2022-03-09, 16:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Ja men du påstår att det ej finns civila där inne då är det samma sak.

Ja, vad bra, då har du insett att du hade fel.

Säg högt till dig själv bara, "jag såg inga civila".
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
En fråga.

Invasionen är snart inne på sin 15:e dag. Vad äter dom ryska soldaterna?

Jag förstår att vissa plundrar affärer och dylikt men dom som är i skogen och mitt ute i ingenstans, dom lär ju inte ha tagit med mat för 15 dagar+

Vad fan äter dom?

Dom får en del stryk av Ukrainarna så jag höll på att säga att de äter skit kompletterat med gräset de biter i.

Hela kostcirkeln

Nä men de har väl en del fälttransoner med sig eller kan få fram via underhållslinjer i den mån det nu fungerar.

Finner de otroligt att de bara skulle ha med sig för 3 dagar som nån påstod i början av kriget.
Citera
Medlem
Raktinyllets avatar
Varför släpper ingen en fet jävla bomb i huvudet på Putin, hur jävla svårt ska det vara?
Citera
2022-03-09, 16:21
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja, precis. En suverän stat är en stat oavsett om den bara har existerat en eftermiddag..

Funderar på huruvida det stämmer, som många härinne har antytt, att det bedrivs en propagandakampanj i denna fb-tråd? Av avlönade nyttiga idioter.

Om det stämmer är jag för första gången på länge imponerad av mother russia.

Svårt att säga. Vissa är nog bara idioter som inte ens har vett att ta betalt för det..
Citera
2022-03-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
För en vecka sen åt de i alla fall fältransoner som hade gått ut 2015.

Vi kanske är nere på 1990 nu.

Konserver klarar sig i 100 år - Det går tex att äta maten som polarexpeditioner hade med sig...
Citera
2022-03-09, 16:22
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Varför ska jag tro på nyheterna när det är sensationella historier och vinklingar som vem som helst kan se som inte är hjärntvättad. Ingen har förmedlat fakta om varför Putin går in i Ukraina.

Jag antar att du är en sådan person som trodde på allt som officiella källor förkunnade om Covid-plandemin.
Kan inte du förmedla fakta om varför putin har förklarat krig i Ukraina!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Dom får en del stryk av Ukrainarna så jag höll på att säga att de äter skit kompletterat med gräset de biter i.

Hela kostcirkeln

Nä men de har väl en del fälttransoner med sig eller kan få fram via underhållslinjer i den mån det nu fungerar.

Finner de otroligt att de bara skulle ha med sig för 3 dagar som nån påstod i början av kriget.

Så är det men jag tänker mer att vi nu tickar på mot dag 20....

Även om dom inte äter några större mängder så borde väl snart deras mat börja ta slut?
Citera
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
För att krisen används mot dig för att snabba på Great Reset?

Fakta är att världens rikaste blev rikare under plandemin. Fakta är även att denna internationella grupp inte besväras av priset på olja, el och gas. Men det gör du och vi andra.

Så du tycker det är bra med inflation?

Det där tillhör avdelningen Konspirationer och alternativa teorier ditt jävla mähä.
Citera
2022-03-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Håller helt med. Frågan är väl hur mycket Putin är beredd att offra för detta. Det känns som det bästa utfallet för honom är en pyrrisk "seger" i Ukraina och ett katastrofalt nederlag för hela den Ryska nationen.

Vi antar att han skulle ge sig helt i morgon.

Enorma summor har redan för evigt upplösts i tomma intet på Rysslandsbörsen, företag har gått i konkurs, inflationen grasserar för fullt, valutan kommer inte att hämta sig på länge-

Och vi vet jag att han inte kommer att ge sig.

Rent teoretiskt skulle han kanske skulle kunna försöka försvara det faktum att han kan få Luhansk och Krim som en seger.

Men varför skulle väst häva sanktionerna när han drivit miljontals människor på flykt och mördat tiotusentals?

Det finns ingen utväg ur detta annat än Putins död
Citera
2022-03-09, 16:24
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror inte ens att Washington vadar i känslosås utan har andra mål,

Det är nog bara här i tråden vi ser sådant.

Helt fel.

Om du tror att Ryssland, Ukraina och omvärlden inte agerar på känslor så kan du inte förstå något av vad det är att vara människa.

Vi människor är inte robotar, och det är därför som visuell media från kriget påverkar oss så starkt.

För dig att du sitter och runkar till bilder på mördade ukrainare, och vi andra att vi förfasas.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Är det sant?

Det är nog inte helt osant, iaf vad gäller Konvojen.
Men nej, i övrigt har dom såklart militära matpaket (MRE), exempelvis:
https://www.youtube.com/watch?v=FfOTmfwRTFs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
SD är även dom nickdockor. Ser du inte hur ofta dom ändrar sig i frågor i paritetet med att deras stöd ökar. Demokrati är bara en demostration av galenskap, demo-crazy. Gäller att tänka utanför boxen för att förstå hur allt egentligen hänger samman.
Eller så blir man influerade av andra partier, de andra partierna kör ju likande snack om integration samtidigt som man strypt invandringen en del sen SD kom in.
Kom in i verkligheten.

Antar att du är fan av Ryssland, Kina och Nordkorea istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in