2022-03-10, 12:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Den här gången saknade jag den härliga finska ärtsoppan gjord på både gula och gröna ärtor under finska veckan. Den är godare än svensk ärtsoppa; dessutom är köttet så finmalet att man kan låtsas att man äter vegetariskt.
Däremot fanns tack och lov de frysta bären (vinbär och havtorn) och det frysta blocket med spenatsoppa (anbefalles varmt).

Men jag håller med om att nästan allt har blivit dyrare på väldigt kort tid. Det mesta som förr kostade 20 kr kostar nu 22. Men andra butiker gör ju likadant, bara det att man har vant sig vid att priser är ristade i sten. Men nu skjuter nog inflationen fart ordentligt och räntorna likaså.
Smörgåsmargarinet har gått upp en femma sen årsskiftet. Det är det enda som jag har noterat som har blivit märkbart dyrare.
Citera
2022-03-10, 12:39
Medlem
Lidl har ibland haft rökt finsk abborre på burk.
Den var makalöst god.
Hittar den inte sen några år tillbaka.
Någon som vet vad det var för märke/företag?

Kommer bara ihåg att det var ett finskt företag och jag har googlat fram och baklänges på rökt abborre/havsabborre/finland/finsk mm mm och kommer inte upp med något alls.
Citera
2022-03-10, 13:00
Medlem
tycker deras pastasåser är goda faktiskt, går galet snabbt också
Citera
2022-03-10, 15:18
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Lidl har ibland haft rökt finsk abborre på burk.
Den var makalöst god.
Hittar den inte sen några år tillbaka.
Någon som vet vad det var för märke/företag?

Kommer bara ihåg att det var ett finskt företag och jag har googlat fram och baklänges på rökt abborre/havsabborre/finland/finsk mm mm och kommer inte upp med något alls.
Om du minns hur burken ser ut så bildgoogla på savuahven säilyke och se om du känner igen något av märkena. Låter gott så man kanske kan höra i butiken om de kan ta hem den igen i så fall.

Den här veckan köpte jag björnbärsgelé som var väldigt god som variation till vinbärsgelé.
Citera
2022-03-10, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Om du minns hur burken ser ut så bildgoogla på savuahven säilyke och se om du känner igen något av märkena. Låter gott så man kanske kan höra i butiken om de kan ta hem den igen i så fall.

Den här veckan köpte jag björnbärsgelé som var väldigt god som variation till vinbärsgelé.

Tack för hjälp.

Tror jag känner igen burken.
https://pielisenkala.fi/tuote/savuahven-rypsioljyssa/

Nu bara hur kontakta och se om någon säljer i Sverige.
Citera
2022-03-10, 15:29
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag har några burkar sen förra kampanjen. Dom är inte halalmärkta. Men kolla för säkerhets skull.
Vi får be Lidl att ta in gammal hedelig Spam istället.
Citera
2022-03-10, 15:46
Medlem
BigFatCones avatar
Dom har just nu några "bars". Typ chokladtäckt rulltårta med chokladkräm. Kan vara det godaste på länge. Finns i vanilj också men dom har jag inte testat.
Citera
2022-03-10, 17:13
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Nu bara hur kontakta och se om någon säljer i Sverige.

Går säkert att prova maila dom och fråga om det finns någon återförsäljare i Sverige?

Citat:
Ulkomaankauppa/Foreign trade
Jaael Tolvanen
+358 50 403 6524
sales@pielisenkala.fi

Citera
2022-03-10, 17:34
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag har några burkar sen förra kampanjen. Dom är inte halalmärkta. Men kolla för säkerhets skull.
Blir ett test nästa vecka då!
Citera
2022-03-10, 17:35
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom har just nu några "bars". Typ chokladtäckt rulltårta med chokladkräm. Kan vara det godaste på länge. Finns i vanilj också men dom har jag inte testat.
Kan det vara de här?https://www.lidl.se/sv/reklamblad/gaeller-7-3-13-3-erbjudanden-vecka-10/view/flyer/page/10 Nere till vänster.
Senast redigerad av Onanikrem 2022-03-10 kl. 17:42.
Citera
2022-03-10, 19:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kan det vara de här?https://www.lidl.se/sv/reklamblad/gaeller-7-3-13-3-erbjudanden-vecka-10/view/flyer/page/10 Nere till vänster.
Nej, men längst ner på Sida 10 så har du dom. Supersmaskens.
Citera
2022-03-10, 21:25
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, men längst ner på Sida 10 så har du dom. Supersmaskens.

Den med hasselnötskräm var hyfsad, lite torr och inte i klass med granntantens hemmagjorda rulltårta men för 9:90 får man vara nöjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in