2022-03-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Varken svårt att sätta dit någon teoretiskt eller i praktiken. Nu tror jag ju såklart att inte varenda person har blivit ditsatt. Men helt omöjligt är det ju inte att någon blivit eller kommer att bli. Speciellt inte om du vet att person X alltid tar tåget klockan 15.00 varje fredag exempelvis. Eller hur?

Vet inte var du får detta till att försvara männen. Hur som helst finns det en anledning till allt oavsett hur fel själva gärningen än är. Hur skeva männens värderingar än är så hade det varit intressant att ta del av dem. Jag som de flesta i tråden föraktar detta beteendet men vill samtidigt försöka förstå vad som leder fram till själva handlingen.

Kan du inte ge ett exempel då på hur man skulle kunna sätta dit någon och sedan få dom till platsen. Det får gärna vara ett trovärdigt exempel! Och det skall också vara så vattentätt att den som blivit ditsatt inte kan förklara sig ur situationen!

Vi pratar om vidriga gubbar som skickat bilder på sig själva, och i många fall även skickat dickpicks. Samtidigt som dom skrivit vad dom vill göra med minderåriga tjejer. Det bestäms träff och personen i fråga dyker upp. Så vad är det du vill förstå? Varför dom sexuellt dras till barn? Vad skulle dom kunna säga som inte gör dom till vidriga pedofiler? Dom är ju inte där för att rädda barnen själva, utan dom är där för att utföra det dom skrivit om i konversationerna. Annars hade dom stannat kvar hemma framför telefonen eller datorskärmen.

Tycker att det är kanon att dom hängs ut, och många gånger får dom försöka förmildra eller ljuga alldeles för mycket innan Sara och Patrik vänder på klacken och lämnar dom patetiska jävlarna. Men skulle någon jag känner eller vet vem det är dyka uppnås dumpen, då hade jag kunnat skydda mina egna barn från denne!
Citera
2022-03-09, 15:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ov1no8
Kan du inte ge ett exempel då på hur man skulle kunna sätta dit någon och sedan få dom till platsen. Det får gärna vara ett trovärdigt exempel! Och det skall också vara så vattentätt att den som blivit ditsatt inte kan förklara sig ur situationen!

Vi pratar om vidriga gubbar som skickat bilder på sig själva, och i många fall även skickat dickpicks. Samtidigt som dom skrivit vad dom vill göra med minderåriga tjejer. Det bestäms träff och personen i fråga dyker upp. Så vad är det du vill förstå? Varför dom sexuellt dras till barn? Vad skulle dom kunna säga som inte gör dom till vidriga pedofiler? Dom är ju inte där för att rädda barnen själva, utan dom är där för att utföra det dom skrivit om i konversationerna. Annars hade dom stannat kvar hemma framför telefonen eller datorskärmen.

Tycker att det är kanon att dom hängs ut, och många gånger får dom försöka förmildra eller ljuga alldeles för mycket innan Sara och Patrik vänder på klacken och lämnar dom patetiska jävlarna. Men skulle någon jag känner eller vet vem det är dyka uppnås dumpen, då hade jag kunnat skydda mina egna barn från denne!

Ja, att dom bestämmer träff och går dit visar naturligtvis att dom har ett uppsåt.
Citera
2022-03-09, 15:59
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, att dom bestämmer träff och går dit visar naturligtvis att dom har ett uppsåt.

Uppsåt att träffa en vuxen kvinna.
Citera
2022-03-09, 16:01
Medlem
Citat:

Absolut!

Hade det istället varit likt formatet Trolljägarna med Aschberg hade jag köpt att man hade hängt ut personer på riktigt svaga grunder.

Men här är det personer som dyker uppepå platser för att få göra allt de skrivit i konversationerna tidigare. Och då blir det helt plötsligt rätt starka grunder att hänga ut dessa som pedofiler på. I alla fall i mitt tycke!
Citera
2022-03-09, 16:01
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Dom är inte skyldiga till ett jävla piss. Förövrigt kan Sjöberg och Dumpens medarbetare inte hävda journalistik. Långeman ska passa sig annars rappar vi honom på fingrarna. Vem det nu blir till sist...

Du sitter alltså och hotar Patrik Sjöberg här?
Citera
2022-03-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Så till vida att pedofili och pedofiler inte är brottsligt är jag förespråkare av att alla ska få ha sina åsikter, sitt tycke och sin yttrandefrihet om vad som är sexigt och attraktivt.

Det är otroligt Ov1no8 att någon försvarar övergrepp och våldtäkter. Inte ens dömda våldtäktsmän själva brukar försvara våldtäkter och andra våldtäktsmän.
Vad en del nog har emot är översitteri och den slags gängkriminalitet Dumpen och medarbetare systematiserat ägnar sig åt och följden den får för så många.
Jag kan inte heller tänka mig att någon har personligt emot varken Sara eller Sjöberg eftersom få känner dom personligt. Hur skulle det gå till...?
Det folk har emot är deras attityd, nonchalans och likgiltighet gentemot lagen, rättssamhället och civila. De vet mycket väl att de gör fel men fortsätter trots det sin kriminalitet.

Fast vad gör dom fel i? Personerna befinner ju sig på platsen för att begå övergrepp!? Annars hade dom suttit kvar hemma framför telefon/datorn.

Att sedan anhöriga får utstå hot och hat är åt helvete. Men att deras tillvaro förstörs för att en person valt att försöka förgripa sig på barn kan inte lastas på någon annan än personen i fråga själv. Så vad är Dumpens skyldighet i att dessa män som hängs ut är vidriga avskum?
Citera
2022-03-09, 16:05
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Jag vet vem incestpedofilen är, men jag vill ha betalt för att röja identiteten. Är det något dumpen kan bistå med?

Du Fitt-Harry! Ingen här tar dig seriöst. Inte ens pedofilerna. Så försök sälja din låtsasidentitet någon annanstans
Citera
2022-03-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Uppsåt att träffa en vuxen kvinna.

Hahaha, har du bara otur när du tänker eller är du så jävla dum?

Det är ingen som kommer i syfte att träffa en vuxen kvinna. Utan deras syfte är något helt annat, annars hade dom stannat hemma.

Så försök intala dig att pedofilerna visste att dom skulle träffa en vuxen. När det i själva verket är så att dom är så hårda för att dom tror att dom skall få knulla ett barn, men inser snart att deras liv kommer att förändras drastiskt!
Citera
2022-03-09, 16:12
Avslutad
Citat:
Vart kommer vållande till annans död in i bilden?
Vållande till annans död kan komma in i bilden genom att Sara uttryckligen visste att chansen för dödsfall var överhängande hög eller i vart fall borde ha insett det. Om jag eller någon annan vet att du dör om jag gör a eller b och bokstavligen inser detta så är det brottsligt.
Hon var medveten om att konsekvenserna kunde bli död och kroppsskada. Det är hon ansvarig för när det juridiskt kan åläggas henne agerande. En bilist som t.ex. gasar och tar fart mot en folkmassa kan dömas såklart helt oberoende av utgivningsbevis.
Vad gäller Sjöberg och angående Dumpen gör han sig utanför "journalistuppdraget" kontinuerligt skyldig till en mängd brott.

Det är inte samhälleligt hållbart att envar skaffar sig utgivningsbevis, avsäger sig alla pressetiska regler och därefter kallar sig journalister. De är inga journalister mer än i juridisk mening och om de hade sysslat med journalistik.
Medborgare har dock den rätt så länge företrädesvis inte rättsväsendet sätter stopp.
Jag kan filma fortkörande bilister utanför t.ex. skolor, intervjua dom som terrorister i korsningen eller när dom stannat.
Jag inga bevis på att de är terrorister, inte ens att de körde för fort eller vad deras uppsåt var, men om jag ändå lyckas framställa dom som detta så är det inte dom som gör någon brottsligt, utan jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Du sitter alltså och hotar Patrik Sjöberg här?
Hotar med vad?
Citera
2022-03-09, 16:20
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Någon har satt dit någon? Så du menar att det är någon annan som skrivit i syfte att sätta dit personen i fråga. Och sen bara råkar den som du menar då skulle luras i en fälla helt plötsligt skulle dyka upp på rätt plats och tid? Den teorin haltar rätt ordentligt va? Eller hur tänkte du att det skulle gå till?

Förstår inte hur man kan försvara dessa mäns beteende med att dom inte får förklara sig å all annan smörja ni häver ut er.

Det är en sak att skriva grejerna i en chatt eller liknande, det är en helt annan sak att dyka upp på platsen för att träffa den man skrivit med. Förstår man inte det så ser jag ingen annan förklaring till att än att man har rejält skeva värderingar själv.

Man kan ha två saker i huvudet samtidigt. Livet är inte svartvitt. Du påstår att alla som kritiserar dumpen är pedofiler. Så är inte fallet. Man kan fördöma pedofili och Sjöbergs metoder. Kan du förstå det?
Citera
2022-03-09, 16:20
Medlem
Hussefars avatar
Citat:

Förstår inte varför du tycker det skulle vara omöjligt att sätta dit någon? Chatta med person X och be efter sexiga bilder och lite kuk. Person X skickar dessa. Detta är allt du behöver och nu kan du skicka detta till fiskaren. Dumpen har många fiskare såvitt jag vet och med kunskap efter att följt sidan så är det inte svårt att se hur många av dessa skriver så med lite vilja och tid kan du säkert hitta någon. Vet du sedan vilken plats personen alltid befinner sig på ett visst klockslag så är det ju bara att efter att ha skickat dessa bilder, skrivit snuskiga saker bestämma tid på angiven plats då.

För det första så måste du veta anledning/anledningarna till ett problem för förstå dem. Lösningen finns där enbart efter att du gör det och vet hur det går att lösa själva orsaken till problemet. Skrika halsarna hesa att vederbörande är ett pedofilsvin kan vara en skön känsla och förfriskande för stunden. Dock långsiktigt så kommer du inte lösa något. Om du nu personligen skulle mot förmodan veta vem personen är så kan det ju vara skönt att veta detta för att kunna skydda barnen. Men hur stor är den chansen att man skulle veta vem personen är? Flytt är nog det flesta många av dessa männen tänker på och kommer att göra. Kanske tvärtom skapar det fler problem. Detta medför kanske i sig att det ökar risken för att personen begår övergrepp.

Ta bort all trygghet för en nykter alkoholist och det ökar markant risken för återfall. Detsamma gäller för diverse sexmissbrukare. Många av dessa män visar starka tendenser på detta utöver det perversa.

Ska man då tycka att detta beteende de har är okej? Såklart inte. Det är svinigt men detta är inget försvarstal från min sida utan bara lite kritik. Det går att rikta åt vad som helst hur bra/dåligt det än är.
Citera
2022-03-09, 16:24
Medlem
Ibland behövs det vissa utomparlamentariska metoder där rättssamhället inte når fram.

Känns olustigt med människor som tar lagen i egna händer men det går inte att ha nollvision av vissa brott samtidigt som man ska bibehålla en rättssäkerhet med bevisbörda etc. Stigmat att bli ertappad är inte tillräckligt högt eftersom många klarar sig undan lagen.

Man kan inte hävda att man är för nollvision av våldtäkt mot barn samtidigt som man är emot att dumpen tar lagen i egna händer.

Dagen då det finns en obligatorisk och effektiv behandling och rehabilitering av pedofiler så kommer jag att vara emot aktörer som dumpen och div. medborgargarden. För då har de inte längre ett syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in