2022-03-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Såg precis ett inslag på BBC News om hur polackerna har hanterat flyktingsituationen på ett exemplariskt sätt. Polska familjer tar in en familj med två barn på fredag, och på måndag sitter de två barnen i skolbänken. Hur fasen är detta ens möjligt att ha en sådan disciplin. Jag har alltid gillat Polen men detta ger en extra stjärna i min bok. Dessutom sätter Lewandowski rekord i hattrick på kortast tid i CL mot Salzburg.

Polen och Ungern borde vara exemplar-land som alla andra östländer borde följa efter. Sydeuropa/Balkan inte minst.
Citera
2022-03-09, 15:47
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Nere hur? Det är ju Ungern som äger dem och flyger dem.

Är svensk flagga i informationen om planet.
EDIT: Fel av mig, flaggan visar tillverknings land.
Senast redigerad av leach 2022-03-09 kl. 15:52.
Citera
2022-03-09, 15:48
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Såg du några civila?

Oj förlåt du har ju vart inne i byggnaden och kollat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Har Putin inga soldater som vet hur man strider

Soldaterna består av förvuxna barn som egentligen vill åka hem och efterblivna tjetjener. Rysslands invasion får mig att tänka på scenen i Asterix när gallerna förvandlar Caesars gladiator-tävling till en cirkus. Sorgligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Polen och Ungern borde vara exemplar-land som alla andra östländer borde följa efter. Sydeuropa/Balkan inte minst.

Rumänien biter på naglarna - Pga Moldavien och Sinistrien förlåt Transnisitiern
https://en.wikipedia.org/wiki/Transnistria
Citera
2022-03-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
What! Då måste jag snabbt in på avanza och sälja min rysslandsfond innan skiten imploderar helt.

Idioten öppnade nu.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
"Objektivt avfärdas" av vem då?

Att där va en amerikansk/Nato/ödlemänniskor revolution i ukraina.

[/quote]Victoria Nulands telefonsamtal kan inte avfärdas.[/quote]

Det är inget som behöver avfärdas för det är inte ett bevis på något mer än det som sägs, dvs inte det du drar slutsatsen att det handlar om.

Hade det varit zelinsky och Obama som diskuterade hur man ja ta in amerikanska soldater utklädda till ukrainare så visst… men nu är det två mellan byråkrater som har ett privat samtal….
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Du kacklar som en värpande höna från Serbien. Ukraina bjöd inte in mongolerna, de kommer in med våldskapital. Samtalet skall alltid börja med, Vad gör Ryssland i Ukraina. Resten är ointressant. Nu skall de ut så kvinnor och barn inte blir slaktade.

Ukraina är Ryssland. Ukraina har aldrig någonsin, ens under 1000 års tid, existerat som nation innan 1992.
Citera
2022-03-09, 15:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
..och de som är hungriga och inte pallar vänta på grönt ljus utan försöker köra om framförvarande fordon, fastnar i den ukrainska leran.

Kanske men de har ju gott om tid att dra upp den igen för de har ju inget annat att göra där.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
What! Då måste jag snabbt in på avanza och sälja min rysslandsfond innan skiten imploderar helt.
De sade att den skulle öppna idag. Snopet får jag säga. Den öppnar inte igen så länge kriget pågår, helt övertygad av det nu.
Citera
Medlem
Varför ser vi inga hemska kemvapen ännu? Typ gifter, gaser sjukdomar osv..
Är det en sista utväg eller finns dom inte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Eller så drar han sig ut och kryper till korset. Men det tillåter nog inte hans ego tyvärr.

Nej det är fullständigt omöjligt som läget har blivit. Ryssland kan inte backa medan Putin är vid liv.

Putin däremot, kan inte i sin vildaste fantasi kunnat räkna med denna typ av sanktioner. Dock fattade han att gaskranarna inte kommer att kunna stängas vilket hela tiden kommer att fylla på krigskassan.

Det visar hur djävla lurad Tykland blev av sig själva (de gröna) och Putin.
Säkerhetspolitik bygger inte enbart på att ta det mest sannolika scenariot utan tvärtom det minst sannolika. T ex att Putin startar krig.
Att då ha stängt all kärnkraft och lita på Putin till en stor del av sin energiförsörjning var inte det smartaste draget.

Så även om sanktionerna kommer att vara fruktansvärda för folket så kommer Putin att kriga länge än med Tysk finansiering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in