2022-03-08, 18:35
Medlem
Jag hoppas du läste att jag skrev "OM "
Ryssland omringar

Ryssen kommer på två fronter , kniptångs manöver eller dubbel omfattning ( beror vad man föredrar för benämning ) ser det ut att de strävar efter om man ser på kartan.
Sen kan varken du eller jag säga vad de kan och inte kan göra. Allt hänger ihop om ena parten slarvar, eller får en öppning etc etc vad som helst kan hända...krigslycka kan vändas snabbt oavsett sida
Tiden får utvisa vad som kommer ske

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Svarar inte på den fråga här men jag vill invända mot att du tror Kiev blir omringat. Finns absolut inget som tyder på att Ryssland kan omringa Kiev.
Citera
2022-03-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Jag är ju ingen expert och har som de flesta andra ingen säkerställd premissbas
Men sannolikt

a ) Ingen är dum nog att blanda sig i den konflikten kan man förmoda .. Utredningar vackra ord varm luft kanske en tår i ögonvrån Ingen vill ha 3 e världskriget

b ) När ngn förklarar detta för Clownjuden och hans nära .samt pressen förstår att den ensidiga media bilden inte kan få en intervention så taggar dom ner också

Så är det att kasta in handduken Har man satt sig i klistret genom att Mörda ryssar har man kanske en plan B komma ur det Också utan att ngn annan skall rädda en .. Som man bäddar får man ligga ..

Det goda med det onda är att alla fattar att släpper man in Juden i Politiken också går det på detta viset
Orban kommer på Pravda TV

" Det var därför jag kastade ut juden slipper man Bråket +problemen "

Mr Orban in turn is accused of running a state funded media campaign to vilify Mr Soros and reviving ancient anti-Semitic stereotypes.

Kan Soros slanta upp nu reparera Ukraina för de pengarna han stack med när han spekulerade mot Svenska Kronan

https://www.bbc.com/news/av/world-europe-49600818

Jag tror att ingen - ingen - normalt funtad person kommer att koppla det som hänt till judar på något sätt. De enda som gör det är förvirrade stackare som tjatar om judar hit och vaccin dit redan. De så kallade frälsta, så att säga. Som skriver osammanhängande och låter helt mentalsjuka, ungefär som du gör i detta inlägg.
Citera
2022-03-08, 18:36
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Men det var du som drog upp detta med satanism, vilket gjorde mig nyfiken. Har du en källa så får du gärna länka till den. I annat fall tvingas jag ju till att tro att det bara är båg och hittepå, vilket skulle påverka din trovärdighet i mina ögon. Jag skulle nästan kunna få för mig att allt du säger bara är nonsens och skit.

Du är rolig du och jag anar att det blev lite känsligt för dig när dina trosfränden kom på tal...
Men jag skall göra ett försök med dig. vad skall man benämna följande illdåd med?

Statskuppen 2014 där man beskjuter sina egna demonstranter med hjälp av georgiska krypskyttar...

Odessa där man gör majbrasa av fackföreningshuset med folk i och dessutom våldtar, skjuter, mördar...

Man beskjuter i 8år civilbefolkningen i Donbass med tusentals döda som följd...

I min värld är detta ren ondska och i din värld är det väl det goda...

Ligger det då så långt borta att beteckna dessa svin för satanister, som du vurmar om?...

Vidare hur är man funtad som människa om väljer att vara president i ett sådant land, god eller ond?

Vidare passar jag på att fråga mig vad du är en som förvarar detta svineri?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Hur går det med tattar-konvojen? Står den fortfarande still på tomgång ? Jävla fiasko!

Ryktas att ingen vågar köra pansarvagnarna för dom blir grillade direkt av NLAW!
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Minor kan läggas ut med bland annat helikopter och artilleri. Man behöver således inte inta en väg för att minera den.

Som sagt, nivån.
Jepp! Du håller den högt!

Kommer med riktigt logiska förklaringar.

Kan du inte fabulera upp något om varför ryssarna skulle göra detta? Skulle vara kul att höra- Bokstavligen!
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Säger du det....

Under talet meddelade presidenten att landet kommer att fortsätta att kämpa mot den ryska invasionen.

– Vi kommer fortsätta kämpa till sjöss och på land. Vi kommer inte att ge upp. Vi försvarar vårt land oavsett vad det kostar, säger han.

Han bad även Storbritannien om mer hjälp i form av sanktioner.

– Snälla, öka sanktionerna mot Ryssland. Erkänn landet som en terroriststat och se till att vårt flygrum är säkert, säger Zelenskyj.
Titta vad han citerar ifrån, asbmilitary. En ryskmongolisk trollfabrik.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Jaja, bagdad bob klon. Den ukrainska segern är inte långt bort när ryssarna tagit allt viktigt territorium och omringat alla större städer. Sen bör du nog snarare se det så här. Om ryssarna såpass snabbt och utan att svettas kan expediera en så på pappret stark armé som den ukrainska där ändå riktiga män tjänstgör, hur skulle västvärldens HBTQ-och kärringsoldater klara sig?

Hahah du är verkligen helt pantad. Jag hoppas du bara ute efter provocera för du kan inte vara så här hjärndöd?

Utan att svettas? Ligger tusentals döda ryssar på den snötäckta ukrainska maken nu.. Synd att inte ens ryssen har tid/bryr sig ta hand om sina fallna soldater.

Alla ni PRO Putin råttor vet innerst inne att utan Rysslands kärnvapen hade väst skickat dom tillbaka till stenåldern.
Citera
2022-03-08, 18:37
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Tja, sätts de in mot de tjetchenska grisarna som Putler redan skickat till Ukraina och emot de syriska legosoldaterna som han planerar att skicka dit, så blir det en Win-win situation för världen även fast det blir en lose-,lose situation, personligen, för dessa islamister på varsin sida om frontlinjerna i Ukraina!

Det här stycket var ändå rätt lustigt.

Citat:
Russia's President Vladimir Putin had warned Germany's Chancellor Olaf Scholz during a meeting last Friday of the growing number of foreign mercenaries operating in Ukraine, including those coming from Albania and Croatia and namely militants and Jihadists coming from Kosovo in order to put their experience from military operations in Syria to use.

Jaha, nu var det dags att börja oroa sig för det?
Citera
2022-03-08, 18:37
Medlem
shoottheelkss avatar
Är det el. är det inte ett missiltåg?

Titta noga på långa vagnen med påmålade fönster?!

https://www.thedrive.com/the-war-zone/44620/a-russian-armored-train-has-joined-the-invasion-of-ukraine
Citera
2022-03-08, 18:39
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Haha vilket rövgäng. Blir nog bra det där.
Dom fick ju på nöten av ett gäng amatörer som kallde sig IS, tror inte dom blir någon större tillgång mer än kanonmat.
Dock blir det några färre ryska mödrar som kommer hata Putin.
Citera
2022-03-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du är rolig du och jag anar att det blev lite känsligt för dig när dina trosfränden kom på tal...
Men jag skall göra ett försök med dig. vad skall man benämna följande illdåd med?

Statskuppen 2014 där man beskjuter sina egna demonstranter med hjälp av georgiska krypskyttar...

Odessa där man gör majbrasa av fackföreningshuset med folk i och dessutom våldtar, skjuter, mördar...

Man beskjuter i 8år civilbefolkningen i Donbass med tusentals döda som följd...

I min värld är detta ren ondska och i din värld är det väl det goda...

Ligger det då så långt borta att beteckna dessa svin för satanister, som du vurmar om?...

Vidare hur är man funtad som människa om väljer att vara president i ett sådant land, god eller ond?

Vidare passar jag på att fråga mig vad du är en som förvarar detta svineri?

Återigen, var kommer satanism in i bilden? Det är det som det hela hänger på. Judiska knarkarnazistbögar kan jag stödja, men kan du bevisa för mig att Ukraina styrs av satanistiska judiska knarkarnazistbögar så måste jag omvärdera mitt stöd och överväga att byta sida. Gå all in och köpa en tracksuit, och börja posta på internet om hur Putin är västvärldens räddare. Nu har du alltså chansen.
Citera
2022-03-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Zelensky har kopiösa mängder pengar i väst. Han kanske kör U. i kaklet.
Tveksamt att han kommer springa in i kaklet med huvudet först.

Han är väll inte ens kvar i U. Han drog väll till Polen för flera dagar sedan.

Nä. han har väll gjort klart att han stannar.

så sent som idag

https://www.president.gov.ua/en/news/ukrayina-povinna-mati-kolektivnij-dogovir-bezpeki-zi-vsima-s-73433

When asked why he refused to leave Ukraine when he was offered it because of the threat to his life, Volodymyr Zelenskyy answered: “I refused. Because how can I? I am a citizen of this state, a legitimately elected President. If I left, I would end my life. I would be alive, but I would no longer be human. I would just be a body. I would not respect myself. And worst of all, what would I say to my children. Who am I? Did I behave as the President? As the guarantor of the Constitution? This is not just a phrase - the guarantor of the Constitution. I am the guarantor of my people. So we have to stand together. We have to defend ourselves together. That's why I'm here. I help my country, I support my state as much as I can. I support and I am proud of my military". Volodymyr Zelenskyy stressed that and expressed hope for a "happy end".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in