Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Mm, intressant.
Vad tycker du om att en stormakt med kärnvapen invaderar ett fredligt grannland?
Vad tror du?
Låt mig gissa, jag är för ryssland och hejar på.
Svar: För mig var detta inte oväntat. Har skrivit det några gånger här i tråden.
Putin lever uppenbarligen med sina övertygelse, vilket blir hans totala och enda sanning. Jag kan förstå att han ansåg sig behöva göra detta, läst många artiklar (helst från alla möjliga media) forskare osv. och nej det är absolut inte rätt.
Jag är på folkets sida. Ukrainas folk behöver få ha en fri demokrati, det har de inte...ännu. UA:s regering har mycket att jobba på och ett gäng åtgärder som behöver genomföras. Jag anser den vara i total kaos.
De må ligga bättre till i corruption och demokrati index jämfört med Ryssland även om det inte skiljer sig så extremt mycket...men ryssland hm, tja ryssland är ryssland tyvärr.
Sen är det allt för många hundar begravda på alla möjliga kontinenter och i min natur så gräver, undersöker, ifrågasätter jag. Speciellt när det kommer till viktiga saker som detta. US/NATO...
Och en del av det är alla oberoende och obekräftade bilder från både privata människor till media som sprids. Jag är inte blind för sanningen och vad det är som händer just nu, men jag går inte vad som helst heller. Rent av lögner i vissa fall.
Wow nu blev det långt, sorry.