2022-03-09, 11:51
Medlem
serbisknegers avatar
Ja jävlar! Och värre kommer det bli.
Citat:
Eastern MD's 14th Spetsnaz Bde lost 400 personnel. Western MD's 25th IMRB withdrawn to Russia due to loss of combat capability.
https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1501509730941947908
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Rörigt för svenska nazister och Ryssland.
Urakina är tydligen både zionister, globalister och nazister.

Men jag antar antar att judiska nazister är den nya grejen.

Ingen ny grej överhuvudtaget. Joseph Goebbels, Reinhard Heydrich och Adolf Eichmann var "judar".
http://whale.to/c/jews_in_german_army.html

Nazister och judar ogillar varandra
Nazister och Sionister gillar varandra

President of Ukraine Zelensky, dancer in a music video
https://www.youtube.com/watch?v=UPT4oGTOHRo

En människa som dansar i läder är ingen troende Jude. Så Sionist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Att bomba sönder hela Ukraina för att förinta ett par nazister är ju som att amputera ett helt ben om man har skoskav...
Ja, militärt och politiskt organiserade nazzar bör oskadliggöras.
Citera
Medlem
Jag såg en intervju med den svenske frivillig-soldaten Jesper Söder. Han är i Ukraina och skall sättas in i ett specialförband. Och föras till en hemlig ort.

Jag tror som jag tidigare sagt att Ukraina för ett framgångsrikt försvar och gör livet till ett helvete för inkräktarna.

Det är mycket taktik och dom angriper där Ryssland är svagare. Skär av underhållet, försvårar underhållet och sänker inkräktarnas stridsmoral.
Citera
2022-03-09, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ja, militärt och politiskt organiserade nazzar bör oskadliggöras.

Sött att du inte fattade min poäng, ändå...
Citera
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det här kommer att kosta Europa väldigt mycket och gynna Kina enormt. Det enda Ukraina hade behövt göra var att säga att dom skulle vara neutrala. Men nej, så nu får dom ta konsekvenserna och den där puppet presidenten Zelensky.

Huvudsaken är att det missgynnar Ryssland då vi i Europa har råd med det till skillnad ifrån ryssdjävlarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Mig 29 är ju ett jaktplan och det behövs en större apparat för att det ska kunna användas. Sen det är nog mycket effektivare/enklare att bekämpa ryska plan just nu genom att använda luftvärn och ge Intel till Ukraina när/var det ska tända radar och avfyra

Mig 29 kan droppa bomber mot markmål men det inte det den är bra på sen är det svårt att komma nära ryska trupper på grund av deras luftvärn(svårt att slå ut den support det har på vitryska sidan tex ). Så är bättre att supporta med materiel till dom turkiska drönare Ukraina har och skicka extra sånna istället. Dom är mycket effektivare.

Är bättre att donera planen efter konflikten än att ge ryssen tillfälle att skrota dom nu när dom mest kommer stå på marken ändå.

Kan vara en riktig bedömning.
Citera
2022-03-09, 11:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror att den högsta militära ledningen är osäker. Dom hade inte tänkt sig ett storkrig och hade inte planerat för det. Politikerna pressar på men militären tvekar.
Det barkar åt helvete för Ryssland.

Ja kanske också "på marken" i Ukraina. Militärledningen i Moskva ger order om massivt anfall mot Kiev men befälen på plats stoppar när det börjar dö för många för de vill inte göra självmordsanfall när de ser att det inte fungerar.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Helsingin Sanomat har gjort reportage i Ryssland, öster om Viborg, och folk där talar om väldiga förluster i Ukraina.
“ Kvinnor rapporterar chockerande siffror som det är omöjligt för HS att bekräfta. Enligt dem skulle 270 skadade brigadsoldater behandlas i St. Petersburg och ytterligare 80 skulle komma till Kamenka. Dessa skulle enligt kvinnorna ha rapporterats på truppavdelningen.”

Sett i ljuset av dessa uppgifter finns det skäl att sätta tilltro till Ukrainas uppgifter om Ryssarnas förluster i kriget.

Gå gärna in på tidningen hemsida, för det finns gott om info där.
Mmm. Folket i Viborg kommer nog att ta emot oss med öppna armar när vi kommer och befriar dom ifrån det ryska oket.

Viborg är annars ett ställe dit Putin skickat folk han vill bli av med, tjetjener, krimtatarer etc. Så att han skickar just brigaden därifrån rätt in i skottlinjen för att dö är inte så överraskande.

De skadade 270 + 80 personer handlar alltså om skadade från en enda brigad. Rysslands 138e motoriserade brigad. Enligt uppgifter har två grupperingar på 800soldater styck skickats till Ukraina därifrån och har deltagit i slaget om Kharkiv. Nog är Rysslands förluster enorma om 350pers av totalt 1600 vårdas för krigsskada. 350 skadade betyder mellan tummen och pekfingret 175 stupade.

525 i totala förluster av totalt 1600 betyder att man tappat 33% av manskapet. Ryssland lider enorma förluster, Ukrainas påstådda siffror behöver inte vara överdrivna.

https://en.wikipedia.org/wiki/138th_Guards_Motor_Rifle_Brigade
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008665103.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Ja jävlar! Och värre kommer det bli.

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1501509730941947908

Åh helsike vad mycket bly ryssen får äta.
De enda de är duktiga på är att bomba bostadsområden där civila bor.
Citera
2022-03-09, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Host wagner host.
Deras ledare är nazze, vilket är skämmigt. Dom är inte organiserade politiskt. De är i stort sett Rysslands motsvarighet till Främlingslegionen.
Citera
2022-03-09, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Har de kort som är giltiga i Sverige, trodde att deras visa och Mastercard var indragna.

Jag vet faktiskt inte. Skulle vilja veta. Vi måste bli en motståndsrörelse överallt anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in