Citat:
Jag talade om tillgången. Ryssland har haft det vi har plus inhemsk opposition (Moscow Times, Novaya Gazeta et al.) vid sidan om deras Putinvänliga.Det finns ingen som ser på BBC och ännu mindre CNN i Ryssland. Jag såg någon siffra på att BBC maxade på 10 miljoner och det var nu det sista innan det stängdes ner som det var all-time-high. Det är inte ens 10% av befolkningen.
Det sitter djupt rotat i ryssen tyvärr att inte följa västmedia.
Eftersom vi svenskar är flerspråkiga så har inte vi några som helst problem att få vilken information vi vill... på gott och ont tyvärr. Något vi ser nu med alla rysslandstroll och vaccinmotståndare.
Det sitter djupt rotat i ryssen tyvärr att inte följa västmedia.
Eftersom vi svenskar är flerspråkiga så har inte vi några som helst problem att få vilken information vi vill... på gott och ont tyvärr. Något vi ser nu med alla rysslandstroll och vaccinmotståndare.
Problemet är att folk har valt "fel" som du nämner.
Nu har vi strypt tillgången på rysk information på engelska, tyska, franska och naturligtvis ryska.
Som jag ser det har vi tillgång till betydligt snävare information vilket märks framförallt i denna tråd.
Har aldrig varit med om så mycket desinformation om stridigheterna i Ukraina. Halsbrytande historier om hur den ukrainska armén har framgångar och att den ryska bara är ett enda stort misslyckande. När Syrienkriget höll på som värst var inget mot detta faktiskt.
Hursomhelst så tror jag det nästa som kommer att hända är att Polen går in med Rysslands tysta medgivande. Man återtar de delar som gick förlorade WWII. Vi får se om Ungern gör sammalunda. Ryssarnas planer verkar vara att forma Novorossiya. Det är nog den enorma miltärkolonens uppgift framöver; att avancera i sydostlig riktning tills man når Svarta Havet. Med vitryska styrkor som underhållsförband bakom sig.
Kort sagt: Zelensky är på väg att förlora hela landet och att Ukraina upphör som stat.
Och jag är en enveten vaccinförespråkare och med det ganska härdad här.