2022-03-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Tvärtom. Vem som helst kan bli ditsatt hur oskyldig man än är. Det tänker inte många på vilket är det farliga med denna mentaliteten som skapas.
Exakt. Mitt i prick!
Citera
2022-03-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Förstår inte varför du tycker det skulle vara omöjligt att sätta dit någon? Chatta med person X och be efter sexiga bilder och lite kuk. Person X skickar dessa. Detta är allt du behöver och nu kan du skicka detta till fiskaren. Dumpen har många fiskare såvitt jag vet och med kunskap efter att följt sidan så är det inte svårt att se hur många av dessa skriver så med lite vilja och tid kan du säkert hitta någon. Vet du sedan vilken plats personen alltid befinner sig på ett visst klockslag så är det ju bara att efter att ha skickat dessa bilder, skrivit snuskiga saker bestämma tid på angiven plats då.

För det första så måste du veta anledning/anledningarna till ett problem för förstå dem. Lösningen finns där enbart efter att du gör det och vet hur det går att lösa själva orsaken till problemet. Skrika halsarna hesa att vederbörande är ett pedofilsvin kan vara en skön känsla och förfriskande för stunden. Dock långsiktigt så kommer du inte lösa något. Om du nu personligen skulle mot förmodan veta vem personen är så kan det ju vara skönt att veta detta för att kunna skydda barnen. Men hur stor är den chansen att man skulle veta vem personen är? Flytt är nog det flesta många av dessa männen tänker på och kommer att göra. Kanske tvärtom skapar det fler problem. Detta medför kanske i sig att det ökar risken för att personen begår övergrepp.

Ta bort all trygghet för en nykter alkoholist och det ökar markant risken för återfall. Detsamma gäller för diverse sexmissbrukare. Många av dessa män visar starka tendenser på detta utöver det perversa.

Ska man då tycka att detta beteende de har är okej? Såklart inte. Det är svinigt men detta är inget försvarstal från min sida utan bara lite kritik. Det går att rikta åt vad som helst hur bra/dåligt det än är.

Fast hur vi än vänder och vrider på det så skulle typ vem som helst kunna motbevisa detta om det inte skulle vara sant. Och du hade dessutom haft en person som uppenbart inte varit ute efter det som personerna som blivit uthängda har varit ute efter.

Självklart finns det en chans, om än mikroskopisk att någon skulle sättas dit av någon annan, men då hade denne också kunnat ta sig ur situationen utan problem.

Fiskarna brukar ju oftast kräva att bilder som skickas är tagna med kameran i appen dom pratar i för att verifiera att dom pratar med den dom personen utger sig för att vara.

Absolut hade det bästa varit att få personerna i fråga att förstå att dom gör fel, och att dom bör och skall söka hjälp. Men det förnekas ju från sekund 1 att dom varit där i det syfte som dom anklagas för att vara. Sen kommer bortförklaring efter bortförklaring, och ingen är speciellt trolig. Och ger man dom chanse att försöka förklara sig så hade vi bara fått höra än mer skitsnack. Så ser verkligen inte vad det skulle ge för mervärde för någon.
Citera
2022-03-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Bör man inte då lägga fokus på att förändra rättssystemet, utan att förstöra ett stort antal familjer, människor osv?

Omöjligt. Så länge bevisbördan ligger hos åklagare så kan man alltid dölja sitt brott. Man kan göra det marginellt bättre men aldrig helt.
Citera
2022-03-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Jag respekterar det. Du har rätt och jag har nog fel, men vissa känslor är svåra att styra och det finns för många människor som inte borde finnas.
Där träffar du spiken på huvudet - dommare och bödel agerar på emotioner i det här fallet.
Vårt rättssystem är konstruerat för att känslor inte ska utgöra grundvalen i en dom.
Citera
2022-03-09, 16:55
Medlem
Citat:
Omöjligt. Så länge bevisbördan ligger hos åklagare så kan man alltid dölja sitt brott. Man kan göra det marginellt bättre men aldrig helt.
Så anarki är bättre än den demokrati vi lever i?
Citera
2022-03-09, 16:59
Medlem
Citat:
Så anarki är bättre än den demokrati vi lever i?

Nej snarare en fingertoppskänsla för när en princip är bra att följa.

Ibland är det rätt att göra fel. Rättspatos kommer inte från principer.
Citera
2022-03-09, 17:00
Medlem
Varför låter dumpen inte en tjej på 18+ stå och vänta på männen i en lämplig miljö så man ser att en kontakt faktiskt tas, precis som i det där amerikanska programmet? Det är inte alls svårt att föreställa sig att somliga män faktiskt inte är beredda att lämna fantasin men kanske ändå vill betrakta den unga tjejen på lite håll. Nu är det ju alltid dum-Patrik eller knarkar-Sara som tar kontakt med mannen så tittaren får aldrig veta om mannen på riktigt var beredd att ta den sista kontakten i verkligheten.
Citera
2022-03-09, 17:01
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swenne1
Är det denna du menar?
https://dumpen.se/2022/02/04/norbergsgubben-som-blev-sur-napp-igen/
Ja, precis. Tack.

Den hittar jag inte när jag browsar igenom Hall of Shame. Så även om den inte är bortplockad så är den i alla fall "väl dold".

(Eller så är jag blind.)
Citera
2022-03-09, 17:04
Medlem
Citat:
Där träffar du spiken på huvudet - dommare och bödel agerar på emotioner i det här fallet.
Vårt rättssystem är konstruerat för att känslor inte ska utgöra grundvalen i en dom.

Jag håller med.
Men i det här fallet så föregår de rättsystemet med samma krav på bevis som rättspraxis kräver. Det är fel, men jag bryr mig inte för jag tycker det är förlåtligt, till och med sympatiskt eftersom att de förebygger våldtäkter mot barn.
Citera
2022-03-09, 17:05
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:

Det där kan du på allvar inte ens tro på själv.
Citera
2022-03-09, 17:09
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag respekterar det. Du har rätt och jag har nog fel, men vissa känslor är svåra att styra och det finns för många människor som inte borde finnas.
Det är ju därför som Dumpens konfrontationer blir så korkade. Nu är jag förvisso starkt kritisk till all form av utomrättslig rättsskipning, men ett mer seriöst upplägg hade varit att låta någon som inte är känslosam (kanske en psykolog) sätta sig ner över en kopp kaffe och snacka i lugn och ro med personen i fråga. I utbyte mot anonymitet så tror jag att det hade varit möjligt att få till ett intressant samtal.

Det finns en annan sak som slår mig när jag ser de videor som finns på Dumpen: Jag tvivlar på att en hel del av personerna är pedofiler på riktigt. Med tanke på att chattarna i många fall är extremt långa med extremt många penisbilder så tror jag att det i många fall rör sig om mindre begåvade och sexfixerade personer som skiter i (eller kanske inte ens tänker på) om personen i andra änden är 12 eller 22 år gammal. Jag tror att det i många (kanske de flesta?) fall rör sig om personer med sociala svårigheter som hade nappat precis lika hårt om en 22-åring hade kunnat tänka sig att ta emot 400 penisbilder och efter det ställa upp på att träffas på någon parkering för sex.
Citera
2022-03-09, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Förmodligen vill han väl dra med dig sin peddopolare ner i avgrunden så han slipper sitta där själv. Och samtidigt göra sig en liten hacka

Det låter faktiskt logiskt när jag tänker på det. Harry åkte fast med fingrarna i syltburken och nu ska han hämnas så det blir så många pedofiler som åker fast så han blir bara en liten del av en stor samling = mindre stigma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in