2022-03-08, 23:25
Medlem
Karembeus avatar
Runt -4, -5 grader just nu i Kiev, imorgon runt -8. Hur gör de för att hålla värmen i konvojen när soppan är slut sen länge? Grillar korv?
Citera
2022-03-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Victoria Nuland, amerikansk diplomat som i nuläget jobbar för Biden och var USA's utsände i Ukraina 2014, sade nyss i ett tal att USA samarbetar med Ukraina för att motverka att biologiska forskningsfaciliteter inte hamnar i ryska händer.
Om nu inte Ukraina har pysslat med några farliga patogener i sina biolabb, varför är USA så angelägna att skydda dom i dessa tider? Dessa biolabb har ju nämnts förut, redan innan invasionen av folk utanför konflikten men avfärdats som "konspirationsteorier".
Från Victoria Nulands egna mun.
Och jag vill inte ens höra om att det är en RT-symbol i hörnet på videon, videon är ifrån en amerikansk politisk kammare.
Nazister och biolabb som måste skyddas. Hm....
https://mobile.twitter.com/shehzadyounis/status/1501300844649615362

Var ju nån tidigare idag som postade hur kinesiska utrikesdept. klagade o det grövsta över biolabben.

Var ju sk konspirationsteori bara igår och idag verkar det vara sant
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Rysk BMP som skjuter sönder bil med vad jag antar är civila? Fy fan
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1562519544135030&id=10001 1309982044

Ja de är ett äldre par i bilen. Finns en film efter på den sönderskjutna bilen med de döda pensionärerna i. hemsk film.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Tackar. Helvete vad företag

Dags för ryssarna att fiska fram någon gammal Sovjetisk beredskapsplan för omställning till krigsekonomi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

My point ecaxtly, men Kaptenstjärt håller inte med.

Att döma av texten från ABC låter det oförankrat, ja, men på Blinken lät det som man förhandlar med polackerna, och nu har Polen svarat ja (?!) — fast du menar väl att det "enskilda politiker" sagt till ABC News kan bli utslagsgivande. Vi får se vad som händer.

Det skulle inte förvåna mig om man inte vill verka alltför entusiastisk från amerikanskt håll.

Dessutom kanske jag är för entusiastisk själv men jag tolkade vid en första läsning ABC-texten som att stötestenen var delen med F-16-planen, inte de polska planen. Men, den som lever får se.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

My point exactly, men Kaptenstjärt håller inte med.

Att döma av texten från ABC låter det oförankrat, ja, men på Blinken lät det som man förhandlar med polackerna, och nu har Polen svarat ja (?!) — fast du menar väl att det "enskilda politiker" sagt till ABC News kan bli utslagsgivande. Vi får se vad som händer.

Jag håller med om att den första versionen går rakt emot vad som nu står på ABC News. Kanske har jänkarna fått kalla fötter?
Citera
2022-03-08, 23:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karembeu
Runt -4, -5 grader just nu i Kiev, imorgon runt -8. Hur gör de för att hålla värmen i konvojen när soppan är slut sen länge? Grillar korv?

De kanske har gjort något romsk läger i skogen med en brasa. det finns en del skog där tror jag.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Skillnaden är att våra centralbanker inte är uppbackade med guld. Det är rysslands.

Förstår du vad det innebär? Det innebär att allt eftersom amerikanska företag stänger ner i Ryssland så kommer dollarn (reservvalutan) att forsa in i våra redan inflaterade samhällen.

Fattar du inte vilken ekonomisk atombomb det är som ligger och gryr i väst?

Putin är ex KGB som sagt, han är inte dum. Ni borde svälja stoltheten lite. Priserna är redan på väg upp i rymden. Du har fan ingen koll på hur världen fungerar verka det som. Ekonomi 101.

Ja du verkar ju jättehögutbildad och kunnig. Se bara på ditt fantastiska språkbruk och dina övertygande argument. Hur kommer det sig att denna gulduppbackade Ivanvaluta rubeln kraschat, men ingen västvaluta?

Och du svarar fortfarande inte på min fråga. Hur kunde Lavrov och Putte, som enligt dig förutsett alla västs drag, låta väst då frysa den utländska valutareserven på ca 600 miljarder dollar?

Vore det inte enklare om du bara medgav att du hade fel innan du förnedrar dig själv ännu mer än du redan gjort vatnik?
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Yep, jag hade rätt. tjetjenerna dödades runt Charkiv.

https://twitter.com/Danspiun/status/1501296971675537413

Slava Ukraini!

Ett s.k. Kadyrovskt radband där på bild #2.
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Imorgon ska ju moskvabörsen öppna igen.. blir intressant

Nej, moskvabörsen öppnar inte imorgon.

https://www.wsj.com/livecoverage/russia-ukraine-latest-news-2022-03-08/card/ruble-will-trade-but-russia-s-stock-market-to-remain-closed-wednesday-D04iUWo46VyQEGFNqmut
Citera
2022-03-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
En bekant (ryss) som lyckats ta sig ur landet skriver på facebook att, vad ryktet lyder, det kommer från och med imorgon kommer att bli en uttagsgräns på tiotusen per halvår och att kontantutbetalningar stoppas. Ta infon för vad den är (obekräftat rykte), men det låter ju som att kraschen är där
Din vän är klok som lämnat det sjunkande skeppet. Rysslands finanskris är ett faktum. Och värre kommer det bli.
Citera
2022-03-08, 23:28
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Hur många MiG-29 är det som polackerna ska lämna av i Tyskland? Nämndes aldrig någon siffra va?
28 st gamla Mig 29 enligt denna artikel:
https://www.nrk.no/norge/polen-gir-usa-jagarfly-som-kan-sendast-til-ukraina-1.15884442
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in