2022-03-09, 22:48
Medlem
LeeVans avatar
Har USA vicepresident varit på konsultation i Polen än??

Kamala Harris är en intelligent och påläst kvinna med ett knivskarpt intellekt. Jag väntar med spänning på utfallet av det viktiga besöket.

https://www.youtube.com/watch?v=JmdmPqSp3bk
Citera
2022-03-09, 22:49
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Fattar inte varför alla envisas med baltländerna.
Antingen är Putin rädd för NATO och kan därför inte anfalla.
Eller så är han inte rädd för NATO och saknar därför behov av att anfalla.
Att anfalla en natomedlem är ju självmord, och leder precis till det han säger sig vilja undvika genom att rensa upp alla ännu icke natomedlemmar i området.
Det beror på om han synar NATOs artikel fem. USA med en svag och dålig president kanske inte gör nått om Putin skulle gå in i baltstaterna och då faller hela NATO.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Stugna-P jobbar på, exportvapen som hålls hemma.

https://mobile.twitter.com/ArmedForcesUkr/status/1501654883409272839
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Armbindel räcker som uniform. Så länge en partisan bär armbindel och synligt vapen räknas den som soldat enligt folkrätten.

Jag tror inte du behöver någon armbindel som partisan, du får gärna hänvisa till lagtexten om jag har fel.
Citera
2022-03-09, 22:50
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är vad du hoppas på.

Nu när det går dåligt har du dock fått order om att säga något annat.
Mitt rationella tänkande & empati får mig att säga så.
Citera
2022-03-09, 22:50
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Många?

Kan inte vara många när inte ens wikipedia stöder dina konspirationsteorier, och endast 17 av 195 av mer eller mindre dubiösa politiska anledningar har valt att hålla Kievs historierevisionister om ryggen.

Du får tjata om ämnet på andra delforum. "Konspirationer och alternativa teorier" samt "Historia" är heta tips.

Sorry, ingen orkar se dina helt meningslösa inlägg. Jag ger dig cred för att du själv tycker du är duktig. Jag skrev tidigare att du behöver inte vara rädd att öppna en bok, eller flera. Invasionen av Ukraina har ingen rim eller reson och ingen kan rättfäridiga denna form av slakt av civila, när det går dåligt för ryssen tar han ut det på mammor med sina barn. Det är varken taktiskt eller strategiskt utan utom helvete fegt. En normalt funtad människa bombar inte barnsjukhus. Och nu går de dessutom ut och erkänner det.
Citera
2022-03-09, 22:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Rysk bandhaubits gick i tusen bitar.

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1501670648606777345
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Fattar inte varför alla envisas med baltländerna.
Antingen är Putin rädd för NATO och kan därför inte anfalla.
Eller så är han inte rädd för NATO och saknar därför behov av att anfalla.
Att anfalla en natomedlem är ju självmord, och leder precis till det han säger sig vilja undvika genom att rensa upp alla ännu icke natomedlemmar i området.

Det kan vara så att Putin genom Ukraina-invasionen spår (nästan förutsätter) försvagning av närmsta europeiska baltländer som han har intresse av.

Tänk på att Putins drivkraft i första hand är hans vilja att återbygga en ny rysk union, inte att han nödvändigtvis är rädd för Nato.
Rädslan är bara ett kort utspelat i syfte att få Natoländer att backa av/trappa ner, då han vet att ej heller Nato vill ha krig eller riskera spänningar.

Ovanstående är baserat på Putins tal inför Ukraina-invasionen, och i dagsläget vet ingen om eller hurpass han ändrat sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Armbindel räcker som uniform. Så länge en partisan bär armbindel och synligt vapen räknas den som soldat enligt folkrätten.

Måste också ha ett befäl som ansvarar för honom - eller henne, för den delen - och armbindeln eller uniformen får inte vara av samma slag som motståndarna har i samband med stridshandlingar. Men i övrigt stämmer det helt.

Dock har ju ryssarna visat att sjukhus är mål också, så jag tror ärligt sagt inte att de bryr sig längre.

Vad är ett krigsbrott till när de redan förtjänar att hängas, liksom.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
3M lämnar Ryssland.
Det är rejält...
Ja, framförallt om man ser vilka det är så lämnar så förstår man att det är REJÄLT JÄVLA KÖRT för ryssen. De som lämnar är unga, rika, högutbildade. Kvar blir gamla, fattiga och folk med bristande ambitioner. En brain drain som kommer svida rejält och påverka landet under lång sikt.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Har USA vicepresident varit på konsultation i Polen än??

Kamala Harris är en intelligent och påläst kvinna med ett knivskarpt intellekt. Jag väntar med spänning på utfallet av det viktiga besöket.

https://www.youtube.com/watch?v=JmdmPqSp3bk
kul med ironi!
Citera
2022-03-09, 22:52
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Jag definierar det som krig när Girkin anfaller och ockuperar Sloviansk.
Ryssar hade inget i Donbass att göra.
Ryssar bor i Donbas sedan århundraden. Girkin har inte "anfallit" Sloviansk.

Tycker du Slovianskborna protesterar mot självständighetsrörelsen/separatisterna?
Citat:
Sloviansk residents determined to defend themselves against the Ukrainian army
https://www.youtube.com/watch?v=-EXIZbP8gfI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in