2022-03-10, 14:26
Medlem
Hujans avatar
Fy vad fruktansvärt 😕
Citera
2022-03-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Min första tanke var "det måste vara en invandrare, som vanligt".

Sen såg jag att det var Nässjö och tänkte "bor det verkligen invandrare i lilla Nässjö?"

När jag Googlade så fanns det en hel del invandrare på sagda gata. Det slår aldrig fel.

Men asså vad spelar det för jävla roll?! Ett barn är alltid oskyldigt, vart det än kommer från.
Citera
2022-03-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandan88
Men asså vad spelar det för jävla roll?! Ett barn är alltid oskyldigt, vart det än kommer från.
Spelar roll gör det inte, men det är skillnad på vilken uppsikt man har på sina barn gentemot Sverige. Det är ju bara att kolla ut när 5 åringar kommer cyklandes på vägen på morsans cykel utan hjälm osv.
Citera
2022-03-10, 14:32
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Det finns ännu ingen misstänkt men polisen utreder bland annat vem som hade ansvaret för barnet när händelsen inträffade.

Barnvakt?
Citera
2022-03-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Min första tanke var "det måste vara en invandrare, som vanligt".

Sen såg jag att det var Nässjö och tänkte "bor det verkligen invandrare i lilla Nässjö?"

När jag Googlade så fanns det en hel del invandrare på sagda gata. Det slår aldrig fel.

Och?! Du vet inte ens vem men förminskar omgående tragedin genom din kommentar.
Citera
2022-03-10, 14:43
Avslutad
Har försökt hitta ålder på barnet
Det framkommer att 2 platser är avspärrade (antagligen lägenheten och nedfallsplatsen) fast vad jag undrar är - finns det möjligen ett större syskon på adressen ?
Citera
2022-03-10, 14:48
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att barnet är skyldigt. Vart får du det ifrån? Är du dum i huvudet, eller?

Det spelar en stor roll, eftersom människor från Mellanöstern och Afrika har en helt annan syn på uppfostran och säkerhet än svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Och?! Du vet inte ens vem men förminskar omgående tragedin genom din kommentar.
Jag förminskar givetvis inte tragedin genom att påpeka att det bor många invandrare i området.
Citera
2022-03-10, 14:51
Medlem
Nånstans https://www.google.se/maps/@57.6573515,14.6919921,3a,75y,88.63h,90.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUaljcPwWqVzQS1R22ttIzw!2e0!7i1 6384!8i8192 här är det
Citera
2022-03-10, 14:56
Medlem
Det spelar mycket roll det. Min erfarenhet i ett annat likadant fall: När jag försökte att få en mamma att vara uppmärksam då barnet var i fara, svarade hon att hon bryde sig inte, hon orkar inte mer, att det kommer inte göra något skillnad om barnet skulle dö då hon hade fyra till barn hon ska ta hand om, hon kommer inte känna någon saknat om det skulle nu hända något. Jag anmälde till hyresvärden och blev kallad för rasist då jag beskrev barnet som "eritrean", så jag fixk läxa upp denne och avslutade med en tjafs. Jag gick vidare och anmälde till soc som sedan skickade en svensk kvinna som stöd för att hjälpa mamman att klara av livet.
Citat:
Citera
2022-03-10, 14:59
Medlem
Kan alla bara ignorera Torreira och hens meningslösa kommentarer om ursprung (Som om att ett svenskt barn aldrig cyklar utan hjälm eller råkar illa ut pga deras vårdnadshavare, är du uppväxt i en skolåda?)

Väldigt ungt barn, jag tänker mellan 0-2 år och tvivlar på att lillen kunde klättra upp själv och trilla ner. Varför har man ens fönstret öppet?
Bara inte nån stod och putsa sina fönster och lät sin unge stå på en stol och hjälpa till 😰
Citera
2022-03-10, 15:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Att det handlar om fönster och inte balkong (som det ju inte är säsong för) gör att det skulle kunna handla om en ren oaktsamhetsolycka, kanske ett syskon som passade barnet och de lekte vilt?
Citera
2022-03-10, 15:07
Medlem
Scenario

Någon tvärvädrar i köket och glömmer ett fönster och en snabb 2-3 åring klättrar upp på en stol och fallet ut

Ett större syskon öppnar ett fönster som denna sedan glömmer

Missbruk inblandat? Eric Claptons son trillade ju ut och dog när han låg däckad i soffan.

Tragiskt oavsett och den skulden vill ingen leva med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in