2022-03-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Jovisst och massvis som surrendar men vad är tanken med alla rostiga pansarvagnar egentligen. Ett skott från en anti-tank och hela pansarvagnen och soldaterna i den är kolbitar

Ja det vette fan. Hela skiten är surrealistisk. Men det är klassisk rysk anfalls-taktik tydligen enligt rysstrollen. Vi får väl se när denna strategi ger belöning. Två veckor in och det ser mörkt ut på rysk avbytarbänk.
Citera
2022-03-09, 16:16
Medlem
En fråga.

Invasionen är snart inne på sin 15:e dag. Vad äter dom ryska soldaterna?

Jag förstår att vissa plundrar affärer och dylikt men dom som är i skogen och mitt ute i ingenstans, dom lär ju inte ha tagit med mat för 15 dagar+

Vad fan äter dom?
Citera
2022-03-09, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
En fråga.

Jag förstår att vissa plundrar affärer och dylikt men dom som är i skogen och mitt ute i ingenstans, dom lär ju inte ha tagit med mat för 15 dagar+

Vad fan äter dom?

För en vecka sen åt de i alla fall fältransoner som hade gått ut 2015.

Vi kanske är nere på 1990 nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Räknas inte många hundratals år innan 1992 in i din hjärna eller vad är problemet?

Jo, men det spelar ingen roll om ett land tillhört ett annat land sedan dinosaurierna och det blev självständigt igår. Är det självständigt så är det. Konstigt resonemang att man måste vara självständig tillräckligt länge för att räknas.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
En fråga.

Vad fan äter dom?

Dom äter snö, rötter/kvistar samt vad dom hittar i diket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Fy fan! Folket är helt jävla orädda. Måste vara extremt demoraliserande för inkräktarna.

Hur i helvete ska de kunna hålla detta i längden? Folket kommer aldrig att ge sig, ska de skjuta ihjäl allihopa? Lycka till med det.

Ukrainare är bevisligen ett mycket modigt och stolt folk!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ok, så ditt svar är att du inte tror på nyheterna och att ukrainarna förmodligen gör detsamma.

De tankarna är helt baserade på känslor, för några fakta eller logik använder du dig inte av.

Om du skall prata om kritiskt tänkande och att inte styras av känslor, då får du uppdatera din förmåga att se på information.

Under tiden du gör det kommer vi andra fortsätta att tycka att mördandet av civila är fel, liksom Putins hela djävla övergrepp.

Varför ska jag tro på nyheterna när det är sensationella historier och vinklingar som vem som helst kan se som inte är hjärntvättad. Ingen har förmedlat fakta om varför Putin går in i Ukraina.

Jag antar att du är en sådan person som trodde på allt som officiella källor förkunnade om Covid-plandemin.
Citera
2022-03-09, 16:19
Medlem
Enligt planer som Ukraina hitta på en död Rysk officer - så kommer kriget/offensiven pågå tills Juni/Juli - och då undrar ni säkert vilket som är min källa . ..utube.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Google Translate fungerar si så där ser man för propaganda trollen från St petersburg, men dem ser inte det utan tror stavningen är såååå bra
Ja, man blir rätt snurrig av all vilsenhet och tillhörande kommentarer. Google borde kanske ha stängt ner i Ryssland, annars kommer det ju fler stolligheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Dom äter snö, rötter/kvistar samt vad dom hittar i diket.

Är det sant?
Citera
2022-03-09, 16:20
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Han kommer med en massa skit han googlat upp, men missade att Ukraina deklarerade sig självständigt som nation -91 vilket fick erkännande.

Hans sk. argument är bara tyckande.
Ja, precis. En suverän stat är en stat oavsett om den bara har existerat en eftermiddag..

Funderar på huruvida det stämmer, som många härinne har antytt, att det bedrivs en propagandakampanj i denna fb-tråd? Av avlönade nyttiga idioter.

Om det stämmer är jag för första gången på länge imponerad av mother russia.
Citera
2022-03-09, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
För att ska bli NATO medlem får man inte ha gränstvister - Det är REGEL 1 ..

Och Ukraina har så in i helvete många gränstvister.

Sorry, men det är helt meningslöst att påpeka detta. Jag har nämnt ett par gånger att det sedan åtminstone år 2014 (i o m Rysslands annektering av Krim och republikerna i Donbass) är helt uteslutet med ett Natomedlemskap. Men det är, enligt vissa skribenter, likväl ett faktum Nato ska ha konkreta planer för att anta Ukraina som medlem och dessutom därefter placera kärnvapen i Ukraina (nära Rysslands gräns) och att den ryska oron för detta (och därmed också invasionen) är berättigad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in