2022-03-09, 00:01
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Så i morrn öppnas nog ögonen för mången ryss att det är nya tider. Lusten att emigrera lär bara öka.
Tvärtom! Ryssar blir alltmer nationalistiska. I sin russofoba berusning har Väst gett sig t o m på paralympier, något som fick ryssar att sluta sig samman. I Doha, klev den ryske gymnasten Ivan Kuliak på podiet med ett "Z" på bröstet. Det finns fler exempel, men det får du inte veta eftersom länderna som försvarar yttrandefriheten har bestämt sig för att skydda oss från "rysk propaganda".

https://www.theguardian.com/sport/2022/mar/07/shocking-behaviour-russian-gymnast-shows-z-symbol-on-podium-next-to-ukrainian-winner
Citera
2022-03-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Ja, mycket beror på vanlig Ryssar/Belarusier. Vågar dom visa var dom verkligen står är det redan kört för Putler, han borde ordna med flyktplaner till Argentina.

Jag får en bild i huvudet efter det du sa i förra inlägget. Att Putin står med en karta framför sig och pekar på var styrkor ska sättas in🤦‍♂️.
Citera
2022-03-09, 00:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Tankar el här men kommer inte klaga över höjda priser då jag ser det som ett stöd till Ukraina att acceptera stigande priser genom sanktionerna. Hoppas tyskarna gör samma sak och stänger av värmen i protest mot Putin och hans regim,

Tror vi är fler som tar detta, eftersom bilderna på sönderbombade hus i Ukraina är omöjligt att värja sig från.
Det är liksom faktiskt mer vårt folk, än Rysslands folk.

Det är dock mkt begärt att stänga av värmen nu i Mars månad.
Tyskland är en svår nöt. Samt även övriga Europa, då det är så beroende.
En längre process att backa ur från, men jag är övertygad om att folkviljan för urbackning finns och kommer finnas för lång tid framöver.
Ryssland kommer i framtiden inte kunna leverera drift i närheten av lika stor utsträckning, och detta är något Putin borde ta sig en funderare på.
Det är Europa-pengar som burit hans Ryssland i modern tid, allra senast NS2. Men det är slut med det nu.
Han borde ju rädda det som räddas kan ur en sund individs perspektiv, men detta ser tyvärr otroligt mörkt ut.
Citera
2022-03-09, 00:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Okej

Tjetjener har blivit dödade i Kharkov också tydligen. Varning obehagliga bilder. En överlevde och blev fånge för han drack sprit i en butik. https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/t9m6vz/a_few_days_ago_a_group_of_kadyrovites_was/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf
Citera
2022-03-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Tvärtom! Ryssar blir alltmer nationalistiska. I sin russofoba berusning har Väst gett sig t o m på paralympier, något som fick ryssar att sluta sig samman. I Doha, klev den ryske gymnasten Ivan Kuliak på podiet med ett "Z" på bröstet. Det finns fler exempel, men det får du inte veta eftersom länderna som försvarar yttrandefriheten har bestämt sig för att skydda oss från "rysk propaganda".

https://www.theguardian.com/sport/2022/mar/07/shocking-behaviour-russian-gymnast-shows-z-symbol-on-podium-next-to-ukrainian-winner

Aftonbladet eller om det var expressen har faktiskt tagit upp det där med Z går och googla sig till det. Blev själv lite chockad när jag såg det. Men positiv chockad över att dem ändå pratar från olika vinklar vad som händer.
Citera
2022-03-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tjetjener har blivit dödade i Kharkov också tydligen. Varning obehagliga bilder. En överlevde och blev fånge för han drack sprit i en butik. https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/t9m6vz/a_few_days_ago_a_group_of_kadyrovites_was/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf
Omg det där är inte tjetjenerna. Nu får ni fan ge er...orksr inte med inkompetensen.
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Så dom super också dom jävlarna. Det gillar inte Kadyrov.
Citera
Medlem
Nu anländer massor av stenhårda Georgier som redan stridit mot ryssjävel 2008. Dessa leds av Georgiens före detta försvarsminiser. De ser ut att vara beväpnade till tänderna med bland annat NLAW.

https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1501285838193410051
Senast redigerad av brota 2022-03-09 kl. 00:26.
Citera
2022-03-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
Aftonbladet eller om det var expressen har faktiskt tagit upp det där med Z går och googla sig till det. Blev själv lite chockad när jag såg det. Men positiv chockad över att dem ändå pratar från olika vinklar vad som händer.

Håller med dig helt. Oerhört viktigt att man fortsätter försöka förstå och se det hela från Rysk sida också. Det är när det svartnar för ögonen av ilska, som man ganska fort blir golvad själv. Fokusera på fakta - från båda sidor (säger jag som bara blir allt mer emotionell.. suck).
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Ryssland är ett stort land med mycket betesmarker men de äter inte lika mycket kött som vi gör i Sverige.
På ryska landsbygden är de flesta självförsörjande och många säljer även en del av vad de producerar.

Jo, jag vet. Snodde några blommor som odlades för försäljning på ryska landsbygden. Såg lustigt ut..de odlades nästan en o en med 2-7 m avstånd i plöjda typ jättepotatisland. Kunde också vara helt olika sorter efter varann.Tyvärr blev jag påkommen av grannfamiljen. Plötsligt stod där 12 pers i alla åldrar t om gammelfarfars och ville ha pengar. Tog mig ur situationen oskadd utan betalning. Dock fick jag klart för mig att blomodlaren var tjetjen och jag hade satt min sista potatis om han sett mig. Nä, rekommenderar ingen att traska runt onykter på ryska landsbygden och få impulsiva idéer
Senast redigerad av lone star 2022-03-09 kl. 00:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vi har ”biolabb” i Sverige också, förmodligen ett dussin beroende på hur man räknar, och framförallt Smittskyddsinstitutet, numera del av FHM. Är vi nästa invasionsmål?

Är det konstigt att ett 4 ggr så stort land med som Sverige och med lång forskningstradition sedan Sovjet-tiden har ett ”biolabb”?
Ja, om du är Ryssland och du vet att USA har pumpat in pengar i landet i 8 års tid så kan det te sig rätt märkligt. Ännu märkligare nu när USA öppet säger sig samarbeta för att skydda dessa.
Om det inte har forskats på några farliga patogener i dessa labb(som Putin hävdats att det gjorts) så är väl inte heller dessa faciliteter direkt någon prio i den väpnade konflikten som pågår.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter

Den där idrottsmannen som stegade fram med ett Z på bröstet, företrädde han Ryssland i paralympics sade du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in