin instagram eller i en annan podd.
Citera
2021-08-11, 08:24
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missmermaid
Han åkte inte i samma ambulans som dottern har jag för mig att hon sagt på sin instagram eller i en annan podd.
Hittade och lyssnade på den nu. Ja då var det mormor och morfar som slog larm. Förstår inte hur de orkar leva. Jag skulle var helt förstörd om ett barn jag pasade dog, även om det var i sömnen pga sjukdom och jag var helt oskyldig. Men detta , det går inte föreställa sig. https://poddtoppen.se/podcast/1480756532/utan-dig/34-isolde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in