2022-03-09, 10:30
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Förut handlade den här tråden om invasionen av Ukraina. Nu handlar det bara om judar, svensk exportindustri och priset på brödlimpor.
Finns det ingen moderator?
Det är ju det som är det häftiga med detta kriget!

Man måste se det lite från ovan för att kunna förstå det hela. NWO. Go Home.
Senast redigerad av dack 2022-03-09 kl. 10:41.
Citera
Medlem
Så pansar är så värdelöst alltså. Har pansar helt förlorat sitt värde i ett modernt krig??
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det var lite oväntat att du av alla människor håller med mig, men det hedrar dig att du är ärlig.

Jag förutsätter att Ryssland som stat bedriver olika former av propaganda, försök till politisk påverkan och att det möjligen faktiskt finns så kallade "troll" som arbetar åt ryska staten, men jag har aldrig sett något som jag bedömer som sådan verksamhet. Jag har ändå följt svenska och engelskspråkiga diskussioner på nätet om just Ryssland, Putin, Georgien, Ukraina, Libyen, Syrien, USA, Trump och fan vet allt i över 20 år. Jag har aldrig, inte en enda gång, sett något som jag har upplevt som "troll".

Mitt intryck är faktiskt att Ryssland har varit och är ganska dåliga på propaganda och "påverkansoperationer". Visst de har/hade RT, den mindre Sputnik och lite annat krafs men förutom RT som fick ett visst genomslag (dock främst bland redan mottagliga grupper i väst som intellektuella, gammelvänstern, invandringskritiker, "högerextremister" och andra som redan var dissidenter, som redan var i opposition till makten och systemet i Väst) så har väl resultatet varit klent. Ryssland har varit till synes helt efter och inte alls med i matchen när det gäller sociala medier och västerländsk underhållningsindustri. Nu har subversiva krafter i princip obehindrat kunnat pumpa den unga och urbana befolkningen i Rysdland full med skit i 15 - 20 år.
I det här fallet har de gjort katastrofala och pissdåliga val. Putins ego fick bestämma och nu får hans egna val halvskummisen Zelenskyj att framstå som världens finaste kille. Putin har själv sett till att Ukraina vinner kriget om våra hjärtan (även bland de som för en månad sedan foliehattade om vaccin och sionister). Zelenskyj behöver bara följa Putins manus och skulle han stryka med blir han en martyr och världen kommer till stor del kräva att judodvärgen tar sitt eget liv offentligt.

Man vet att man fuckat upp när Nalle Xi börjar (som man kunde anta) mumla om "maximal återhållsamhet" när han till sist begriper att de kan bli brist på rothschildsk fejkvaluta för att hans tokfula diktatur ska överleva sin ekonomiska bubbla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Håller med, jag har tidigare i tråden hänvisat med länk till de amerikanska källorna.
Men har någon sett trovärdiga uppgifter på ukrainska förluster?

"low confidence"....

de siffror som bäst överstämmer (även om de inte stämmer på decimalen) med visuella bekräftade förluster av tex ryskt materiell är ukrainas "officella".
Citera
2022-03-09, 10:31
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Håller med, jag har tidigare i tråden hänvisat med länk till de amerikanska källorna.
Men har någon sett trovärdiga uppgifter på ukrainska förluster?

Nej, men de kan vara i paritet med de ryska, pga den stora ryska eldkraften. Men stridsvana soldater utifrån tillkommer hela tiden, plus frivilliga i massor, som i alla fall har kämparglöd och förses med vapen ifrån USA och EU-länderna.
Citera
2022-03-09, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Ryktas om att inga soldater vågar sätta sig i pansarvagnarna längre så dom får hota ner dom i dem.

Ryska pansarvagnar är numera grillar som förkolnar ryska kretiner i parti och minut.
Citera
2022-03-09, 10:32
Medlem
ReijoHervonens avatar
Större rysk kolumn förstörd norr om Kharkiv. Inte för känsliga.

https://twitter.com/AlchevskUA/status/1501461274550493184
Citera
2022-03-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Det kan du såklart backa upp med pålitlig källa?
Här är ett konto som har retweetat NATOS inlägg som NATO sedan tog bort.
Det kan ju vara photoshop.
https://ibb.co/LY7Cq5K

Här är en bild på en ukrainsk soldat som har nynazistsiska ukrainska partiet "Right Sectors" märke på armen. Detta är en symbol med rötter i nazityskland. Inte bara Azov-battaljonen som är nynazistiska stridande element i Ukrainska militären, dom är flera faktioner, vilket visar hur mycket nynazismen infekterat Ukraina.
https://ibb.co/G9qS6Zh
Senast redigerad av Oksai79 2022-03-09 kl. 10:38. Anledning: stavfel
Citera
2022-03-09, 10:36
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
2000-4000 döda ryska soldater låter mer rimligt, siffran från amerikanska underrättelse källor. Samt, givetvis, ännu fler sårade och tillfångatagna. Så totala ryska förluster på närmare 10 000 på bara 2 veckor. Det är mycket. Under 6 år i Afghanistan så stupade, officiellt, mindre än 15 000 sovjetiska soldater. Om 4 till 7 veckor är Ryssland redan där pga den vansinniga invasionen av Ukraina!

Slava Ukraini!

Ukraina får ju stort stöd av västländer vilket skiljer sig från det som hände i Afghanistan. Att förlusterna varit stora kan också bero på att Ryssland gjort missbedömningar initialt, t.ex. utgått från att motståndet skulle vara minimalt. Men steken kan alltid vändas om man omgrupperar och gör nya planer vilket ser ut att ske nu. Samtidigt är det slutresultatet som räknas.
Senast redigerad av undercover-racist 2022-03-09 kl. 10:38.
Citera
2022-03-09, 10:37
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Jävlar...

Bara att frakta bort allt detta skrot när kriget är över kommer att vara ett gigantiskt projekt.
Citera
2022-03-09, 10:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Den där har jag inte sett innan, är det ett resultat av Baryaktar?
Citera
2022-03-09, 10:38
Medlem
JustZlatans avatar
De ryska soldaterna kommer att fortsätta att slaktas. Läste att det fanns 50 000 i internationella främlingslegionen på plats i Ukraina och Ryssland har cirka 100 000 soldater där, mestadels 20-åringar. De kommer att slaktas helt och hållet. Stackars satar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in