2022-03-09, 23:08
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Skoj att se motståndarens propaganda - lade du märke till aktions strecken runt Sinistrien?

Ja den där kartan är sanktionerad av Kreml ingår i det dagliga utskicket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Slaget om Visby. Bönderna slaktades som djur, samtidigt som Visbys borgare tittade på från murarna och vägrade öppna portarna.

Jag vet att borgarna var fega. Typ folkpartister och bondehären var dåligt beväpnad mot danskens legoknektar.
Citera
Medlem
GillrocKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Rubio: I'm sure you're aware that the Russian propaganda groups are already putting out there all kinds of information about how they've uncovered a plot by the Ukrainians to release biological weapons in the country with NATO's coordination.*
*
If there is a biological or chemical weapon incident or attack inside of Ukraine, is there any doubt in your mind that 100 percent, it would be the Russians that would be behind it?
*
Nuland:*There is no doubt in my mind, Senator. And it is classic Russian technique to blame on the other guy what they're planning to do themselves.

Ta gärna med allt istället.

Lustigt att höra hur de snabbt vänder på steken, och lägger skulden på ryssarna.
Ytterligare förklaring till varför US backar UA i kriget.

Här är iaf helheten när hon blir förhörd av senaten - https://www.youtube.com/watch?v=Y39veTO7kF4&ab_channel=FoxNewsv=Y39veTO7kF 4&ab_channel=GlennGreenwald.

Dessutom ser jag RU som största segraren, vilket kanske inte var helt otippat.
Ett par tusen RU soldater stupas och att en hel del av RU militära artelleri lämnas efter, är knappast något som Putin hänger läpp över.

Viktigast av hela är att RU har bombat sönder UA militära anläggningar, kallat UA:s sittande regering samt landets arme för neo-nazister, har skapat oro och kaos för EU.
Sedan kan man fråga sig vilka som bär ansvaret att bygga upp landet igen?
RU har verkligen lyckats att få US och EU/NATO se dessa som största svikarna, som inte hjälpte tillräckligt för UA att försvara mot RU invasion mot landet, och använt de som "sköld". Trovärdigheten för USA och Nato minskas således alltmer om det inte gjorde innan invasionen startade.

Och samtidigt som RU tillgångar EU mer eller mindre är frysta, hotar RU att strypa gastillförseln som flertal EU länder är beroende av.

Nä då, Putin är vinnaren i stora hela.
Han, tillsammans med CH och OPEC-länderna sitter säkert och skrattar åt det hela.
Senast redigerad av GillrocK 2022-03-09 kl. 23:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Har man inte? Så du menar att alla kärnvapen som avfyras skulle träffa sina mål? Man kan tänka sig att några Kamikaze piloter kanske åker upp då och flyger in i missilen? Inte fan vet jag men nånting måste man väl kunna göra för att stoppa dem. Annars, som du säger, lär väl mänskligheten gå under på timmar. I synnerhet med Putin vid makten som jag kan tänka mig inte komma tveka att avfyra både en och hundra st vid ett fullständigt atomkrig.
Ja. Naturligtvis kommer mänskligheten att gå under i det scenariot.

Bara de kärnvapen som finns på u-båtar är tillräckligt för ett sådant scenario.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Man kanske inte ska säga sådant här men; jag hoppas innerligt att dessa jävla fega kräk som flyger iväg och släpper bomber blir nerskjutna, bränns lagom mycket så de precis överlever för att sedan ätas upp långsamt av råttor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Där ser man inte mycket du, kan lika gärna vara ett barnsjukhus som Putin bombat som fattat eld.
Oavsett vad det är så är det dött och lever inte längre.
Citera
2022-03-09, 23:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det har också hänt något som är högst oroväckande för Kiev´s försvarare och det att de "chechens is on the move". Källa: https://www.youtube.com/watch?v=JfNkuw9vXu8

Har deras pansarbilar redan gått sönder så de får gå?
Citera
2022-03-09, 23:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Är man galen om man skulle vilja se Putin bli torterad framför ens ögon samtidigt som man dricker ett glas bubbel och njuter?

Jag har personligen aldrig haft såpass mörka tankar om någon människa, men jag vill genuint se Putin bli torterad för att sedan bli kvävd till döds med en plastpåse.

Är det normalt?

Alla människors lika värde?

Jag misstänker starkt att du har fel värdegrund.
Citera
2022-03-09, 23:10
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Jag är fan orolig för vad Tjetjenerna kommer göra med stackarna i Kiev. Dom vågar inte ta sig utanför staden för dom vet att tjetjenerna ligger i buskarna och väntar

Helt enig med dig, dessa Tjetjener vill ingen möta!

Att kalla dom brutala är årets underdrift...
Citera
2022-03-09, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag tror inte du behöver någon armbindel som partisan, du får gärna hänvisa till lagtexten om jag har fel.

Du har nog rätt, verkar som att dom tagit bort armbindeln.

”För att medlemmar i en motståndsrörelse skulle erhålla kombattantstatus skulle dock ett antal villkor vara uppfyllda [GK III:4]:
• de skall stå under befäl av en person som är ansvarig för sina underly- dande,
• de skall bära ett utmärkande tecken som är igenkännligt på avstånd,
• de skall bära sina vapen öppet, samt,
• de skall följa krigets lagar och förordningar.

Revidering av villkoren för kombattantstatus i tilläggsprotokoll I [TP I:44(3)]. I en väpnad konflikt där tilläggsprotokollet är tillämpligt erhål- ler en motståndsman kombattantstatus om han/hon bär sina vapen öppet:
• vid varje militärt engagemang, samt,
• under den tid då motståndsmannen är synlig för motparten när han deltar i
en militär förberedelse före inledandet av ett anfall.

Kravet på att motståndsmannen skall bära ett igenkänningstecken som är syn- ligt på avstånd har således tagits bort. Fortfarande gäller dock att motstånds- männen skall stå under befäl av en person som är ansvarig för sina underly- dande samt att de respekterar krigets lagar. ”
https://rib.msb.se/filer/pdf/28037.pdf

På Wikipedia anges fortfarande krav om armbindel, men MSB är nog trovärdigare.
” En legal kombattant måste bära uniform, armbindel eller liknande för att påvisa vilken tillhörighet han eller hon har. Stridande som uppträder utan dessa kännetecken är illegala krigsdeltagare och omfattas alltså inte av det skydd som legala kombattanter åtnjuter”
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kombattant
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonaSaliv
Helt sjuk smäll när vevaxeln som är den innersta motorkomponenten ligger på marken.

Minst 3 ryssar döda då. Det går framåt.
Citera
Medlem
Här trodde man att man efter Krim kriget - skulle kunna taga det manila -

Tydligen tillhör BessArabien Ryssland - det ska vi nog titta lite noga efter om det verkligen är på det viset....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in