Citat:
Seriöst, jag mår faktiskt illa när jag ser hur svensk riksmedia rapporterar från Ukraina. Zelensky spyr ur sig den ena överdriften efter den andra och svensk media rapporterar det som fakta. Sen rapporteras det om 1000-tals döda civila, enligt Ukrainska myndigheter för att följas av ett uttalande om urskiljningslöst bombande av bostadsområden, säger Ukrainas utrikesminister.
ALLT rapporteras som om det vore absoluta fakta.
Efter det så kommer givetvis ett inslag om desinformationskriget från Ryssland.
Jag får ingen information från Ryssland överhuvudtaget på riksmedia. Den är totalt bortcensurerad.
Ja, förutom några styltiga urklippta citat från något tal av Putin. Givetvis ihopklippta för att framställa honom som en dåre.
Jämför med Zelenskys spindoctorstal. Låter som nåt från en gammal usel krigsfilm. Han får hur mycket tid som helst att framställas som vår tids största hjälte.
Detta är helt sjukt och jag fattar inte att någon seriös journalist inte vågar ifrågasätta det.
Sen att min övertygelse är att detta är ett ”War by proxy” av USA mot Ryssland och att de endast använder Ukraina som kanonmat är en annan diskussion.
Den stora frågan är vart objektiviteten i riksmedia är?
Varför anmäler ingen dem till granskningsnämnden för partiskhet och osaklighet?
Nånting är riktigt fishy…
ALLT rapporteras som om det vore absoluta fakta.
Efter det så kommer givetvis ett inslag om desinformationskriget från Ryssland.
Jag får ingen information från Ryssland överhuvudtaget på riksmedia. Den är totalt bortcensurerad.
Ja, förutom några styltiga urklippta citat från något tal av Putin. Givetvis ihopklippta för att framställa honom som en dåre.
Jämför med Zelenskys spindoctorstal. Låter som nåt från en gammal usel krigsfilm. Han får hur mycket tid som helst att framställas som vår tids största hjälte.
Detta är helt sjukt och jag fattar inte att någon seriös journalist inte vågar ifrågasätta det.
Sen att min övertygelse är att detta är ett ”War by proxy” av USA mot Ryssland och att de endast använder Ukraina som kanonmat är en annan diskussion.
Den stora frågan är vart objektiviteten i riksmedia är?
Varför anmäler ingen dem till granskningsnämnden för partiskhet och osaklighet?
Nånting är riktigt fishy…
Svensk media rspporterar vad flera hundra journalister från över 50 länder ser och hör. Sverige behöver inte ta ställning, tusentals ögon ser vad som händer och rapporterar det. I Ryssland blir utländska journalister utvisade och landets invånare får numera 15 års fängelse om de uttrycker sig negativt om kriget och Putin. Börjar du förstå hur det ligger till, lite grann kanske?