2022-03-09, 21:32
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Stör mig på att ukrainskan som intervjuas i SVT:s Aktuellt har rätt när hon säger att Ryssland inte behöver ett skäl för att kriga med Sverige, utan kan göra så precis när de tycker det passar dem.
Citera
Medlem
Nu har araberna vaknat. De ska ökar oljeproduktionen.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/oljepriset-dyker-hopp-om-oekad-produktion.N1JBVtL7W

Ryssarna är verkligen längst nere på totempålen.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Whataboutism är ett svagt argument.
Framför allt gravt missvisande. Huruvida det är ett folkmord eller ej råder det allt annat än konsensus om. Ukraina förnekar inte händelserna utan klassificerar helt enkelt bara inte det som ett folkmord. Något långt ifrån alla länder gör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Mm, intressant.

Vad tycker du om att en stormakt med kärnvapen invaderar ett fredligt grannland?

Vad tror du?
Låt mig gissa, jag är för ryssland och hejar på.
Svar: För mig var detta inte oväntat. Har skrivit det några gånger här i tråden.

Putin lever uppenbarligen med sina övertygelse, vilket blir hans totala och enda sanning. Jag kan förstå att han ansåg sig behöva göra detta, läst många artiklar (helst från alla möjliga media) forskare osv. och nej det är absolut inte rätt.

Jag är på folkets sida. Ukrainas folk behöver få ha en fri demokrati, det har de inte...ännu. UA:s regering har mycket att jobba på och ett gäng åtgärder som behöver genomföras. Jag anser den vara i total kaos.
De må ligga bättre till i corruption och demokrati index jämfört med Ryssland även om det inte skiljer sig så extremt mycket...men ryssland hm, tja ryssland är ryssland tyvärr.

Sen är det allt för många hundar begravda på alla möjliga kontinenter och i min natur så gräver, undersöker, ifrågasätter jag. Speciellt när det kommer till viktiga saker som detta. US/NATO...

Och en del av det är alla oberoende och obekräftade bilder från både privata människor till media som sprids. Jag är inte blind för sanningen och vad det är som händer just nu, men jag går inte vad som helst heller. Rent av lögner i vissa fall.

Wow nu blev det långt, sorry.
Citera
2022-03-09, 21:33
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag vet inte, men jag antar att det inte blir några investeringar i något för man kan inte ge ut aktier när man skall utöka sitt företag eller starta ett nytt företag?

Helt sjukt, man får inte ha el om man är emot kriget. Vilken polisstat.

Kommunistisk härskarteknik.
Undrar hur många röster V tappar när alla ser hur Kommunister beteende visar sig för den yngre generationen som inte upplevde Ryssland tidigare stolpskott.

Från Nordkorea hör man inget
Citera
2022-03-09, 21:33
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
VÄST FRUKTAR: RYSSLAND KAN ANVÄNDA TAKTISKA KÄRNVAPEN

Västländerna är "mycket oroade" över att Ryssland kan komma att använda okonventionella vapen i Ukraina, uppger en myndighetskälla för BBC.

– Vi har goda skäl att vara oroade, säger källan.

Termen okonventionella vapen syftar i det här fallet på kemiska vapen, taktiska småskaliga kärnvapen, biologiska vapen och "smutsiga bomber". De sistnämnda är bomber som kombinerar sprängämnen med radioaktivt avfall.

Låter dessvärre som att de förbereder narrativet för det:

Citat:
RYSSLAND: NATIONALISTER HAR FÖRT IN 80 TON AMMONIAK

Ukrainska nationalister har fört in 80 ton ammoniak till samhället Zolochiv, nordväst om Charkiv, rapporterar den statliga ryska nyhetsbyrån Interfax med hänvisning till det ryska försvarsdepartementet.

Ryssland menar att det handlar om att förbereda en kemisk attack som sedan ska skyllas på dem – en så kallad false flag operation (som Ryssland vid ett flertal tillfällen har anklagats för själva använda sig av).

Försvarsdepartementet uppger att invånare som lämnat har berättat att nationalisterna utbildat dem i vad de ska göra om de utsätts för en kemisk attack, rapporterar Interfax.
Citera
2022-03-09, 21:34
Medlem
Nu är RT och Sputnik helt bortcensurerade av (((dem))) i ren demokratisk yttrandefrihetsanda. De går inte ens att nå längre via Tor eller Telegram.
Citera
2022-03-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Du menar väl 22/3 2016.

Tack för rättelse, trött i bollen.
Citera
2022-03-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Ingen bra källa, när din egen argumentation inte stöds, eller rent allmänt?

Wikipedia erbjuder källhänvisning för den vetgirige. Rubriken "References" (längst ned), är din räddare i nöden.

Ja då får du tala om vilka det är. Jag gav dig en bra källa som diskuterar ämnet.
Citera
2022-03-09, 21:36
Medlem
Citat:
Det blir extra genant när ukrainska historierevisionister inte erkänner det bestialiska folkmordet på polska civila (1940-talet), samtidigt som de internetkrigar och pådyvlar sina foliehatsteorier om svälten i Sovjet 1932–1933.
Nu har du fel.

Många länder och stater som erkänner folkmordet på den ukrainska befolkningen under 32-33
Citera
2022-03-09, 21:37
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Nu är RT och Sputnik helt bortcensurerade av (((dem))) i ren demokratisk yttrandefrihetsanda. De går inte ens att nå längre via Tor eller Telegram.
Och?
Ingen normalt funtad individ är intresserad av den dårpropagandan.
Tittar du på Nordkoreansk stats-tv också eller?
Citera
2022-03-09, 21:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Sådan var TRENDEN för perioden i alla städer i Ukrainska SSR.

Vilket beror på att de var styrda av USSR. (Ska lägga till här att det alltså är Ukrainska SSR.)

Det har inget med svälten att göra.

Skapandet av en ukrainsk stat skapade legitimitet för ukrainsk nationalism.

Det är det som är så lustigt med ryssälskarnas prat, för det finns områden i Ukraina som hade en etnisk rysk majoritet runt år 1900, men inte längre har det. Fast de städerna vill ryssarna inte ha, för de har inte ens kunskap om vad som hände för 100 år sedan.

Som någon annan föreslog får du dock flytta denna diskussion till forumet för historia.

Jag kan dock tala om för dig att det inte är ok att mörda kvinnor och barn bara för att du tycker att Holodomor inte var ett folkmord.

Du får leva med det.
Senast redigerad av goseigen 2022-03-09 kl. 21:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in