2022-03-09, 22:32
Medlem
Massmedias avatar
Intressant reportage från The Sun, visar en hel kolonn med förstörda ryska underhållsfordon:

https://www.youtube.com/watch?v=UKlo1FHLuM8

Intervju med ukrainska soldater, som samlar ihop allt av värde, lastar upp på sina egna lastbilar och tackar för tillförseln av materiel!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Folk dör i krig. Om du inte klarar av att hantera det så är det här inte rätt tråd för dig.

Detta är inte krig. Det här är en speciell militär operation
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Så ryska försvarsdepartementet går ut och erkänner att värnpliktiga skickats och att vakuumbomber använts på samma dag. Börjar det krackelera inifrån?
Jag hoppas, hoppas verkligen, att det är något på gång.

Detta med värnpliktiga, handlar om korruption om jag förstått det rätt.
Lokala befälhavare får pengar för att betala stamanställda, men fyller i stället ut leden med värnpliktiga, de ger också ofta dessa värnpliktiga inte den mat eller utrustning de har rätt till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
De ryska mongolmarodörerna har två val, omvändelse via kapitulation eller att dö blydöden. Civila med vapen och som redan är en del av Hemvärnet, har all rätt skjuta på inkräktarna från ryska Mongoliet.

Helt rätt. Det totala kriget mot inkräktarna.
Citera
2022-03-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hur länge skulle ett kärnvapen krig pågå tror ni? Tills alla är döda dvs. 1 vecka? Antar att man kommer kunna skjuta ner inkommande atommissiler i luften med dagens moderna system men några kommer ju träffa städerna

Bra fråga. Min spekulation en månad på sin höjd. Då är mänskligheten utrotad.
Citera
2022-03-09, 22:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Folk dör i krig. Om du inte klarar av att hantera det så är det här inte rätt tråd för dig.

Förstår inte varför man väljer att skylla på Ukrainska regeringen... de är ju inte de som invaderar... de gör det bara möjligt för sina egna medborgare att freda sig själva utan att åka dit.
Citera
2022-03-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Tror tyvärr första kärnvapnet avfyras inom en månad.
Ja, vem vet? Jag hoppas verkligen att du har fel, däremot.
Citera
2022-03-09, 22:34
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Detta är inte krig. Det här är en speciell militär operation
Är du inte redo att dö, ska du inte ta värvning. Jag är säker på att kosackerna som invaderat är medvetna om riskerna.
Citera
2022-03-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollibompa20
Iran hjälper arvfienden USA. Släpper 40 miljoner fat olja på världsmarknaden. Bye bye russia. Eat your own oil.

Alla krafter, onda som goda, arbetar konstruktivt tillsammans för att rädda civilisationen. Död åt ryssarna.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nu kan motståndet börja på riktigt bland befolkningen i Ukraina. From nu är det fullt tillåtet att döda ryska soldater som civil utan riskera påbackning från myndigheterna.

https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1501651655128985610?s=20&t=s0MzrEMylWISibyltaaA3A

Utan militärt kännetecken och befälsordning är dock inte dessa civila motståndsmän, ( och kvinnor), skyddade av Genevkonventionerna. Men detta är en risk som motståndsrörelser alltid får ta. Räkna dock med hårda ryska repressalier emot all civilbefolkning. Sådana är, givetvis ett krigsbrott.

Slava Ukraini!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Bra fråga. Min spekulation en månad på sin höjd. Då är mänskligheten utrotad.

Undra hur fort det tar från att exempelvis Ryssland avfyrar en atombomb mot New York tills att den träffar eller USA ser det på radarn och skjuter ner den.
Max 1 månad tror jag med. Dagens atombomber är ju fruktansvärt kraftfulla
Citera
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Aha nu blir det jobbigare för er. Klart att du inte gillar att dina fränder får mer motstånd än vad ni väntade er.
Mer död, mer lidande, inget slut... Det är allt ni hoppas på. "Förlåt dem fader, ty dom vet inte vad dom gör"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in