2022-03-08, 23:38
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Detta kommer bli värre än Sovjet.
Jag är mest fundersam över hur Putin ska lyckas rädda sin Rubel om han tillslut drar sig från Ukraina.

Näringskedjan är redan på botten i Ryssland efter att en stor del av befolkningen har förlorat sin jobb tack vare alla företag som har dragit sig ur Ryssland.
Citera
2022-03-08, 23:39
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Hur mycket delar amerikanerna av sig från sina satelliter? De verkar ju ha stenhård koll på var alla ryssar befinner sig. Alla verkar ju bli skjutna i bakhåll av Ukrainarna utan att ens ha skjutit tillbaka.
Tror Putin gör bäst att dra sig tillbaka till Ryssland i detta läget, eller sätta in artilleri. Så han kan skona sitt infanteri.

Har han blivit ngn hitler som själv beordrar in styrkorna eller är det militären som ansvarar för operationen. Om det sistnämnda är fallet så har de ju noll koll.

Det är så klart chefen som tror han pekar med hela handen, militära chefer skakar på huvudet.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
I Ryssland diskuteras statligt övertagande av det företagen lämnar efter sig som fabriker, byggnader mm

Då är frågan vad det är värt i förhållande till den utomlands låsta valutareserven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Victoria Nuland, amerikansk diplomat som i nuläget jobbar för Biden och var USA's utsände i Ukraina 2014, sade nyss i ett tal att USA samarbetar med Ukraina för att motverka att biologiska forskningsfaciliteter inte hamnar i ryska händer.
Om nu inte Ukraina har pysslat med några farliga patogener i sina biolabb, varför är USA så angelägna att skydda dom i dessa tider? Dessa biolabb har ju nämnts förut, redan innan invasionen av folk utanför konflikten men avfärdats som "konspirationsteorier".
Från Victoria Nulands egna mun.
Och jag vill inte ens höra om att det är en RT-symbol i hörnet på videon, videon är ifrån en amerikansk politisk kammare.
Nazister och biolabb som måste skyddas. Hm....
https://mobile.twitter.com/shehzadyounis/status/1501300844649615362

Covid-22.

Skulle inte förvåna mig om de försöker lura i oss att ryssarna spritt något nytt på grund av Ukraina. Allt är planerat och exekverat av NWO, från covid till kriget i Ukraina.
Citera
2022-03-08, 23:40
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
I Ryssland diskuteras statligt övertagande av det företagen lämnar efter sig som fabriker, byggnader mm
Intressant.

Kan ryssarna kanske förvänta sig Mc Putin, Coca Moscow och Rusflix?

Citera
Medlem
StigaSols avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Internationella atomenergiorganet IAEA slår larm om situationen vid det havererade kärnkraftverket i Tjernobyl. Anläggningen intogs av ryska soldater redan på invasionens första dag. Nu, 13 dagar senare, har personalen fortfarande inte fått avlösning.

Enligt ett uttalande från IAEA handlar det om 210 anställda. De har tillgång till mat och vatten och vissa mediciner, men läget för dem förvärras. Ukrainas strålsäkerhetsmyndighet har nu bett IAEA om internationell hjälp för att få till stånd ett rotationssystem.

– Jag är djupt oroad över den svåra och stressiga situationen för Tjernobyls personal och de potentiella risker det medför för atomsäkerheten. Jag uppmanar styrkorna som kontrollerar anläggningen att omedelbart se till att personalen kan roteras på ett säkert sätt, säger IAEA:s chef Rafael Mariano Grossi.

Enligt IAEA kan personalen bara kommunicera via e-mail. Dessutom har flera fjärrövervakningssystem vid Tjernobyl slutat sända data, uppger Grossi.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Det skulle inte förvåna mig om man inte vill verka alltför entusiastisk från amerikanskt håll.

Dessutom kanske jag är för entusiastisk själv men jag tolkade vid en första läsning ABC-texten som att stötestenen var delen med F-16-planen, inte de polska planen. Men, den som lever får se.
Entusiastisk vet jag inte, men den uppfattning jag själv fått sedan i helgen är att det är amerikanerna som håller i ratten. ABC-texten ger ett annat intryck. Har själv tänkt att USA vill få igenom det här och att bl.a. Polen tackat nej efter "grönt ljus" (alltså: "USA har en bra idé — lyssna") eftersom de självklart ogärna ger bort samtliga sina MIG-29 så där utan vidare. Konstigt vore det väl om USA insisterar men att det faller på bytes-upplägget. USA har naturligtvis råd att avvara motsvarande antal plan.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag håller med om att den första versionen går rakt emot vad som nu står på ABC News. Kanske har jänkarna fått kalla fötter?
Vet inte. Kan ju vara så. Då är det skitkonstigt om de drev frågan i alla dess former från början. Kanske uppstått internt motstånd.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Priserna på baslivsmedel är väl redan reglerade i Ryssland?

Till viss del ja. Men då jag besökt Ryssland sista 20 åren så har det varit spridd prisbild. Första gången var det billigare än Sverige..sen blev allting gradvis dyrare, runt 2008 ca var det dyrare än Sverige mycket. Har väl göra kronkursen också. Men om det nu var sista gången jag var där, så var det jättebilligt. Restaurangpriser 1/3 mot Sverige. Men de har väldigt mycket inhemska livsmedel contra utländskt.
Citera
2022-03-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är väl bra att de jobbar för att mongolhorderna inte skall komma åt dem?

På alla sätt måste man försöka minska riskerna med Putins invasion, tycker du inte?
Vet du vad, jag finner fler och fler skäl till att detta var en fullständigt rättfärdig invasion.
Nazzar i militären, nazzar i parlamentet. Biolabb som inte skulle finnas och som media påstått vara desinformation men som nu i stort sett bekräftas av amerikansk sida. Allt pekar på att Ukrainas styre har varit totalt fast i klorna på USA och det är kanske därför vi ser varför USA är så angelägna just nu kring Ukraina. Samma USA som invaderade Irak på falska påstånden i FN och i sin kongress.
Jag lutar nog åt att jag är tillfreds med Putins val. Han nämnde nazzarna som ett skäl och han har nämnt dessa biolabb som skäl och han har nämnt de ryssar i Ukraina som dödats i den tidigare konflikten som skäl.
Citera
2022-03-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Han ska ha all heder för att han stoppade upp dessa orcher!

Det jag har svårt att förstå är hur ryssar rent generellt är och tänker!

Ibland undrar jag om de alltid vill vara slavar och låta sig styras av diktatorer av olika slag. Är det inte Kungar, Tsar, kommunister eller oligarker så är det nått annat.

Kan de inte eller vågar de inte tänka eller ha nån egen fri vilja?

VILL RYSSAR VARA SLAVAR?!

Putin gör det som ligger i Rysslands intresse.
Vad är det du inte förstår?
Citera
2022-03-08, 23:42
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Entusiastisk vet jag inte, men den uppfattning jag själv fått sedan i helgen är att det är amerikanerna som håller i ratten. ABC-texten ger ett annat intryck. Har själv tänkt att USA vill få igenom det här och att bl.a. Polen tackat nej efter "grönt ljus" (alltså: "USA har en bra idé — lyssna") eftersom de självklart ogärna ger bort samtliga sina MIG-29 så där utan vidare. Konstigt vore det väl om USA insisterar men att det faller på bytes-upplägget. USA har naturligtvis råd att avvara motsvarande antal plan.
Vet inte. Kan ju vara så. Då är det skitkonstigt om de drev frågan i alla dess former från början. Kanske uppstått internt motstånd.

Rysslands utspel om flygbaser i söndags kan ha spelat roll.
Citera
2022-03-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
För att planen kommer inte nå fram. Ryssland vet redan var dom här planen befinner sig. Dom kommer skjutas ner/ bombas så fort dom kommer in på ukrainskt terrotorium.

Du vill verkligen att Putin ska kunna förstöra Ukraina totalt. Problemet är att västvärlden börjar inse vilken dåre dom har att göra med. En som inte vill fatta att filter cigaretter var en orsak till revolutionen i Sovjet. Det fanns tre fabriker i Sovjet som i centraliseringens och femårsplanernas paradis som tillverkade filter till cigaretter två av dessa var mer eller mindre totalt utslagna och den tredje gick på sparlåga. Orsaken var Putins kommunistpolare som inte insåg att det alltid kommer en morgondag, alltså man måste planera och underhålla för att ett samhälle skall fungera. Resultatet av detta var att lille medelivan drabbades av ett problem som drabbade honom själv han kunde inte köpa sina cigaretter, alla andra problem fick kvinnorna lösa medan han själv satt och drack vodka och blev mer och mer arg och faktiskt gick ut och demonstrerade som sedan utvecklades till kravaller. Följden blev att man fick börja att sälja undan guldreserven med länder i mellanöstern som bulvaner för att få in dollar så att dom kunde köpa filtercigaretter från Philip Morris och Marlboro och dom kan man säga var rätt kallsinniga till att få rubel som betalning. Nu står vi där igen och Ivan står utan Coca Cola och gud vet vad men dom är ju vana att tro på makthavarna med Biskop Brasks ord ringande i öronen, men tryter filtercigarettern och vodkan då sitter tavaritj Vladimir Putin djävligt illa till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in