2022-03-08, 20:19
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag ändrar mig lite i ett tidigare inlägg, och vill gissa att det är Europeiska Unionen som kommer skänka dessa Mig29.
Polen kommer få F-16 som inbyte.
Citera
2022-03-08, 20:19
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frimans
""Våra sanktioner är till för att korrigera Ivans beteende""

Så du menar på allvar att skojaren Uffe K (m) skall tala om för andra hur dom skall tänka ?
Stort skämt,, Läs lite annat än Expressen

Skall jag förstå detta som att du tror att Ulf Kristersson har bestämt om och vilka sanktioner som USA, Storbritannien, Kanada, EU, Norge, Australien, Schweiz, Japan och Sydkorea har beslutat om gentemot Ryssland? (Jag kan ha missat några dussin länder som också beslutat om motsvarande sanktioner.)

Jag uppmanar dig i så fall att försöka dig på att ljuda dig genom mitt inlägg igen. Ta en mening i taget och en paus då och då om det gör för ont i huvudet med de långa orden. ❤️
Citera
2022-03-08, 20:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, där finns en lösning. Återstår bara hur amerikanarna ska förklara det för ryssarna.

Ryssarna gjorde samma sak i Korea och Vietnam. Men vi får ju se, kanske blir det kärnvapenkrig.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger

Jajamän, F-16 även till Tjeckoslovakien om dom nu kommer med snabbt beslut om sina Mig29.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
SHIT!

Polen kommer överföra alla sina MIG-29 till Ukraina!

Slava Polska i Ukrainski narod!

https://www.gov.pl/web/diplomacy/statement-of-the-minister-of-foreign-affairs-of-the-republic-of-poland-in-connection-with-the-statem ent-by-the-us-secretary-of-state-on-providing-airplanes-to-ukraine

Det är 28 st MIG-29 som på detta sätt överförs från Polen via USA till Ukraina. Saftigt!

Och Polen får samtidigt nyare plan från USA och knyts därmed ännu närmare det tekniska samarbetet med USA.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Gött. Sprillans nya med senaste lull lull.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nej det är Ryssland som blir sänkta.

Länka gärna källa på att de är massarbetslöshet i väst?

El / råvarupriserna kommer att skickas till himlen. Det går att komma åt Ryssland utan att Europa begår kollektivt självmord.
Citera
2022-03-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ryssland har allt att förlora på att civila skadas mer än nödvändigt. Den judiska regimen i Ukraina och Västmakterna som tillsatte och styr denna regim har däremot allt att vinna på många civila offer. Det är alltså extremt sannolikt att den ukrainska sidan saboterar vapenvilor och evakueringar, lägger ut minor och skjuter med artilleri på den egna civilbefolkningen. Det blir bra propaganda och spär dessutom på folkets motvilja mot Ryssland. De civila offren vet ju inte vem som placerade ut minan eller skickade iväg granaten mot bostadsområdet.

I Syrien höll islamistterroristerna på så här hela tiden och de hade samma rådgivare och finansiärer som regimen i Ukraina har idag.

Och vem ränsade Syrien från IS ?
(samma militärtaktik som i Ukraina)
Citera
2022-03-08, 20:21
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Tagna ryssar berättar att deras befällshavare sa att de blir skjutna om de retirerar.

https://twitter.com/ua_industrial/status/1501225677634551808?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1501225677634551808%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fforum.pravd a.com.ua%2Findex.php%3Ftopic%3D1120926.21360

"Zagradotrjader" fr 1941 är tillbaka???

https://en.wikipedia.org/wiki/Barrier_troops

Var skall dom göra av alla dessa ryska krigsfångar, de börjar att räknas i tusentals .
Citera
2022-03-08, 20:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det är 28 st MIG-29r som på detta sätt överförs från Polen via USA till Ukraina. Saftigt!

Och Polen får samtidigt nyare plan från USA och knyts därmed ännu närmare det tekniska samarbetet med USA.

Troligen är det för sent. Ryssarna slår till i natt med allt dom har.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
El / råvarupriserna kommer att skickas till himlen. Det går att komma åt Ryssland utan att Europa begår kollektivt självmord.
Länka gärna källa tack på att vi kmr betala flera hundra för kWh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ukriana får väl hämta dem själva. Britterna hjälper nog till med logistiken för det har Boris lovat något han skött med bravur än så länge då västerländskt materiel strömmar in i Ukraina och letar sig så förträffligt långt öster och söderut som Kharkiv och mauripol Azov fick en rejäl laddning NLAW och Javelin idag.
Finns det rapporter om hur mycket Azovbataljonen varit inblandad i strider, sedan invasionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in