2022-03-09, 21:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jo men problemet är att Stalin dödade många fler Ukrainare, och sådana som han tyckte var Kulaker genom att ge order om att skicka mat till Ukraina (bondedistrikten), men bönderna fick inte ta sig till städerna. Liknande områden i andra delar av Sovjet fick mat.

Jag fattar det där. Jag försöker bara förklara varför det finns en diskussion kring huruvida Holodomor klassas som folkmord eller inte. Man måste definera när det blev ett folkmord. Den diskussionen måste man inte ha vid andra folkmord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du får gå till wiki och läsa. Det är inte sant.

Det säger sig självt också att ett så gigantiskt land inte kan svälta överallt. Den tidens jordbruk fungerade inte så.

Du ljuger så djävla dåligt.
Det är ju sant från den skribenten och sen blev det lite värre i Ukraina för många bönder där la i princip ner sitt jordbruk och det kan man ju förstå för vem vill jobba gratis. Det är Ukrainska nationalister som försöker skriva om historien och göra Ukraina till ett offer historisk som reser sig fast glömmer bort att alla länder i Sovjet var ett offer. Samtidigt som dom skriver och lägger till en miljon döda människor per år så pratar dom att göra Ukraina stor med kärnvapen, flygvapen, armé och allt annat trams dom yrar om. Man kan kanske inte klandra dom för det heller eftersom dom genom historien aldrig kunnat försvara sig mot riktiga stormakter som rusat igenom. Det kan dom inte idag heller utan bölar mest och vill ha hjälp och verkar inte ha lärt sig att hålla käften om man inte har ett riktigt försvar och folk som inte vill slåss.

Men jag hoppas att Ukraina blir fritt igen och kan koncentrera sig på annat än ryssar, kärnvapen och militära biolabb. Dom har bra raketteknologi som dom skulle ju kunna ta upp kampen med Elon Musk och gänget, göra något konstuktivt istället för att bara tigga, gnälla och peka finger på ryssen. Det är så ett land blir stort och respekterat, eget hårt arbete.

Nej, varken du eller jag är några historiker med specialiteten sovjet men återgå du till wiki (varför inte läsa några böcker också).
Citera
Medlem
Tror ni att NATO hade agerat om Putin använde kärnvapen mot Kiev?
Citera
2022-03-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Nu är RT och Sputnik helt bortcensurerade av (((dem))) i ren demokratisk yttrandefrihetsanda. De går inte ens att nå längre via Tor eller Telegram.
Helt rätt då dessa tidskrifter ej kan rapportera kritiskt om Kreml.
Citera
2022-03-09, 21:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Ukraina kan inte stoppa kriget på egen hand – andra länder måste agera innan det är ”för sent”.

Det säger Volodymyr Zelenskyj i en intervju med Sky News.

Han riktade återigen en skarp uppmaning till västländerna om att upprätta ett flygförbud över Ukraina. Han anklagar länderna för att vara ”obeslutsamma”.

– Tro mig, om det här förlängs på det här sättet, ni kommer se...de kommer ”stänga himlen” men vi kommer att förlora miljoner människor, säger presidenten och fortsätter:

– Tredje världskriget kommer starta och först då kommer ni att upprätta ett flygförbud – men då kommer det att vara för sent.

Det är fan ta mig dags att ledarna i EU och NATO säger till Zelenskyj sluta hetsa oss om att NATO ska ingripa. Sluta hetsa oss om luftrummet annars får du klara dig själv. Den här jävla idioten driver på för krig mellan NATO och Ryssland, mer och mer för varje dag.

Nu får det fan vara nog. Någon får sätta ner foten.

Jupp, det är dags att krossa Moskvas mongoliska militarism.
Citera
2022-03-09, 21:40
Medlem
Alsenos avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BjBgoG/kirill-12-kritiserade-invasionen-i-ukraina-da-kom-polisen-hem

Nu försöker ryska myndigheter få ett 12årigt barn att frysa ihjäl för att han inte tror på deras propaganda och lögner.
Citera
2022-03-09, 21:41
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Nu är RT och Sputnik helt bortcensurerade av (((dem))) i ren demokratisk yttrandefrihetsanda. De går inte ens att nå längre via Tor eller Telegram.

Ändå käftar märkliga existenser i tråden om så är inte fallet...

Självfallet vill inte usa, eu och nato att befolkning i europa skall kunna se deras smutsiga byk i ukraina tvättas offentligt i blod.

Då gäller givetvis inte pressfrihet och yttranderätten...
Senast redigerad av naturtvål 2022-03-09 kl. 21:44.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ryssland har egna laboratorier av god kvalitet.
Det tvivlar jag inte på.
Citera
Medlem
Citat:

Meeen va trist? Kan man fortfarande kolla på Nordkoreansk statstelevision tro?

Kan det vara så att ryska propagandakanaler drabbats pga ett ryskt initiativ till invasionskrig och masslakt av deras broderfolk i Ukraina?

Bara gissar, vad tror du?
Citera
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Och?
Ingen normalt funtad individ är intresserad av den dårpropagandan.
Tittar du på Nordkoreansk stats-tv också eller?
Men lägg av med detta krig nu Putin och Zelensky, så vi kan återgå till ett normalt liv äntligen, efter två år av Pandemin så behövde vi inte detta också.
Citera
2022-03-09, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Ändå käftar märkliga existenser i tråden om att det är inte fallet...

Självfallet vill inte usa, eu och nato att befolkning i europa skall kunna se deras smutsiga byk i ukraina tvättas offentligt i blod.

Då gäller givetvis inte pressfrihet och yttranderätten...
För sista gången.

De får ej rapportera kritiskt om sin egna ledare.

Fox news får kritisera biden hur mkt De vill.

Är du 10 år?
Citera
2022-03-09, 21:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Vad tror du?
Låt mig gissa, jag är för ryssland och hejar på.
Svar: För mig var detta inte oväntat. Har skrivit det några gånger här i tråden.

Putin lever uppenbarligen med sina övertygelse, vilket blir hans totala och enda sanning. Jag kan förstå att han ansåg sig behöva göra detta, läst många artiklar (helst från alla möjliga media) forskare osv. och nej det är absolut inte rätt.

Jag är på folkets sida. Ukrainas folk behöver få ha en fri demokrati, det har de inte...ännu. UA:s regering har mycket att jobba på och ett gäng åtgärder som behöver genomföras. Jag anser den vara i total kaos.
De må ligga bättre till i corruption och demokrati index jämfört med Ryssland även om det inte skiljer sig så extremt mycket...men ryssland hm, tja ryssland är ryssland tyvärr.

Sen är det allt för många hundar begravda på alla möjliga kontinenter och i min natur så gräver, undersöker, ifrågasätter jag. Speciellt när det kommer till viktiga saker som detta. US/NATO...

Och en del av det är alla oberoende och obekräftade bilder från både privata människor till media som sprids. Jag är inte blind för sanningen och vad det är som händer just nu, men jag går inte vad som helst heller. Rent av lögner i vissa fall.

Wow nu blev det långt, sorry.

Helt ok, det viktigaste är att förstå att Putin har makten i sin hand att stoppa allt dödande på några minuter.

Och du, sluta gräv så mycket. NATO, judar, USA, Nazister, globalismen, styr inte Putins hjärna.

Det är en situation som så ofta förut där det vi ser är sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in