2022-03-09, 22:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Herregud... Regering gör allt för att få så många civila dödsoffer som möjligt

Nej man är inte civil när man agerar i militär kapacitet oavsett om det är i uniform eller partisanverksamhet. Amnesty påstår det men det är inte så enligt Haagkonventionen och Genevekonventionen. Du upphör att vara civil dagen då du rapporterar fiendeförflyttningar eller samlar matriel till partisaner.
Citera
2022-03-09, 22:29
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Inte bra. Då gäller det omvända också, eftersom alla civila plötsligt blir potentiella mördare.
De ryska mongolmarodörerna har två val, omvändelse via kapitulation eller att dö blydöden. Civila med vapen och som redan är en del av Hemvärnet, har all rätt skjuta på inkräktarna från ryska Mongoliet.
Citera
2022-03-09, 22:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag tycker att du uttrycker dig som ett obildat fån. Och jag ser gärna att vi upprätthåller standarder i hur vi uttrycker oss.

Att det inte är acceptabelt att springa runt och skrika neger hit och getknullare dit i det publika rummet har jag inga problem med. Vore det däremot olagligt att rapportera något annat om invandring än det som Regeringen själva har kommunicerat - vilket i denna analogi nu är fallet i skitlandet Ryssland - så vore det naturligtvis en annan sak. Jag förväntar mig dock inte att du förstår skillnaden.

Du är inte bara en idiot du ljuger också... det är inte pga folk skrikit neger hit osv... och det vet du men du ljuger medvetet och hittar på... det finns fall där äldre människor skrivit negativt om invandringen och fått påhälsning av polisen... knappast några som springer runt och skriker neger och getknullare...
Citera
2022-03-09, 22:30
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Aha nu blir det jobbigare för er. Klart att du inte gillar att dina fränder får mer motstånd än vad ni väntade er.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Inte bra. Då gäller det omvända också, eftersom alla civila plötsligt blir potentiella mördare.

Nej man har rätt till självförsvar när man blir attackerad artikel 51.Lite gran som USA stand your ground, Det Ukraina gjort är helt enkelt är att man ej kan bli dömd enligt Ukrainsk lag för att mörda rysk soldater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Hur stor är chansen att Putins närmaste tröttnat på hans dår-politik?
Kan vi se en kupp inom kort?
Inom kort vet jag inte. Det beror väl iofs vad man menar men det här är början till slutet på Putineran.

Till sist ledsnar några på hans tilltag. Eller så går han och alla vi andra, under i ett globalt kärnvapenkrig.
Citera
2022-03-09, 22:31
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Haha ni ryss lakejer drar t med nya anklagelser varje dag ,helt enligt Kreml.

Eller hur min vän:

Nuland: Ukraine has biological research facilities, which, in fact, we are now quite concerned Russian forces may be seeking to gain control of. So we are working with the Ukrainians on how they can prevent any of those research materials from falling into the hands of Russian forces, should they approach.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Folk dör i krig. Om du inte klarar av att hantera det så är det här inte rätt tråd för dig.
Citera
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej man är inte civil när man agerar i militär kapacitet oavsett om det är i uniform eller partisanverksamhet. Amnesty påstår det men det är inte så enligt Haagkonventionen och Genevekonventionen. Du upphör att vara civil dagen då du rapporterar fiendeförflyttningar eller samlar matriel till partisaner.
Men nu behöver dom ju tydligen inte ens markera sig som partisaner. Det blir fina bilder att kabla ut sen med nedskjutna "försvarslösa" UA:are. Han är desperat till att eskalera det nu.
Vore som att Svenska regering skulle göra det fullt lagligt för män att döda kvinnor för att ge ett hypotetiskt exempel.
Citera
2022-03-09, 22:32
Medlem
Iran hjälper arvfienden USA. Släpper 40 miljoner fat olja på världsmarknaden. Bye bye russia. Eat your own oil.
Citera
Avslutad
Hur länge skulle ett kärnvapen krig pågå tror ni? Tills alla är döda dvs. 1 vecka? Antar att man kommer kunna skjuta ner inkommande atommissiler i luften med dagens moderna system men några kommer ju träffa städerna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Inom kort vet jag inte. Det beror väl iofs vad man menar men det här är början till slutet på Putineran.

Till sist ledsnar några på hans tilltag. Eller så går han och alla vi andra, under i ett globalt kärnvapenkrig.

Tror tyvärr första kärnvapnet avfyras inom en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in