Citat:
Ursprungligen postat av
mtmmtm
Jag är själv en av de som ska bli ersatta. Det innebär att jag slipper betala elen för de senaste månaderna. Varför ?
Elbolagen är enskilda bolag och gör vad som helst för att skapa vinst (hur kom du fram till illusionen att skattepengar skapat dessa ?). Det finns dock elbolag som har sitt ursprung i staten.
Mitt elavtal ökade med runt 25% efter 3 år. Från 1 kr till 1.37 kr/KWh (inklusive överföringsavgift och moms). Det är mycket lägre än fossilpriserna ökat.
Du verkar inte förstå att skatt inte är stöld. Tror du att fri sjukvård uppstår genom din religiösa övertygelse ?
Hur kom du fram till illusionen att det inte är skattepengar som skapat dessa?
Jag är fullt införstådd med att elbolagen vill tjäna så mkt pengar det bara går jag är även fullt införstådd med att staten vill ha in så mkt skattepengar det bara går, en stor del av priset är skatt.
Jo skatt är stöld om man tar ut orimligt mkt av den för att sedan bara slarva bort pengarna.
Jag har inga problem med att betala en relativt hög skatt för att få tillgång till en bra välfärd men i det här landet känner man sig som att man tvingas hjälpa någon med spelberoende eller någon i ”lyxfällan”(läs staten).