2022-03-08, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssland planerar stort luftanfall från Belarus. Mot var? Troligtvis Kiev? Antagligen med helikoptertrupper. https://twitter.com/ImageSatIntl/status/1501262201172205575

De borde sluta flumma runt med marktrupp och satsa på att ösa på rejält med flyg och artilleri.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
De flyger de till Ramstein och lämnar den där. Med nycklarna i

Polen andra länder (Tjeckoslovakien) som skänker sina Mig29or kommer få amerikanska F-16 istället.

Mig29 är för övrigt en överdjävulig kärra i rätt händer - står upp riktigt bra även mot dom värsta Sukhoi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Vem vinner på att bomba sjukhus. Ställ er den frågan så vet ni vem som står bakom dem.

Ukraina försöker desperat locka in väst. Ryssen vill inte se inblandning ifrån väst. Vad vinner ryssen på att bomba sjukhus?

Jag är nästan 100% säker på att det är Zelenskyyregimen som håller på med att kasta in civila i köttkvarnen i vanlig ordning.
Men Kina äger fortfarande WHO..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
De flyger de till Ramstein och lämnar den där. Med nycklarna i

Ramstein ?? Är inte det en okuperande USA-bas ?
Är USA med i kriget ?? Jösses här händer det saker snabbare än Expressen hinner med.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Wagnergruppen nu i Ukraina! nazister mot nazister, islamister mot islamister, tjetjener mot tjetjener, ryssar mot ryssar, araber mot araber! Detta krig mer blir allt mer galet! Det är som en Hollywood-film! ""Waglivka" will already die on the territory of Ukraine. The mercenary of the League PVC (PVC "Wagner") already participate in hostilities on the territory of Ukraine as part of the aggressor army. "
https://twitter.com/GeneralStaffUA/status/1501262745156661257

Använder båda sidor Ukraina som soptipp?!
Citera
2022-03-08, 20:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Nej, USA köper bara olja av ryssen. Ganska många fat dessutom. 672,000 fat DAGLIGEN. Nu funderar man på att sluta med det, men är högst tveksamt då det står för 8% av dess import av olja.

https://www.wsj.com/articles/why-does-the-u-s-still-buy-russian-oil-11646151935

Så du snackar skit i vanlig ordning.

2014 tog USA över som världens största producent av både olja och gas. Resurserna finns där alltså, om dom vill använda dom. För EU ser det som bekant helt annorlunda ut.

Var för vill Blinken sänka Europa i inflation, arbetslöshet och skulder??
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad jag vet ligger inte Rammstein i Ukraina.

Skulle vilja se USA vidarebefordra några plan till Ukraina. Vilka ska flyga dit dem?

Well played, Poles!

Detta bytet har varit på gång i snart en vecka. Jag skrev om det så fort diskussioner togs upp.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Är du avundsjuk nu ?

Ryssland klarar ju inte ens av att köra fordon utan att de får punktering hahahahah.

Jag dör av skratt.

Man får alltså punktering när man håller på med en invasion???
Mongolens däck är helt undermåliga. Läste att de är tillverkade i Kina för att spara Rubel.
Citera
2022-03-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
2014 tog USA över som världens största producent av både olja och gas. Resurserna finns där alltså om dom vill använda dom. För EU ser det som bekant helt annorlunda ut.

Var för vill Blinken sänka Europa i inflation, arbetslöshet och skulder??
Nej det är Ryssland som blir sänkta.

Länka gärna källa på att de är massarbetslöshet i väst?
Citera
2022-03-08, 20:13
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Galghumor?
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/t96rmz/ukrainian_ambassador_shows_a_tweet_from_russian/

Ukrainian Ambassador shows a re- tweet from Russian FM Lavrov and advise Russian diplomats they can obtain mental health assistance from NHS by dialing 111.

Seriös diplomat som sitter och visar internetcitat på utskrivna bilder i ett FN-möte

Jag såg det där live. Han är en skam att se och höra på.

Gnäller som en liten kärring och anklagar alla andra för att inte hjälpa tillräckligt.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Officiell källa:
Citat:
Statement of the Minister of Foreign Affairs of the Republic of Poland in connection with the statement by the US Secretary of State on providing airplanes to Ukraine
https://www.gov.pl/web/diplomacy/statement-of-the-minister-of-foreign-affairs-of-the-republic-of-poland-in-connection-with-the-statem ent-by-the-us-secretary-of-state-on-providing-airplanes-to-ukraine

Citat:
The authorities of the Republic of Poland, after consultations between the President and the Goverment, are ready to deploy – immediately and free of charge – all their MIG-29 jets to the Ramstein Air Base and place them at the disposal of the Government of the United States of America.

At the same time, Poland requests the United States to provide us with used aircraft with corresponding operational capabilities. Poland is ready to immediately establish the conditions of purchase of the planes.

The Polish Government also requests other NATO Allies – owners of MIG-29 jets – to act in the same vein.

Det blir alltså USA som formellt kommer skänka Mig29or till Ukraina.
Skall bli intressant att se hur Kreml svara på detta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Mongolens däck är helt undermåliga. Läste att de är tillverkade i Kina för att spara Rubel.
Men helt ärligt.

Stora stygga björnen klarar inte ens av att serva militärfordon så de är funktionsdugliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in