Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Inte bostäder eller fastigheter, t ex.
De varor och tjänster vi köper kan vi köpa mycket mer av nu än år 2000.
Reallönerna har ökat rejält sedan dess.
Borde väl gälla bidragstagare också. Men där är jag inte helt säker.
Bostäder har relativt högt inslag av arbetskostnader och då stiger de med lönerna. (Gäller generellt tjänster).
Att ta in hantverkare som renoverar och moderniserar kostar mycket. Och då följer priserna på renoverade/moderniserade bostäder med lönerna upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Jag förstår att du blir sur när man påpekar logiska fel i dina uttalanden.
Du får väldigt gärna peka på något logiskt fel i det jag skriver. Då kommer jag genast att ändra mig.
Om du kan hitta något fel vill säga. Folk här i forumet har jobbat på de i åratal utan att lyckas.
Du måste kunna visa att det är ett logiskt fel. Och där försvann 99% av klientelet. Och du också.
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Varför försöker du blanda bort korten genom att hänvisa till omsatta sedlar och mynt?
Men hur ska du kunna visa att jag har fel när du är så extremt okunnig att du översätter M1 med sedlar och mynt.
(Jag tror inte ens MagnusBengtsen är lika borta. Och det borde inte vara möjligt att positionera sig under honom).
Det är med M1 folk betalar. Om omsatt M1 inte ökar hur ska då priserna kunna öka? Det skulle kräva att vi köper färre varor/tjänster. Men gör vi det?
Citat:
Ursprungligen postat av
MagnusBengtsen
Ditt vanliga irrelevanta svammel som inte betyder någonting.
Du vill visa att omsatt M1 ökar mycket?
Varsågod att ordna någon slags källa på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
MagnusBengtsen
Han har alltid ett problem, lögnaren, så fort folk sett genom den eviga lögnen och förstått att KPI är bedrägeri. Och då är tillväxtsiffrorna bedrägeri de också. Han försöker då försvara lögnen på det här sättet. liksom-fb sminkar grisen men det är fortfarande en gris.
Har väl alltid varit du som har svåra problem med att jag halar fram fakta som kolliderar med dina fantasier.