2022-03-08, 21:37
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Bögar föredrar män.
Jaja, men det är roligare att tänka att både föredrar det. Klart är att Cecilia vill vara mannen i förhållandet och hon har valt ut Keishas feminina
BMI-matchande kropp att gestalta kvinnan denna sommar
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-03-08 kl. 21:39.
Citera
2022-03-08, 22:11
Medlem
Helene är en söt tjej. 🙂
Citera
2022-03-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Tar slaktaren i skåpbil även större djur som häst och kor?
Jag vet bara om folk som tagit hem slaktare för att slakta grisar eller andra djur i samma storlek, aldrig så stora djur som ko eller häst eftersom det blir svårt att hänga upp dem när man avblodar.

Om inte slaktaren har en kran på bilen, så har väl bonden/stuteriet en traktor med frontlastare.
Sedan finns det andra lösningar, hur tror du älgarna avblodas ?
Citera
2022-03-08, 23:03
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Måtte någon av Arlind, Cissi eller Prins vinna. De två sistnämnda var jag inte fan av i början men nu! Skräpmänniskorna Keisha, Helene och snubben (kommer inte ens på vad sopan heter) får inte vinna! Och ärkesopan Monica - nej, nej och nej. Ska jag ranka sophögen så blir det Helene (minst sämst av de sämsta), snubben, Keisha och sist äcklet Monica!
Vad fan mena du med att Helene skulle vara en pojkflicka även om posten blev borttagen inklusive nykomlingens fylliga
premiärinlägg, hon är ju "den här lilla donnan" och äckligt feminin i sitt sätt, för att man styrketränar gör en väl knappast till en pojkflicka? ens i en nationalists ögon
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-03-08 kl. 23:16.
Citera
2022-03-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Tar slaktaren i skåpbil även större djur som häst och kor?
Jag vet bara om folk som tagit hem slaktare för att slakta grisar eller andra djur i samma storlek, aldrig så stora djur som ko eller häst eftersom det blir svårt att hänga upp dem när man avblodar.

Man har ju såklart en slaktställning, eller hänger i en takstol i en maskinhall eller i lagård/lada, eller annat valfritt sätt.

Och avlivning är just avlivning, man dödar.
Slakt kommer sen om djuret ska tas tillvara, då flår man och tar ur det o.s.v, och sen styckar man (beroende på djur när det hängt lämplig tid), tar tillvara på köttet i lämpliga bitar alltså.
Citera
2022-03-08, 23:36
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag hejar på Keisha, Helene och Cissi.
Keisha har jag från början inte gillat, men hon har växt så enormt!
Helene mysig med, sen hon slutade vara en lipsill! 😊
Av dessa tre då väljer Cissi,
Keisha går bort då det var en hel del fulspel tidigare.
Citera
2022-03-09, 00:11
Medlem
Smegmas avatar
PK-neger Farmen. Sverige!

Det finns ju inga som sticker ut. För ett par år sedan så förfestade man ju för i Helvete till detta. Nu…

Flateri, packtande och neger PK

Tråkigt.
Senast redigerad av Smegma 2022-03-09 kl. 00:35.
Citera
2022-03-09, 00:50
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace

Och avlivning är just avlivning, man dödar.
Slakt kommer sen om djuret ska tas tillvara, då flår man och tar ur det o.s.v, och sen styckar man (beroende på djur när det hängt lämplig tid), tar tillvara på köttet i lämpliga bitar alltså.
Wikipedia har en något annorlunda förklaring till vad slakt innebär:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Slakt
Citat:
Slakt är avlivning av djur och den beredning som följer direkt efter avlivningen. Till slakten räknas bedövning, blodtappning, flåning, urtagning samt klyvning. Om djurets kött ska användas till livsmedel följs slakten av styckning.
Alltså hela proceduren från avlivning till att djuret är kluvet i två halvor. Därefter kommer grovstyckning och sedan finstyckning.
Citera
2022-03-09, 01:36
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Även om jag hellre hade sett Monika lämna så tokkörde hon med sågen. Tröttsamt att lyssna på Viktorias jag är mer värd snack. Ungefär som Monika hade ett val när hon skulle komma in. Trodde att Monika skulle välja säcken och dansa runt med flegmatiska Viktoria. Nu hoppas jag att Arre eller Prins tar skiten, eller kanske Cissi. Helene har blivit extremt osympatisk och självgod. Jonas, ja vad gör han i Farmen egentligen mer än tar plats.
Citera
2022-03-09, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Wikipedia har en något annorlunda förklaring till vad slakt innebär:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Slakt

Alltså hela proceduren från avlivning till att djuret är kluvet i två halvor. Därefter kommer grovstyckning och sedan finstyckning.

Vad förstog du inte i det jag skrev "o s.v.". Att gå in på i detalj är ju onödigt. Man behöver t.ex inte såga isär i två halvor vid slakt, räcker att öppna upp bringan när djuret ska hänga o möras. Ska man däremot stycka på en gång så delar man såklart på det. Stycka innebär att man skär ur alla delar, grov eller fin eller kombinerat beror ju på när/var man gör det, därav att man bara säger stycka.
Jag sitter inte och läser innantill på en Wikipediasida, utan lever i verkliga livet och håller i en kniv då och då och blodar ner händerna.
Sen beror det ju på vilket djur hur man gör.

Men gör du annorlunda när du slaktar så måste du ju få göra så
Jag tror dock du köper ditt kött på affären och aldrig slaktat ett djur med tanke på att du läst på Wikipedia.
Citera
2022-03-09, 03:18
Medlem
Kellywomans avatar
Jaha då åkte två ut. Tyckte det var tråkiga tävlingar
Citera
2022-03-09, 04:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Om inte slaktaren har en kran på bilen, så har väl bonden/stuteriet en traktor med frontlastare.
Sedan finns det andra lösningar, hur tror du älgarna avblodas ?
Inte samma slaktregler/tillvägagångssätt när man slaktar vilt och tamdjur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in