2022-03-09, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Vart är dom svenska nynazistiska militära förbanden? V
Om Ryssland känner sig hotade av utvecklingen i sitt grannland som har antiryska nazzar i sin militär(som dessutom har dödat tusentals ukrainska ryssar i Ukraina) så har dom all rätt i världen att ta till preventiva metoder för att slå ner dessa element och skydda sig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group

Hur är det med denna grupp egentligen och dess nynazistiska kopplingar? Ryssland hade inte behövt tillåta grupper som Wagner-gruppen men de gillar tydligen att ha grupperingar som de kan förneka efter att de skickat iväg dem för att begå krigsförbrytelser. Wagnergruppen skickades t.ex in för att försöka mörda Ukrainas president för bara några dagar sedan.

Kremlin 'sends more than 400 mercenaries from private militia into Kyiv to assassinate President Zelensky and his government' - with group told peace talks are 'smoke and mirrors'

Den enda anledningen till att Azov får all uppmärksamhet är på grund av Ukrainas val att göra alla frivilliga stridsgrupper till officiella militära eller nationella förband. Det var inte som att Ukraina ville handplocka nazister eller att de bara tog dem. De behövde stridande män för att skydda mot Ryssland. I det är fallet var det de ryska separatisterna som motiverade mobiliseringen av just dessa förband.

Jag försvarar inte Ukrainas val av strategi, men man kan väl ha lite mer kontext än det du hänvisar till för att påvisa dess komplexitet. Det ger fortfarande inte i mina ögon Ryssland rätt att annektera ett land om objektivet är avnazifiering, det verkar som att Putin framhäver det eftersom den anledningen har highest selling point till den stora massan. Hur annars ska han motivera det? Tonläget kring avnazifiering har dessutom dämpats vilket gör motiveringen till kriget en aning tveksam.
Citera
2022-03-09, 11:30
Medlem
Taggads avatar
Citat:
En till nynazistisk battaljon som lyder under ukrainska Ministry Of Defence. Aidarbattaljonen.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Aidarbataljonen

Oh ett till. Right Sector, nynazistiskt parti och paramilitär Uppskattat antal medlemmar, 10 000. Ah ok, ett fåtal.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Right_Sector

Ukraina är grovt infekterat av nynazism. Mental gymnastik.
Jäkla osis för dig att Zelensky är jude.
Citera
2022-03-09, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Kartan är rolig. Jag gissar att hen är lite jävig. "Stop the empire's war on Russia"

https://www.sourcewatch.org/index.php/The_Saker

"his primary activities: broadcasting war against the phantom “Anglo-Zionist empire” (in the cartoon where the Western sponsored ISIL are the good guys) and soliciting donations from his (chiefly left-leaning) supporters in exchange for kitschy wallets imprinted with the Saker image, and autographed copies of his book. Like any good apologist for Islam, Raevsky is also a rabid anti-Semite."

https://cirilizovano.blogspot.com/2015/11/who-is-saker.html
Rörigt för svenska nazister och Ryssland.
Urakina är tydligen både zionister, globalister och nazister.

Men jag antar antar att judiska nazister är den nya grejen.
Citera
2022-03-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Men om Ryssland är så jävla kåta på att utradera DET OFANTLIGT, SINNESSJUKT, STORA ANTALET FARLIGA OCH KNARKANDE, SATANISTISKA NAZISTERNA i Ukraina...

... varför stöttar då inte Ryssland det ukrainska styret och utplånar dessa ENORMA mängder av nazister i Ukraina?

Problem solved?
För tydligen har ju Zelensky stått så svagt i Ukraina och den ukrainska allmänna opinionen att han inte klara att radera ut dessa element på egen hand. Antingen vill han inte eller så har han ej kapacietet eller stöd att göra det.
Voila, Ryssland hjälper ju de facto Ukraina med saken just nu. Plus schasar ut USA ur landet samtidigt.
Citera
2022-03-09, 11:32
Medlem
Helsingin Sanomat har gjort reportage i Ryssland, öster om Viborg, och folk där talar om väldiga förluster i Ukraina.
“ Kvinnor rapporterar chockerande siffror som det är omöjligt för HS att bekräfta. Enligt dem skulle 270 skadade brigadsoldater behandlas i St. Petersburg och ytterligare 80 skulle komma till Kamenka. Dessa skulle enligt kvinnorna ha rapporterats på truppavdelningen.”

Sett i ljuset av dessa uppgifter finns det skäl att sätta tilltro till Ukrainas uppgifter om Ryssarnas förluster i kriget.

Gå gärna in på tidningen hemsida, för det finns gott om info där.
Citera
2022-03-09, 11:32
Medlem
Citat:
Här är ett konto som har retweetat NATOS inlägg som NATO sedan tog bort.
Det kan ju vara photoshop.
https://ibb.co/LY7Cq5K

Här är en bild på en ukrainsk soldat som har nynazistsiska ukrainska partiet "Right Sectors" märke på armen. Detta är en symbol med rötter i nazityskland. Inte bara Azov-battaljonen som är nynazistiska stridande element i Ukrainska militären, dom är flera faktioner, vilket visar hur mycket nynazismen infekterat Ukraina.
https://ibb.co/G9qS6Zh

Du tror inte det finns nazister i Rysslands armé ?
Citera
2022-03-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
EU skall införa ännu hårdare sanktioner men jag vet inte i nuläget exakt vad det är som kommer. Hoppas dom kan ta ALLA ryska tillgångar utomlands.

Ni som kan, försök att stalka ambassadpersonalen på något sätt. Ni som har möjlighet.

Undrar vad det är för nya sanktioner.

För övrigt tycker jag det är konstigt att USA tvekar att ge Ukraina MIG-planen. Men det är kanske bara ett spel för galleriet.

Det är omvända sanktioner som kommer att införas som svar till UK och USA,,
Ryssarna kommer att stänga av energileveranser. EU har såklart inte tänkt färdigt i detta.
Konsekvenserna skulle bli katastrofala för hela Europa.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
EU skall införa ännu hårdare sanktioner men jag vet inte i nuläget exakt vad det är som kommer. Hoppas dom kan ta ALLA ryska tillgångar utomlands. Ni som kan, försök att stalka ambassadpersonalen på något sätt. Ni som har möjlighet.Undrar vad det är för nya sanktioner.

För övrigt tycker jag det är konstigt att USA tvekar att ge Ukraina MIG-planen. Men det är kanske bara ett spel för galleriet.

USA är rädda för att Ryssland skall eskalera med kärnvapen tror jag. Sedan kan det finnas en massa tekniska frågor; vill de ge sina flyg till Polen som kompensation? Kan de sätta fast moderna robotar på de polska planen och kan de ge dem modern teknik för att attackera ryssarnas mer moderna flygplan? De polska planen är från Sovjetunionen så de är äldre än de ryska.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Nya bilder av samma sak postas gång på gång som nya segrar. Ingen tror på det längre.
Ytterligare en bandkanon förlorad för Ryssland.

https://mobile.twitter.com/SputnikATO/status/1501506049035186176
Citera
2022-03-09, 11:34
Medlem
Citat:
För tydligen har ju Zelensky stått så svagt i Ukraina och den ukrainska allmänna opinionen att han inte klara att radera ut dessa element på egen hand. Antingen vill han inte eller så har han ej kapacietet eller stöd att göra det.
Voila, Ryssland hjälper ju de facto Ukraina med saken just nu. Plus schasar ut USA ur landet samtidigt.

Zelensky står starkt nu dock, han är ju redan en levande legend.
Tror inte det finns nån i Ukraina som inte hyllar honom nu, oavsett politisk ställning.
Citera
2022-03-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group

Hur är det med denna grupp egentligen och dess nynazistiska kopplingar? Ryssland hade inte behövt tillåta grupper som Wagner-gruppen men de gillar tydligen att ha grupperingar som de kan förneka efter att de skickat iväg dem för att begå krigsförbrytelser. Wagnergruppen skickades t.ex in för att försöka mörda Ukrainas president för bara några dagar sedan.

Kremlin 'sends more than 400 mercenaries from private militia into Kyiv to assassinate President Zelensky and his government' - with group told peace talks are 'smoke and mirrors'

Den enda anledningen till att Azov får all uppmärksamhet är på grund av Ukrainas val att göra alla frivilliga stridsgrupper till officiella militära eller nationella förband. Det var inte som att Ukraina ville handplocka nazister eller att de bara tog dem. De behövde stridande män för att skydda mot Ryssland. I det är fallet var det de ryska separatisterna som motiverade mobiliseringen av just dessa förband.

Jag försvarar inte Ukrainas val av strategi, men man kan väl ha lite mer kontext än det du hänvisar till för att påvisa dess komplexitet. Det ger fortfarande inte i mina ögon Ryssland rätt att annektera ett land om objektivet är avnazifiering, det verkar som att Putin framhäver det eftersom den anledningen har highest selling point till den stora massan. Hur annars ska han motivera det? Tonläget kring avnazifiering har dessutom dämpats vilket gör motiveringen till kriget en aning tveksam.
Wagner är legoknektar. Jag är medveten om att ledaren är nazist och Putin borde inte använda dom heller. Dock är inte Wagner både en militär och en politisk organisation som dom Ukrainska nazzarna är. Dom har inga politiska ambitioner.
Citera
2022-03-09, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ukraina målar Z på alla utslagna fordon.

Ja för ukrainska soldater går runt och bär på en massa målarfärgs hinkar och kör omkring med lastpallar med målarfärg och penslar, överallt syns dessa förbaskade målare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in