2022-03-09, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Var fick du din nationalekonomiexamen? Jag tror jag ska undvika det universitetet.

Putin är långt ifrån galen. Psykopati är en personlighetsstörning, inte en sinnessjukdom.

Men om du på fullt allvar tror att Putin medvetet planerat att få alla dessa sanktioner mot sig som utraderat alla ryssars förmögenheter och startat ett krig med avsikten att göra Ryssland självförsörjande så känns det inte som du gjort en helt logisk analys.

Lite kul är att det enda som håller Ryssland under armarna idag är just dollar från EU för gasen.

Om din logik skulle stämma - varför stänger inte Putin Nordstream omedelbart så han slipper få en massa hemska dollar?
Det skulle nämligen orsaka kaos inom EU. Vad väntar han på?

Det är väl så han har blivit utmålad i media? Du menar alltså på allvar att han inte i förväg skulle planera inför dessa historiska sanktioner?

Din sista fråga kan jag inte svara på. Ingen vet exakt vad som pågår bakom kulisserna. Men det som förmedlas i massmedia är helt fel.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ukraina är Ryssland. Ukraina har aldrig någonsin, ens under 1000 års tid, existerat som nation innan 1992.
Är det ens ett argument?
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nejdå, resande som slår upp sina tält i poland får barnen omhändertagna om de inte är i skolbänken på måndag morgon.
Skulle detta ske Polen och ziggisarna gå med på det?
Citera
2022-03-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Och dom detonerade naturligtvis samtidigt och slog ut elektronik, livsmedelskedjor, industrier ... klotet blir ju kvar men många får äta varandra om det sker. Jag är lite orolig i alla fall.

Det blir nog en del klösande de första 10 åren...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Det är väst som bedriver ett krig mot dig. Men det har du inte fattat. Tror du verkligen att inflationen inte är planerad i förväg?
På vilket sätt bedriver väst ett krig mot mig menar du? Snälla förklara.
Att oljan och elen höjs för att Putin och ryssarna ska få lida är ju bara underbart, lika bra att det höjs egentligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ukraina är Ryssland. Ukraina har aldrig någonsin, ens under 1000 års tid, existerat som nation innan 1992.

Jag tycker att Ryssland omedelbart borde återlämnas till mongolerna.
Citera
2022-03-09, 16:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Nej det gjorde de inte. Det var vikingar frpn Sveruge som åkte och fick lite pli på slaver, balter och ugrier och skapade Kievriket där Ukraina, Ryssland och Vitrysslsnd ingick. På 1200-talet förstörde mongolerna detta rike och sedan dessa så har området "Ukraina" styrts av mongoler, polacker/litauer, ryssar, kossacker under rysk överhöghet, tatarer, turkar, österrikare etc. Det som aldrig har funnits är en egen nation som har hetat Ukraina.

Ryssland, Ukraina och Vitryssland är till allra största del en historisk, etnisk, språklig, kulturell och religiös enhet och i grunden samma nation.

Nopp, vad som utgör en nation bestäms av folket som lever på ett terriorium. Fortfarande så att Kyiv slog till siste man mot mongolerna medan byhålan Moskva samlade in skatter åt fienden i ca 150 år! Arvet ifrån vikingarna lever tydligen ännu hos det ukrainska folket med tsnke på deras kämparglöd och ovilja att styras under Kremls stövelklack!

Slava Ukraini!
Citera
2022-03-09, 16:13
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Fake news. Civila offer är minimala. Sedan vet du inte vad Ukrainarna begår för krigsbrott för att det rapporteras inte. Att använda civila som sköldar är inte förenligt med internationell lag.

Ok, så ditt svar är att du inte tror på nyheterna och att ukrainarna förmodligen gör detsamma.

De tankarna är helt baserade på känslor, för några fakta eller logik använder du dig inte av.

Om du skall prata om kritiskt tänkande och att inte styras av känslor, då får du uppdatera din förmåga att se på information.

Under tiden du gör det kommer vi andra fortsätta att tycka att mördandet av civila är fel, liksom Putins hela djävla övergrepp.
Citera
2022-03-09, 16:14
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Är det ens ett argument?

Han kommer med en massa skit han googlat upp, men missade att Ukraina deklarerade sig självständigt som nation -91 vilket fick erkännande.

Hans sk. argument är bara tyckande.
Citera
2022-03-09, 16:14
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Det som kan bli lite roligt är att undra om inte frestelsen blir stor för ryssen att stjäla och sälja dieseln till reservaggregaten för kylningen också.

Lol, högklassig galghumor!
Citera
2022-03-09, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
På vilket sätt bedriver väst ett krig mot mig menar du? Snälla förklara.
Att oljan och elen höjs för att Putin och ryssarna ska få lida är ju bara underbart, lika bra att det höjs egentligen.

För att krisen används mot dig för att snabba på Great Reset?

Fakta är att världens rikaste blev rikare under plandemin. Fakta är även att denna internationella grupp inte besväras av priset på olja, el och gas. Men det gör du och vi andra.

Så du tycker det är bra med inflation?
Citera
2022-03-09, 16:15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Där har ni eran s.k. demokrati och det är bara början. Vänta bara när varje EU,-land tappat sin suveränitet för att bli en federal nation som USA och Ryssland. Fast EU federationen kommer som vanligt ha munnen i rövhålet på USA.

Jag är en miljon gånger villigare att leva i en EU federation än under den ryska stövelklacken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in