Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Det var lite oväntat att du av alla människor håller med mig, men det hedrar dig att du är ärlig.
Jag förutsätter att Ryssland som stat bedriver olika former av propaganda, försök till politisk påverkan och att det möjligen faktiskt finns så kallade "troll" som arbetar åt ryska staten, men jag har aldrig sett något som jag bedömer som sådan verksamhet. Jag har ändå följt svenska och engelskspråkiga diskussioner på nätet om just Ryssland, Putin, Georgien, Ukraina, Libyen, Syrien, USA, Trump och fan vet allt i över 20 år. Jag har aldrig, inte en enda gång, sett något som jag har upplevt som "troll".
Mitt intryck är faktiskt att Ryssland har varit och är ganska dåliga på propaganda och "påverkansoperationer". Visst de har/hade RT, den mindre Sputnik och lite annat krafs men förutom RT som fick ett visst genomslag (dock främst bland redan mottagliga grupper i väst som intellektuella, gammelvänstern, invandringskritiker, "högerextremister" och andra som redan var dissidenter, som redan var i opposition till makten och systemet i Väst) så har väl resultatet varit klent. Ryssland har varit till synes helt efter och inte alls med i matchen när det gäller sociala medier och västerländsk underhållningsindustri. Nu har subversiva krafter i princip obehindrat kunnat pumpa den unga och urbana befolkningen i Rysdland full med skit i 15 - 20 år.
I det här fallet har de gjort katastrofala och pissdåliga val. Putins ego fick bestämma och nu får hans egna val halvskummisen Zelenskyj att framstå som världens finaste kille. Putin har själv sett till att Ukraina vinner kriget om våra hjärtan (även bland de som för en månad sedan foliehattade om vaccin och sionister). Zelenskyj behöver bara följa Putins manus och skulle han stryka med blir han en martyr och världen kommer till stor del kräva att judodvärgen tar sitt eget liv offentligt.
Man vet att man fuckat upp när Nalle Xi börjar (som man kunde anta) mumla om "maximal återhållsamhet" när han till sist begriper att de kan bli brist på rothschildsk fejkvaluta för att hans tokfula diktatur ska överleva sin ekonomiska bubbla.