2022-03-09, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det är ju därför som Dumpens konfrontationer blir så korkade. Nu är jag förvisso starkt kritisk till all form av utomrättslig rättsskipning, men ett mer seriöst upplägg hade varit att låta någon som inte är känslosam (kanske en psykolog) sätta sig ner över en kopp kaffe och snacka i lugn och ro med personen i fråga. I utbyte mot anonymitet så tror jag att det hade varit möjligt att få till ett intressant samtal.

Det finns en annan sak som slår mig när jag ser de videor som finns på Dumpen: Jag tvivlar på att en hel del av personerna är pedofiler på riktigt. Med tanke på att chattarna i många fall är extremt långa med extremt många penisbilder så tror jag att det i många fall rör sig om mindre begåvade och sexfixerade personer som skiter i (eller kanske inte ens tänker på) om personen i andra änden är 12 eller 22 år gammal. Jag tror att det många (kanske de flesta?) fall rör sig om personer med sociala svårigheter som hade nappat precis lika hårt om en 22-åring hade kunnat tänka sig att ta emot 400 penisbilder och efter det ställa upp på att träffas på någon parkering för sex.

Å andra sidan så har jag svårt att känna empati för en sån människa som du spekulativt beskriver. Varför ska jag bry mig? Vi kan ta itu med det efter att vi kraftigt reducerat mord, misshandel och våldtäkter. Varför ha principiella diskussioner om rättssäkerheten till pedofilers fördel i en värld där det är svårt att fälla en serievåldtäktsman trots videobevis?

Eller tänker du ”First they came for the peddos, but I didn’t care because I’m not a peddo..”?
Citera
2022-03-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Varför låter dumpen inte en tjej på 18+ stå och vänta på männen i en lämplig miljö så man ser att en kontakt faktiskt tas, precis som i det där amerikanska programmet? Det är inte alls svårt att föreställa sig att somliga män faktiskt inte är beredda att lämna fantasin men kanske ändå vill betrakta den unga tjejen på lite håll. Nu är det ju alltid dum-Patrik eller knarkar-Sara som tar kontakt med mannen så tittaren får aldrig veta om mannen på riktigt var beredd att ta den sista kontakten i verkligheten.
dom har skickar runkvideos, kuk ilser å äckliga förslag till alla barn, du tycker inte det räcker?
Är du själv peddo?
Citera
2022-03-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddi74
dom har skickar runkvideos, kuk ilser å äckliga förslag till alla barn, du tycker inte det räcker?
Är du själv peddo?

Nej, det räcker inte att någon har skickat bilder för att dra slutsatsen att personen kan tänka sig att ha sex med någon under 15.
Citera
2022-03-09, 17:27
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Å andra sidan så har jag svårt att känna empati för en sån människa som du spekulativt beskriver. Varför ska jag bry mig? Vi kan ta itu med det efter att vi kraftigt reducerat mord, misshandel och våldtäkter. Varför ha principiella diskussioner om rättssäkerheten till pedofilers fördel i en värld där det är svårt att fälla en serievåldtäktsman trots videobevis?

Eller tänker du ”First they came for the peddos, but I didn’t care because I’m not a peddo..”?
Jag bryr mig inte särskilt mycket om personerna som blir filmade, utan om det du menar när du parafraserar Martin Niemöller. Problemet med utomrättslig rättsskipning är just det, att man skapar ett otryggt samhälle om man ruckar på rättssäkerheten.
Citera
2022-03-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Du tycker inte att vara skriva så som han gör är det värsta eller du kanske också haft fantasier om din dotter på ett skötbord?
Om detta är sant är det väl en ev räddning för dottern som antagligen nu mår fruktansvärt för det e säkert inte bara på skötbordet hon blivit antastad!!

Men förmodar du inte har barn o då inte kan sätta dig in i hur vidrigt detta är han skrev, jag har två små flickor o detta var nog det värsta jag läst!!
INGEN frisk människa får ens för sig att skriva så här!!!

Att skriva som han gör är vidrigt men ännu vidrigare tycker jag faktiskt det är att hänga ut barnet som är oskyldigt. Du kanske skiter i barnet men jag har lite medkänsla. Det går faktiskt att tycka synd om barn som blir uthängda utan att själv ha sexuella fantasier om barn. Det är sant!
Citera
2022-03-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag bryr mig inte särskilt mycket om personerna som blir filmade, utan om det du menar när du parafraserar Martin Niemöller. Problemet med utomrättslig rättsskipning är just det, att man skapar ett otryggt samhälle om man ruckar på rättssäkerheten.

All heder till er som tänker rätt här. Jag tänker väl egentligen likadant men är väl snarare likgiltig inför konsekvenserna.

Kanske snarare:
”First they came for the peddos, but I didn’t care since peddos are disgusting.
Then they came for alla jävla landsförrädare and all the Flashbackmänniskor celebrated for weeks..
Then they came for the CBD oil forum people, and we were like ”chill the fuck out, they’re annoying but.”..”
Citera
2022-03-09, 17:42
Medlem
fittslems avatar
Hade varit kul om Putte och den där skrikande kvinnan hade kunnat göra nått i stil med Amerikanska "to catch a predator".

Dvs dom har ett hus och en skådespelare i 18års åldern som ser ut som 13. Lurar i pedofilerna att hon är hemma ensam och bjuder över dem.
Väl inne i kåken så kommer Putte ut och drar sin monolog.

Då blir dom lite mer tagna på sängen och får svårare att slingra sig ur.
Citera
2022-03-09, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anmaga
Att skriva som han gör är vidrigt men ännu vidrigare tycker jag faktiskt det är att hänga ut barnet som är oskyldigt. Du kanske skiter i barnet men jag har lite medkänsla. Det går faktiskt att tycka synd om barn som blir uthängda utan att själv ha sexuella fantasier om barn. Det är sant!

Det är helt jävla förkastligt att öht lägga ut något där ett barn som eventuellt går att identifiera oavsett om det som skrivs är sant eller ej. Detta ska skötas diskret och inte vara en del i deras jävla underhållning i att hänga ut pedofiler.

Det skyddar inte barnet och visar att det inte är det primära. För då hade man inte ens gjort det man gör offentligt. Allt som läggs ut på nätet riskerar att förevigas. Alla eventuella barn som går att identifiera också

Man hade kunnat göra exakt det man gör utan att ha en hemsida med lite fräck text och kommenter i underhållningssyfte. Det hade tom gjort mer nytta för alla eventuella barn egentligen
Senast redigerad av zrx 2022-03-09 kl. 17:55.
Citera
2022-03-09, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tänk om barnet finns ja, bör då inte föräldrar till barn som kan ha utsatts få information så att de kan skydda sina barn?
Bör inte anhöriga till honom som har barn få information?

Så länge inte myndigheterna skapar ett sätt för att ta till vara barnens rätt till skydd så finns behovet av att andra gör det. Det är långt ifrån optimalt - men samtidigt kan man inte stillatigande se på när pedofiler/barnskändare fått en motorväg till barnen via internet.

Ser du det verkligen som helt omöjligt att enbart hänga ut mannen utan att hans dotter hängs ut på köpet?
Citera
2022-03-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Nej snarare en fingertoppskänsla för när en princip är bra att följa.

Ibland är det rätt att göra fel. Rättspatos kommer inte från principer.
Skriver jag under på. Dock fundamentalt mot att en individ raserar en annans liv för att uppnå en politisk poäng, eller få lite swish-slantar
Citera
2022-03-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Det är helt jävla förkastligt att öht lägga ut något där ett barn som eventuellt går att identifiera oavsett om det som skrivs är sant eller ej. Detta ska skötas diskret och inte vara en del i deras jävla underhållning i att hänga ut pedofiler.

Det skyddar inte barnet och visar att det inte är det primära. För då hade man inte ens gjort det man gör offentligt. Allt som läggs ut på nätet riskerar att förevigas. Alla eventuella barn som går att identifiera också

Ja, jag håller med. De som inte kan sympatisera med de uthängda barnen och leva sig in i deras situation kan inte primärt jobba för barnens skull.
Citera
2022-03-09, 17:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anmaga
Ser du det verkligen som helt omöjligt att enbart hänga ut mannen utan att hans dotter hängs ut på köpet?
Ja, det hade det varit faktiskt. De kunde ha censurerat delarna där de framkommer att det handlar om hans dotter. Resten räcker att visa upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in