Citat:
Ursprungligen postat av
Ezity
Ja.. Putin är galen och den mannen är nog beredd att göra vad som helst, som jag skrivit tidigare hoppas jag någon i hans närhet på nåt sätt stoppar honom, Putin kan ju gå i pension och göra det han tycker om
Hela detta krig gör mig skraj för man lever i ovisshet, vilket jag tycker är jobbigt.
Många är skraja, likaså jag, och det har man fullt skäl till faktiskt.
Dom allra flesta underrättelser säger att det här aldrig kommer kunna avslutas annat än militärt, så det blir ju en fråga om hur långt Ryssland är beredda att gå.
Ingen sida backar.
Skulle Zelensky lägga sig, kommer resten av Europa snart få fler invasioner i dom närmsta baltländerna + Moldavien + Georgien. Detta är inför Ukraina-invasionen så gott som stipulerat av Putin själv, då hans kravlista består.
I sådant läge blir det fullt ut världskrig, då Nato dras in.
Skulle Ryssland lyckas ta Ukraina med detta våld, kommer ovanstående lik förbannat gälla.
Så scenariot med både kärnvapen och världskrig är tyvärr väldigt nära. Det är mer en fråga om vägen dit.
Det enda som skulle kunna stoppa vansinnet är att Putin
helt backar, dvs drar sin militär ur landet utan att få Donbass eller Krim, samt lämnar Ukraina som det är.
Jag uppfattar att västvärlden gör allt man kan för att nå detta mål, genom att stödja Ukraina till bristningsgränsen vad gäller militärt försvarsmaterial, samt dom omfattande sanktionerna som kommer nöta ut Ryssland inneifrån.