2022-03-04, 14:15
Medlem
Tycker det är märkligt att jag efter 35 dagar utan nikotin plötsligt har ett otroligt sug efter en prilla. Dagarna efter sista prillan var inte roliga men därefter har det gått hyfsat smidigt tills för ett par dagar sen. Otroligt lättirriterad och tänker konstant på hur nice det vore att stoppa in en rejäl lös i käften. Vet att man troligen kommer ha ett visst sug lån tid framöver men senaste dagarna har verkligen varit en prövning...
Citera
2022-03-04, 17:11
Medlem
3 veckor utan snus nu! Nog var de första dagarna extremt jobbiga hade bl.a extrema hungerkänslor. Köpte första veckan nikotintuggumin för att tillgodose mig själv med nikotin då suget var extremt. Sen slutade jag med det. Och nu har äntligen abstinensen (typ) släppt. Kan känna att något saknas efter måltiden men kan stå emot det. Vill aldrig tillbaka till snuset! Som jag sa i tidigare inlägg, finns ingen fördel alls med detta giftet! Stå på er kamrater
Citera
2022-03-09, 19:04
Medlem
3,5 veckor. Inte sovit en ordentlig natt. Flummdrömmar och vaknar hela jävla tiden. När fan sover man igen? Nästan på väg att ge upp bara för att få sova..
Citera
2022-03-21, 09:05
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Kvar efter 39 dagar och med tanke på att mitt liv som jag kände det, krossades i lördags, att någon slet ut mitt hjärta, käkade upp det och sket ut det och jag ändå inte tog till snuset bådar gott.
Det var tråkigt att höra, Paggan. Kudos till dig för att du behåller styrkan.
Citera
2022-03-22, 15:17
Medlem
Idag börjar resan! Tog sista snusen idag, efter ca ett år. Alltid snusat starka snus, så tror de kan bli extra jobbigt, men är övertygad att jag klarar de. Huvudorsaken är pengarna och att de är ofräscht.

Kanske tar nån snus på fyllan då och då, men kommer inte köpa egna dosor framöver.
Citera
2022-03-22, 16:17
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thensome
3,5 veckor. Inte sovit en ordentlig natt. Flummdrömmar och vaknar hela jävla tiden. När fan sover man igen? Nästan på väg att ge upp bara för att få sova..

Kan inte vara möjligt att det tar så lång tid.

Jag snusar själv i perioder av månader, sedan slutar abrupt. Efter tre dagar är det som värst, sedan blir det enklare för varje dag som går. Efter en vecka är jag typ helt återställd.
Citera
2022-03-22, 16:18
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekantigcirkel
Idag börjar resan! Tog sista snusen idag, efter ca ett år. Alltid snusat starka snus, så tror de kan bli extra jobbigt, men är övertygad att jag klarar de. Huvudorsaken är pengarna och att de är ofräscht.

Kanske tar nån snus på fyllan då och då, men kommer inte köpa egna dosor framöver.

Faktiskt inte så jobbigt som folk påstår. Tror de överdriver en del, men är väl förståeligt.

Det är inte mycket värre än en väldigt mild influensa.
Citera
2022-03-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Kan inte vara möjligt att det tar så lång tid.

Tog bevisligen nästan 6 veckor denna gång, ingen höjdare. Hade snusat 3 år sedan senaste uppehåll, en dosa lös per dag.
Citera
2022-03-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Faktiskt inte så jobbigt som folk påstår. Tror de överdriver en del, men är väl förståeligt.

Det är inte mycket värre än en väldigt mild influensa.

Kände mig helt stirrig imorse. Kanske faller tillbaka imorgon redan, då jag saknar det som fan om jag ska vara ärlig.
Citera
2022-03-24, 20:09
Medlem
TattooedFuckers avatar
Sluta röka för 2v sen efter ha rökt i 20 år och nu är de dags o sluta snusa . Hållt ut i 2 dygn utan snus redan o kan säga de är ett helvete stundtals
Citera
2022-03-24, 23:16
Medlem
Jag har inte snusar på tre dagar nu. Folk säger att den första tiden är jobbigast, hoppas det är så. Känner mig snurrig och rastlös. Får se hur länge jag klarar till, det är inget liv just nu.
Citera
2022-03-26, 20:20
Medlem
Eyedols avatar
Jag har inte snusat i två veckor nu. Från att snusat varje dag i tio år till vakna upp en dag och strunta i det. Jag pratar inte om det med folk dock då jag känner mig som ett rövhål. Jag har hittills inte upplevt ett enda abstinensbesvär eller ens sug på en prilla. Inte ens när kollegorna sitter på fikarasten och trycker upp sin snus..

Kommer besvären snart eller ska jag bara hålla käft istället? Någon som haft liknande upplevelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in