2022-03-09, 12:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Ja om jag tagit på mig objektivitetshatten och sedan satt mig på Putins tron och situation och gjort bedömningen att brittisk trupp anfallit i Ukraina så hade jag nog tryckt för länge sedan.

Som tur är verkar Putin vara mer förlåtande och en större humanist än jag och kanske låter nåd gå före rätt för denna uppenbara Natokrigsförklaring med UK som proxy.
Det som ligger Putin i fatet i denna situation är att britterna lägger tid och energi på att leta efter och gripa dessa desertörer.

Hur mycket tid och energi lade Putin på att leta rätt på desertörerna som snodde tunga vapen från armén och tog med sig över gränsen till östra Ukraina?
Inte ens när den stulna utrustningen användes för att skjuta ned ett passagerarplan så gjorde Putin något. Tvärt om, han hjälpte dem med att gömma utrustningen och han hjälpte även till med att gömma förövarna.

Det gör det svårt för honom att ha legitima åsikter om britterna idag.
Citera
2022-03-09, 12:42
Medlem
george.sthlms avatar
Dom är ju engelsmänn så borde vara enkla att fånga in.

Bara gå runt i skogen i Ukraina och ropa: Tea-time ! Tea-Time !

så kommer som springande
Citera
2022-03-09, 12:45
Medlem
3000-4000 FD Amerikanska soldater är redan i Ukraina och fightas, likaså fd soldater över hela världen. Jag tror nog Putin hade starta 3 världskriget redan om han tyckte det var rimligt.
Han själv använder sig av diverse folk allt från Vitryssland, tjetjener, Syrier osv.
Citera
2022-03-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Sverige borde också publicera vilka svenskar som åkte till Ukraina för att kriga o ta avstånd från dems handling
Okej gör du det, och ytterligare de 10% som tycker det är fel.
Det är väl du och alla fegisar från Mellanöstern som tycker Sverige bara ska se på.
Citera
2022-03-09, 12:47
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Dom är ju engelsmänn så borde vara enkla att fånga in.

Bara gå runt i skogen i Ukraina och ropa: Tea-time ! Tea-Time !

så kommer som springande

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det som ligger Putin i fatet i denna situation är att britterna lägger tid och energi på att leta efter och gripa dessa desertörer.

Hur mycket tid och energi lade Putin på att leta rätt på desertörerna som snodde tunga vapen från armén och tog med sig över gränsen till östra Ukraina?
Inte ens när den stulna utrustningen användes för att skjuta ned ett passagerarplan så gjorde Putin något. Tvärt om, han hjälpte dem med att gömma utrustningen och han hjälpte även till med att gömma förövarna.

Det gör det svårt för honom att ha legitima åsikter om britterna idag.

Har du hört Putin eller någon annan rysk företrädare prata om de här brittiska slynglarna som gått AWOL? Nej, precis. Det är mer underhållande att den brittiska regimen verkar vara så skitnödiga över detta.
Citera
2022-03-09, 12:49
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Men lägg ner, brittiska armén är självklart inte ansvariga för soldater som tekniskt sett har begått myteri. Det förstår Moskva också.

Storbritannien som land är ansvarigt för vad dess publikationer, framför allt statliga BBC, skriver om Ryssland. BBC har gått i bräschen för krigshetsen som sprids som en löpeld över hela västvärlden. Demente Joe Biden och hans oduglige son måste säkert hållas tillbaka av ett tiotal vakter för att inte trycka på kärnvapenknappen redan nu. Dessa fyra ynglingar gör varken från eller till. Väst har bestämt sig för att till varje pris tvinga fram WWIII för att Putin står upp mot NATO, EU och Juden.
Citera
2022-03-09, 12:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Har du hört Putin eller någon annan rysk företrädare prata om de här brittiska slynglarna som gått AWOL?
De har proklamerat att alla utländska stridande som tas på Ukrainsk mark kommer att betraktas som terrorister/illegala kombatanter och därmed förnekas de rättigheter som normala POW's har.
Ryssland kör sin egna Guantanamolösning på dem. De kopierar således USA's hantering av folk de tog i Afghanistan bland annat.

G.W Bush visade vägen där.
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Har du hört Putin eller någon annan rysk företrädare prata om de här brittiska slynglarna som gått AWOL? Nej, precis. Det är mer underhållande att den brittiska regimen verkar vara så skitnödiga över detta.

Dom är så busiga dom där engländarna.
Kommer nog sluta med att dom hittas på en stripklubb i Krakow nersupna och nerpundade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
3000-4000 FD Amerikanska soldater är redan i Ukraina och fightas, likaså fd soldater över hela världen. Jag tror nog Putin hade starta 3 världskriget redan om han tyckte det var rimligt.
Han själv använder sig av diverse folk allt från Vitryssland, tjetjener, Syrier osv.
Sant.
Läste att Syrierna erbjuds $300.. Haha är ett människoliv inte värt mer? Om de krigar för pengar.
Vitryssar och Tjetjenerna är ju typ Ryssar.. De är bara Putins butt-boys.

Men får känslan av att typ 10 000 utländska militärer är inne i Ukraina därav motståndet mot Ryssland.
Men om Putin blir för tillbakatryckt det är då jag är rädd för att de riktigt farliga vapnen kallas in.
Och många oskyldiga drabbas.
Citera
2022-03-09, 13:00
Medlem
Faceless-Voids avatar
Om Putin är så känslig är det en tidsfråga tills det slår slint i huvudet. Vilket låter mer och mer troligt.
Citera
2022-03-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Sant.
Läste att Syrierna erbjuds $300.. Haha är ett människoliv inte värt mer? Om de krigar för pengar.
Vitryssar och Tjetjenerna är ju typ Ryssar.. De är bara Putins butt-boys.

Men får känslan av att typ 10 000 utländska militärer är inne i Ukraina därav motståndet mot Ryssland.
Men om Putin blir för tillbakatryckt det är då jag är rädd för att de riktigt farliga vapnen kallas in.
Och många oskyldiga drabbas.

Man måste vara riktigt desperat om man krigar för 300 dollar.
Om jag skulle strida för pengar så skulle jag minst vilja ha 10,000 dollar det ska ju nånstans vara värt att dö för.

Tänk att få döda islamister, bara det hade gjort att jag hade gjort det för gratis.
Jag tror inte ens den internationella styrkan får några pengar alls annars är det väl brukligt att man får en lön.

Putin har inte hamnat längst upp i ett land som Ryssland för att han är en snäll kille, såg du videon på spionchefen som höll på att skita på sig när Putin rättade han? Annars kika på den, den finns på youtube. Spionchefen börja stamma sig och visste inte ens vad han skulle säga, det var nog det sjukaste jag har sett. Att vara spionchef på i Ryssland då är man nog jävlig mäktig men inte ens han kände sig säker där.

Alla är nog jävligt rädda för honom och han själv är nog tillräckligt paranoid och maktgalen att döda hela världen i hans nedfall.
Citera
2022-03-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Tänk att få döda islamister, bara det hade gjort att jag hade gjort det för gratis.
Jag tror inte ens den internationella styrkan får några pengar alls annars är det väl brukligt att man får en lön.
Tror dock att männen från Syrien är Assads män.
De är inte Islamister, de är Putins närmsta män i Syrien som krigat sida vid sida med Ryssland.

De har snarare krigat mot just ISIS osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in