2022-03-09, 14:22
Medlem
Mullrets avatar
Nu kommer HD avvisa överklagandet. Dock efter de haft muntrationer kring ärendet.

När Ebba renoverat klart kommer Säpo skicka iväg fansgubben när han visar sig.

Så, snart blir det lugnt kring Ebbas hus.
2022-03-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Nu kommer HD avvisa överklagandet. Dock efter de haft muntrationer kring ärendet.

När Ebba renoverat klart kommer Säpo skicka iväg fansgubben när han visar sig.

Så, snart blir det lugnt kring Ebbas hus.

Om han fortfarande bor kvar på pensionatet utan att betala hyra mot gårdskarlssysslor (vilket jag betvivlar, bor han kvar så får han nog numera betala hyra) Om, jag säger om han är kvar på pensionatet och det går mot Ebbavinst igen så åker nog Esb ut ur pensionatet och kommer inte bo i närheten.
Grannar kommer bli överlyckliga över att tomt och hus städas upp vilket höjer deras värde på deras fastigheter då det blir lite mera trevligt område.
2022-03-09, 14:33
Medlem
Silvrets avatar
HD kommer ej ta upp detta.

Med tanke på att Ebba haft juridiken i detta fall på sin sida så är det skrämmande hur illa hon skött hela denna historia. Hon lyckades till och med göra sig skyldig till grovt brott och få en dom. Sjukt klantigt.
2022-03-09, 14:35
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Självklart att detta skulle dras till HD, alla visste sedan länge att de skulle dra ut detta för att smutsa ner valrörelsen.
Är det fastställt vilka det är som kontrollerar gubben ännu?
Det går väl knappast att gömma sig bakom "Esbjörn" i all oändlighet, särskilt nu när corona är över och man kan mötas öga mot öga igen.
2022-03-09, 14:54
Medlem
Drozds avatar
Skönt, då kanske vi äntligen slipper höra mer om denna skitsak som bara utnyttjas i politiska syften.
2022-03-09, 14:55
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Citat ur AB:
"”Trodde han hyrde ut fastigheten”"

Himla bra hyra han cashade in då!
Han kan inte på fullaste allvar tro at någon ville hyra det "kråkslottet" för den pengen.
Hur länge skulle den "hyran" gälla för???

Var bor Esb? Hemma hos pensionatstanten? Bedriver hon fortfarande påtryckning så Esb svamlar om allt möjligt i rädsla?

Trodde han hyrde ut?
Så att förlikningsavtalet han skrev på gällde försäljningen måste han också helt ha missat.
Att han sen även fick 3.9 milj och skrev under köpebrev trodde han inte heller gällde försäljning.
Esbjörn befinner sig fortfarande hemma i boet hos Madame Flood.
Den som verkligen svamlar är Sture……
2022-03-09, 15:12
Medlem
HD borde väl egentligen kunna skicka avslaget med vändande post. Med tanke på alla dårskaper som Esbj:s ombud hittat på och all uppmärksmahet omkring så kan jag ge mig f. på att samtliga HD:s ledamöter löpande redan läst in sig ordentligt på saken och kan den utan och innan.
2022-03-09, 15:13
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
HD kommer ej ta upp detta.

Med tanke på att Ebba haft juridiken i detta fall på sin sida så är det skrämmande hur illa hon skött hela denna historia. Hon lyckades till och med göra sig skyldig till grovt brott och få en dom. Sjukt klantigt.

Tyder väl på mänsklighet!

Skulle jag göra en affär där jag VET att JAG gjort helt rätt så skulle jag bli jävligt förbannad om en kriminell brännvinsadvokat och en dement gubbe hävdar motsatsen. Fast jag hade nog inte nöjt mig med något sketet förtal inte om jag säger som så.
2022-03-09, 15:27
Medlem
Reimers avatar
Högsta Domstolen var förvånansvärt tjänstvilliga, här kommer överklagandet.

https://anonfiles.com/L6O7XfM7x5/HD_1537-22_Aktbil_2_verklagande_MASKAD_1419_pdf

Körkortet har tydligen återkallats, ny god man-ansökan är inlämnad och så finns det någon form av utlåtande från Region Uppsala men sådant gäller ju tyvärr inte retroaktivt.
2022-03-09, 15:38
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Så om jag har förstått detta rätt. Esbjörn trodde att han hyrde ut ett rivningsfärdigt hus för 3,9 miljoner kronor? Ja det låter väldigt trovärdigt....

Ger liksom ordet girig en helt ny innebörd.
2022-03-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Högsta Domstolen var förvånansvärt tjänstvilliga, här kommer överklagandet.

https://anonfiles.com/L6O7XfM7x5/HD_1537-22_Aktbil_2_verklagande_MASKAD_1419_pdf

Körkortet har tydligen återkallats, ny god man-ansökan är inlämnad och så finns det någon form av utlåtande från Region Uppsala men sådant gäller ju tyvärr inte retroaktivt.

Tackar

Noterar att Sture är ute och seglar igen.
Nu försöker de få det till att han även undertecknade köpeavtalet under tvång...
Något som inte anförts tidigare.

Dessutom saknas fortfarande återkallande av fullmakter och anmälan till advokatsamfundet gällande Berg&Behm. Låt oss nu se om någon på HD lyckas anmärka på det.

Dessutom borde de ju reagera på att man yrkar rättsoförmögenhet vid ett överklagande när samma jurist även hade ombudsfullmakt vid SH, en fullmakt Esbjörn skrev på.

De borde även ifrågasätta rimligheten att han skrev på en generalfullmakt flera månader senare och huruvida den skall anses vara giltig
2022-03-09, 15:46
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Tackar

Noterar att Sture är ute och seglar igen.
Nu försöker de få det till att han även undertecknade köpeavtalet under tvång...
Något som inte anförts tidigare.

Dessutom saknas fortfarande återkallande av fullmakter och anmälan till advokatsamfundet gällande Berg&Behm. Låt oss nu se om någon på HD lyckas anmärka på det.

Dessutom borde de ju reagera på att man yrkar rättsoförmögenhet vid ett överklagande när samma jurist även hade ombudsfullmakt vid SH, en fullmakt Esbjörn skrev på.

De borde även ifrågasätta rimligheten att han skrev på en generalfullmakt flera månader senare och huruvida den skall anses vara giltig
Frågan kvarstår dock - varför köper inte Ebba hus av någon som verkligen vill sälja?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in