2022-03-10, 20:00
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Jag har sett att folk skrivit att han verkar ha det psykiskt svårt osv.

Men jag har träffat på sådana här människor flera gånger i mitt liv. Möjligen inte lika extrema, men snarlika. De har alltid varit kufar. Min gissning är att han alltid varit lagd åt det här hållet.

Vissa personer är bara annorlunda eller dåliga människor.

Det missade jag! Så det är alltså kvinnorna som fått böter!? Vilken lirare..

Jag hoppas någon myndighet får upp ögonen för honom och fixar ett annat boende till familjerna.
Ja. Kollade hans Facebook nu och det är väldigt fint av människor att vilja hjälpa och stötta och även om han är psykiskt sjuk så är det fint att han får uppmuntrande stöd om han själv inte har några bakomliggande motiv utan bara är som du kallar det, annorlunda.

Vi får hoppas på att de får hjälp med boende. Och att folk förstår hur viktigt det är att vi är uppmärksamma, särskilt när det kommer till barn och att krigsbarn befinner sig i särskilt försvarslösa positioner då de förlorat allt och även sina skyddsnät eftersom sådana aldrig enbart utgörs av en förälder.
Citera
2022-03-10, 20:02
Medlem
Jon.Holmss avatar
Knäppgöken Peter borde ha gett pengarna som han har lagt ut på bensin, restauranger, hotellboende, färja m.m. till hjälporganisationer istället, och på så sätt hjälpt många fler flyktingar.

Men det är klart, sånt genererar ju inte lika många likes på Facebook.
Citera
2022-03-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Dom vill inte hit.

Tydligen väljer så många som kan, bort Sverige om de vet något om landet.

Har redan kommit flera tusen flyktingar från Ukraina till Sverige.
Citera
2022-03-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Ingen vill ha en man som dig som trakasserar våldtäktsförsök online och irl.

Jag har skapat tråden och känner mig inte trängd. Istället för att hota online, kom och säg det till mitt ansikte. Kom nu.

Kom du och säg till mig direkt det du sitter online och gör. Visa att du inte ständigt är mig underlägsen. Kom igen.

Utöver att du blandar medvetet för att sprida misskrediterande lögner så har jag aldrig haft flyktingar boende hos mig som du påstår.

Kom hem till mig. Så pratar vi på nära avstånd. Kom nu.

OnTopic så vill inte kvinnor till Sverige och vägrar evakueras hit pga att de inte vill vara i närheten av män likt dig utan skydda sina barn från det som det svenska samhället inte gör när de inte låser in er som de bör.

Du verkar svartsjuk på de ukrainska kvinnorna och attackerar alla svenska män som blandar sig med dessa.
Citera
2022-03-10, 20:31
Medlem
Risk för förhastade slutsatser i tråden tror jag.

Men jag tror också att Peter kan lida av psykisk ohälsa då han bockar av flera typiska tecken för det. Hans känslosamhet ihop med hur han maniskt gör Facebook inlägg är också tecken som kan tyda på det. Hade han bara varit en godhetsknarkare hade han inte lyckats skriva så mycket på facebook. Hans beteende är inte normalt men det betyder inte att han inte vill hjälpa.

Jag tycker inte att den krullhåriga kvinnan ser obekväm ut på bilder och film från Peters Facebook. Antingen kände de varann från ”chatten” eller så var hon bara obekväm i SVT-inslaget. Men jag håller med om hans klappar är opassande och det tyckte hon också även om hon kanske inte, utan kameror, känt samma sak.

Men något många missat i tråden är att det kommer fulla färjor till Sverige med flyktingar hela tiden. I min stad är det fullt på facebook där man säger att man ska till nynäshamn eller Polen för att hämta hem flyktingar.

ALLA söker privata bostäder åt flyktingarna. Eller ska själva ta emot dem hemma.
Man åker och hämtar in vilka personer och husdjur som helst och kontroll finns inte. Risken nu för smittor som RABIES eller svåra djursjukdomar är stor. Svenskarna som hämtar hem har ingen koll.

Jag och kollegor skrev i inlägg och grupper om riskerna med det här. Att personerna måste skrivas in direkt och att de kan vara svårt psykiskt sjuka och behöver kunna prata med någon på sitt språk. De riskerar att bli utnyttjade och lurade, sexuellt och ekonomiskt samt hamna utanför samhället. Det hände också vid flyktingvågen 2014 eftersom många som hamnade i privata hem aldrig skrevs in hos Migrationsverket.

Men flyktinghämtarna bryr sig inte. De blir bara arga istället för att göra allt rätt. Jag tror att många mest vill hjälpa till för sin egna skull. För att känna och visa att de hjälpt till men de bryr sig inte fullt ut om flyktingarnas mående.
Flyktinghämtarna har uppenbarligen dålig kunskap om trauma och kris också då de tror att det räcker att de får bo i ett privat hem så de kan känna sig trygga och må bättre… De förstår inte vad flyktingarna har upplevt och att flyktingarna har kvar sina liv och släktingar i kriget.
Citera
2022-03-10, 20:38
Medlem
Jag tror Peter är galet impulsiv. Ser på TV. Pratar med ukrainare. Åker och hämtar första bästa men har inte råd egentligen. Men så långt hann han inte tänka. Impulsiv och öl ledde nog till hans rattfylla och skilsmässa också. Impulsiv och psykiskt känslig = oerhört jobbig att leva i förhållanden med
Citera
2022-03-10, 20:41
Medlem
Peter åkte till Ukraina för att hjälpa: "Det jag sett är det hemskaste jag sett i mitt liv"

"Jag kunde inte stanna, jag har tårar i ögonen nu. Det jag sett är det hemskaste jag sett i hela mitt liv", berättar Peter Jönsson.

https://sverigesradio.se/artikel/peter-akte-till-ukraina-for-att-hjalpa-det-jag-sett-ar-det-hemskaste-jag-sett-i-mitt-liv

Samtidigt sitter det folk som inte gör ett skit och gnäller på folk som försöker göra nytta.
Citera
2022-03-10, 20:48
Avslutad
Citat:
Gubben är helt sjuk.

Jag tittade in på hans Facebook igen. Massvis av bilder på "hans" Ukrainska familjer. Han listar exakt vad allt kostar. Så fort de handlar något så skriver han ut exakt vad det kostade.

Varför gör han det? Får han ersättning av Migrationsverket då eller?
Citera
2022-03-10, 20:51
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Varför gör han det? Får han ersättning av Migrationsverket då eller?
Jag misstänker att det är för att få donationer och för att visa alla hur god han är.
Citera
2022-03-10, 20:57
Avslutad
Citat:
Jag misstänker att det är för att få donationer och för att visa alla hur god han är.

Att mäta godhet i pengar känns ju inte riktigt rätt. Som någon annan var inne på hade han förmodligen kunnat hjälpa fler om han istället donerade till en välgörenhetsorganisation som kan det där med att hjälpa folk i nöd. Men då trillar det ju inte in lika många likes förstås. Nu kan han visa upp sig överallt med sina ukrainska troféfruar och begära att alla ska bjuda dem på allting, inklusive p-avgift.
Citera
2022-03-10, 20:57
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Peter åkte till Ukraina för att hjälpa: "Det jag sett är det hemskaste jag sett i mitt liv"

"Jag kunde inte stanna, jag har tårar i ögonen nu. Det jag sett är det hemskaste jag sett i hela mitt liv", berättar Peter Jönsson.

https://sverigesradio.se/artikel/peter-akte-till-ukraina-for-att-hjalpa-det-jag-sett-ar-det-hemskaste-jag-sett-i-mitt-liv

Det är just detta som gör honom så creepy. Det är bara jag, jag, och jag hela tiden. ”Se på mig, jag är bra” Jag, jag, och jag. Jag har gjort si, jag har gjort så. JAG, JAG, JAG!

Det riktigt osar psykopat och narcissist om karln!
Citera
2022-03-10, 21:11
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Har redan kommit flera tusen flyktingar från Ukraina till Sverige.
Det finns tydligen många som vägrar åka hit. Jag la upp två länkar. En kvinna sa att hon inte tänkte ta sitt barn från ett krig till ett annat.

Jag förstod att det skulle bli en kulturkrock, däremot slogs jag aldrig av tanken att de av samma orsak inte skulle vilja komma hit.

Ett Sverige med kriminella invandargäng och män som enbart klagar på nätet istället för att ta itu med verkligheten, lockar tydligen inte ukrainska kvinnor. Med andra ord vill de inte leva med någon sorts man här. Inte bli snuttefiltar för män som inte törs gå ut när de ser invandrare men svär på för fullt på dem anonymt online, eller mot svenska kvinnor. Roande faktiskt

Det är såklart synd om dem vars land nu faller samman men attityden är tydligen att om de får välja, blir det inte kvinnoöverskott här och med tanke på hur ni bröstar upp er för kvinnor som inte ens vill sätta foten i landet, är det lite roligt samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in