2022-03-09, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
I staden Sumy evakueras nu flyktingar framgångsrikt. Men lite förvånad över klientelet – och prioritering.

https://i.imgur.com/NnECL6W.jpeg

Utländska studenter kanske?
Citera
2022-03-09, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tror vi är fler som tar detta, eftersom bilderna på sönderbombade hus i Ukraina är omöjligt att värja sig från.
Det är liksom faktiskt mer vårt folk, än Rysslands folk.

Det är dock mkt begärt att stänga av värmen nu i Mars månad.
Tyskland är en svår nöt. Samt även övriga Europa, då det är så beroende.
En längre process att backa ur från, men jag är övertygad om att folkviljan för urbackning finns och kommer finnas för lång tid framöver.
Ryssland kommer i framtiden inte kunna leverera drift i närheten av lika stor utsträckning, och detta är något Putin borde ta sig en funderare på.
Det är Europa-pengar som burit hans Ryssland i modern tid, allra senast NS2. Men det är slut med det nu.
Han borde ju rädda det som räddas kan ur en sund individs perspektiv, men detta ser tyvärr otroligt mörkt ut.

Du får tala för dig själv, större delen av Ukrainarna är till 100% lika mkt ryssar som en ryss från Ryssland. En stor del skenar iväg och gör dem till släkt snart.
Citera
2022-03-09, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Jo, jag vet. Snodde några blommor som odlades för försäljning på ryska landsbygden. Såg lustigt ut..de odlades nästan en o en i plöjda typ jättepotatisland. Tyvärr blev jag påkommen av grannfamiljen. Plötsligt stod där 12 pers i alla åldrar t om gammelfarfars och ville ha pengar. Tog mig ur situationen oskadd utan betalning. Dock fick jag klart för mig att blomodlaren var tjetjen och jag hade satt min sista potatis om han sett mig. Nä, rekommenderar ingen att traska runt onykter på ryska landsbygden och få impulsiva idéer
Jo det är en enorm kulturkrock.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
JA MEN DET ÄR INTE DOM PÅ BILDEN.

Det är en film. Har du ens sett på den?
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
Aftonbladet eller om det var expressen har faktiskt tagit upp det där med Z går och googla sig till det. Blev själv lite chockad när jag såg det. Men positiv chockad över att dem ändå pratar från olika vinklar vad som händer.

Nog bara ryssar som kan fatta varför Z. Zoombies levande döda för resten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ryssar idag har en sjuk förmåga att finna sig i staten, vilket är skrämmande.
På Sovjet-tiden vart det iaf lite reaktioner och utåtagerande när något barkade käpprätt åt helvete. Ryssar är i grund och botten sunda och rejäla så.

Skulle dock vilja se hur han skall KGBa sig ur den här kommande situationen.
När inte ens poliser eller väpnade styrkor inom landet har råd att ge familjerna mat, kommer det ta hus i helvete med delningar.
Vi har sett Jeltsin´s stridsvagnar skjuta på egna parlamentsbyggnaden förut, och det är inte alltför längesedan - Kan ske igen.

Det vore ju intressant att se någon sorts lista med typ 20-30 faktorer som skiljer sig från Jeltsins revolution och nu. Min amatörmässiga kl 00.11 reflektion är att Jeltsin gjorde revolution i - slutet - av en lång förtryckartid. Dagens Ryssland är i - början - på en mer påtaglig förtryckartid. Dvs. det ena var på slutet av förtryckarkurvan och det här vi ser nu, är i början/mitten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Putin har väl läst 180 högskolepoäng i aktivt förtryck. Med en bakgrund i KGB så har han nog gått både grund och fortsättningskursen i hur man håller ett land Lugnt. Tror inte det händer ett skvatt i Ryssland nu. Missinformation och förtryck. Järnridån går ner ... och för de som har släkt och vänner kvar i Ryssland är det nog dags att ta farväl för ... det blir begränsad kontakt nu.

Kanske är födelsen av Nordryssland och Sydryssland/Ukraina vi ser nu.
Om 50 år kommer Ukraina ha 60x BNP mot Ryssland, lyssna på modern konstig popmusik. Nordryssland kommer ha militärparader, lustiga hattar, mass games och nationalrätten är ris&råtta.
Citera
2022-03-09, 00:14
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ja, om du är Ryssland och du vet att USA har pumpat in pengar i landet i 8 års tid så kan det te sig rätt märkligt. Ännu märkligare nu när USA öppet säger sig samarbeta för att skydda dessa.
Om det inte har forskats på några farliga patogener i dessa labb(som Putin hävdats att det gjorts) så är väl inte heller dessa faciliteter direkt någon prio i den väpnade konflikten som pågår.
Men det är väl klart att man forskar på ”farliga patogener” i sådana labb, det är ju själva syftet. Var tror du man studerar SARS, svininfluensa, ebola och liknande någonstans om inte där? Men det förvandlar inte ett lab till ett militärt mål, ja utom för den patologiske lögnare Putin förstås. Labben drivs säkert av USA-finansierade nazister.
Citera
2022-03-09, 00:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
I staden Sumy evakueras nu flyktingar framgångsrikt. Men lite förvånad över klientelet – och prioritering. https://i.imgur.com/NnECL6W.jpeg

Mycket märkligt, vad gör de där?
Citera
2022-03-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Håller med dig helt. Oerhört viktigt att man fortsätter försöka förstå och se det hela från Rysk sida också. Det är när det svartnar för ögonen av ilska, som man ganska fort blir golvad själv. Fokusera på fakta - från båda sidor (säger jag som bara blir allt mer emotionell.. suck).

Ja men nu har ju även vissa människor hat för Putins barn vad fan har dem gjort ??? Då kan vi ju lika bra gå ut på gatan och slakta alla kriminellas barn också..Det blir en farlig vinkel när man bara pushar från ett håll....
Ryssarna är inte nya Hitler dem börjar bli samhällets nya judar ... ironiskt nog blir det fel .. Men många förstår inte sånt logiskt tänk. Sen har vi en media som har tagit ett självklart parti. I stället för att rapportera om exakt allt från båda sidorna.. även göra ett reportage över bakgrunden till allt.. Men förhoppningsvis viss börjar media vakna till och ändrar sin stil..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Skitsnack. USA slängde dem i sjön först. Olagliga, oprovocerade och fullskaliga invasioner och ockupationer av Afghanistan och Irak är var för sig värre än Ryssland i Ukraina än så länge.

Att "världen" reagerar som den gör mot Ryssland, men inte mot USA, beror på att USA/judarna styr hela Västvärlden och har ett avgörande inflytande över merparten av resten av världen.

Detta är what about. Om USA skall gå in och bomba Mexico skulle det bli ett djävla liv och protester. Nu är det Ryssland som invaderat ett grannland med runt 170.000 man och snart kommer väl syrier. Man skapar en flyktingström på minst 1,5 miljoner människor

Ryssland måste fördömas!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Börjar bli ett mini-världskrig i Ukraina. Bådar inte alls gott.

Alla ska med.
Kanske vore bättre om dom öppnade en andra front hemma i Georgien?
Eller är det dödfött? Senare kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in