Resultat: Är dessa förslag bra?
Ja
25,00%
3 röster
Nej
41,67%
5 röster
Kanske
16,67%
2 röster
Jag väntar med att rösta tills jag kan ändra hur jag har röstat.
16,67%
2 röster
2022-03-07, 20:33
Bannlyst
Det vore bra om man kunde ändra hur man har röstat i omröstningar. Ibland ändrar man sig, och då är omröstningsresultatet missvisande för hur användarna på Flashback tycker i olika frågor.

Ha gärna också en funktion som gör att man kan se alla omröstningar man har deltagit i.

Gör det också tydligare vad man själv har röstat i en omröstning, genom att tex skriva "din röst" bredvid det man har röstat på. Nu är det man har röstat på i kursiv stil, vilket inte är lika tydligt.

Ha gärna också ett enkelt sätt att hitta alla omröstningar som finns på Flashback.
Citera
2022-03-08, 14:01
Bannlyst
Ingen har svarat i tråden ännu. Kanske någon av de som röstade "nej" iallafall kan förklara varför ni gjorde det.
Tackar på förhand
Citera
2022-03-08, 15:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Ingen har svarat i tråden ännu. Kanske någon av de som röstade "nej" iallafall kan förklara varför ni gjorde det.
Tackar på förhand

En omröstning gäller vad man tycker för stunden. Inget hattande efteråt.
Citera
2022-03-08, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
En omröstning gäller vad man tycker för stunden. Inget hattande efteråt.

Men som det fungerar nu så kan man ju välja att en omröstning aldrig ska stängas, och då är det lämpligt att man också kan ändra sin röst.
Och om man vill ha ett resultat, då kan man ju nu välja att omröstningen ska stängas efter ett visst datum. Och då slipper man "hattande" efter det datumet.
Citera
2022-03-08, 15:28
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Tackar på förhand
Röstat är röstat.

Tänk igenom vad du egentligen tycker innan du röstar.

gör du likadant i vallokalen slänger dig ner bland kuverten, och hävdar: _-Det här är mitt, jag vill ändra mig !!
Citera
2022-03-08, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Röstat är röstat.

Tänk igenom vad du egentligen tycker innan du röstar.

gör du likadant i vallokalen slänger dig ner bland kuverten, och hävdar: _-Det här är mitt, jag vill ändra mig !!

I ett val kan man inte ändra sig efter att man har slängt ner kuvertet. Men om man kunde det fram till en viss tidpunkt, vad hade varit negativt med det?

Det är en sak att säga "röstat är röstat", en helt annan att förklara logiken i det, vilket jag nu ber dig göra.
Citera
2022-03-08, 19:26
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
I ett val kan man inte ändra sig efter att man har slängt ner kuvertet. Men om man kunde det fram till en viss tidpunkt, vad hade varit negativt med det?

Det är en sak att säga "röstat är röstat", en helt annan att förklara logiken i det, vilket jag nu ber dig göra.
Logik ?

Säger det igen. Tänk ut vad egentligen tycker innan du avger din röst.

Hur svårt kan det vara ?
Citera
2022-03-08, 20:48
Bannlyst
Citat:
Logik ?

Säger det igen. Tänk ut vad egentligen tycker innan du avger din röst.

Hur svårt kan det vara ?

Varför är det negativt att människor kan ändra sin röst?

Människor ändrar sina åsikter då och då. Ska de då tvingas dölja det utåt och hålla fast vid sin gamla åsikt, trots att de egentligen inte tycker så längre?
Om man har skrivit ett inlägg på Flashback, då kan man i efterhand skriva ett till inlägg där man förklarar att man inte längre tycker så som i det gamla inlägget. Och mitt förslag är att det även ska gå att göra på liknande sätt vid omröstningar, alltså ändra sin röst om man vill.
Tex i det här forumet, där man kanske först är emot ett förslag, men sen när man har diskuterat förslaget så är man för det.
Jag förstår inte alls problemet med det, helt ologiskt att vara emot det.
Citera
2022-03-08, 20:58
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Varför är det negativt att människor kan ändra sin röst?

Människor ändrar sina åsikter då och då. Ska de då tvingas dölja det utåt och hålla fast vid sin gamla åsikt, trots att de egentligen inte tycker så längre?
Om man har skrivit ett inlägg på Flashback, då kan man i efterhand skriva ett till inlägg där man förklarar att man inte längre tycker så som i det gamla inlägget. Och mitt förslag är att det även ska gå att göra på liknande sätt vid omröstningar, alltså ändra sin röst om man vill.
Tex i det här forumet, där man kanske först är emot ett förslag, men sen när man har diskuterat förslaget så är man för det.
Jag förstår inte alls problemet med det, helt ologiskt att vara emot det.
Trams.

Nej, jag kommer inte ändra mig.
Citera
2022-03-08, 21:03
Bannlyst
Citat:
Trams.

Nej, jag kommer inte ändra mig.

Vad menar du med "trams"?

Hur kan du veta att du inte kommer ändra dig?
Är du en sådan som aldrig ändrar din åsikt, även när du inser att den är fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in