Citat:
Ursprungligen postat av
NysvenskenAbdullah
Hej, jag har inte svaren du söker men vad skulle du säga till folk att undvika, så att de slipper att hamna i din sits?
EDIT: om jag var i din sits så skulle jag testa ordentlig vattenfasta för att på riktigt få bukt med inflammationen.
Träna inte samma muskelgrupp mer än MAX två gånger i veckan och då räknar jag löpning och annan konditionsträning som träning av muskelgrupp. Jag gjorde felet att så fort det blev knas i en muskel så vilade jag den men tränade ändå samma antal dagar i veckan och la till ett extra pass av en annan muskelgrupp. Till slut när det värkte överallt utom t ex bröstet så var det bröstträning på schemat varannan dag typ. INTE ATT REKOMMENDERA!
Jag kör dagligen periodisk fasta och har nog vattenfastat minst fem gånger (48h) utan någon förbättring öht. Kan det behövas längre?
Citat:
Ursprungligen postat av
Latrygg
Sluta träna? Uppenbart funkar inte den typ av träning du utför på din kropp. Upphör med det, så ska du se att inflammationerna går ner med tiden.
Läs tråden innan du kommenterar tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
JamesF
En rejäl dos cortison under en till två veckor så är det borta.
Tack för tipset. Krävs läkarbesök för det utskrivet va?
Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
Sluta träna som en idiot! Be din läkare skriva ut Etoricoxib 120mg. Har ätit den mot inflammation i leder och den tar alla inflammationer. Försiktig om du har känslig mage, den passar inte folk med anlag för magsår.
Har tyvärr haft magsår innan och har en känslig mage :/ finns det någon annan liknande medicin?
Sluta träna och ta reda på orsaken till dina inflammationer, Eto. tar bort inflammationen men inte orsaken, så det lär komma tillbaka.
Slutat tränat har jag gjort helt sedan minst fyra månader tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adventurer6
Berätta vad du äter dagligen under en veckas tid.
Finns massor av mat som orsakar inflammationer i kroppen.
Det har jag koll på sedan länge, tack ändå. Äter aldrig socker och väldigt mycket fibrer, minst 3dl havregryn varje dag och rött kött endast en gång i veckan och enbart hårt bröd osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
cocinar
Och hur många kg gurkmeja smäĺler du i dig per dag? Skoja bara. Remiss till reumatologen var det enda vettiga rådet du fick.
Tack. Tre matskedar gurkmeja.