2022-03-08, 16:55
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
jises.....

typ i runda slängar 700k miljoner USD (2020 värde) som går upp i rök....

är väll inte möjligt....

Ja, en småsparare med fonder i Ryssland förlorar runt 2%. De riktiga snéseglarna är ryssarna själva.
Citera
Avslutad
Dessutom är sanktionerna orättvisa!

Jag hade vilja se hur Rysslands krigsmaskin klarade sig utan sanktioner! Vore det samma skräp och skrot då?

Inte så säkert!
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Såg nu att bilden jag länkade på Macron var fake news. Tydligen är det en bild från 22 februari.

https://twitter.com/KamalJoshi108/status/1501214798843105280

Så jävla typiskt. När man för typ första gången i tråden länkar Ukraina-propaganda så visar det sig att det är fake, som nästan allt annat från det hållet. Blir nog säkrast att hålla sig till rysk media om man vill veta vad som pågår, och undvika att sprida lögner i tråden.
Senast redigerad av baggebo1 2022-03-08 kl. 16:58.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag pratar inte om den västerländska feminismen utan om den inneboende feminismen som alltid funnits och vuxit sig starkare hos ryska män.

Vi har tänkt att de är krigare , det är fel.

Ryssar är känsliga själar som hellre dansar balett, isdans och skriver dikter.

De avskyr krig!

Den ryska krigaren finns nog inte! Det är en illusion som vi i västerlandet diktat upp
Genomlider du ngn slags meltdown? Låter som det.
Citera
2022-03-08, 16:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man hittar nog lösningar. Följer egentligen bara vad man pratat om i USA en lång tid. Klippa banden beroendemässigt till både arabisk som rysk olja.

Nix, nix, nix..

Biden may travel to Saudi Arabia in quest for oil, report says, as Russia ban remains possibility

https://www.foxbusiness.com/politics/biden-may-travel-to-saudi-arabia-in-quest-for-oil-report-says-as-russia-ban-remains-possibility

Det där var ifrån igår. Nu är beslutet tatt.., ingen mer rysk olja till USA, 2/3 utav rysk gas skall väck innan nyåret i EU. Biden kommer dock att måste "bocka och buga" inför Saudis boss, han är nämligen förbannad efter att bli utpekad i Khasogi mordet ifrån USA.

Washington/Bryssel har bestämt att Putin skall ut snarast möjligt. Frågan är bara hur Putin reagerar på detta ?
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Vem kan älska en homosexuell, judisk satanist president i ukraina, mer än likasinnade...

Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det är väl mest nazister som har problem med judar och homosexuella?

Vänta nu... hur var det?

Tusan detta är ju tvärtom-världen, sorry glömde.. det är judiska homosexuella som är dödsknarkarnazistera!

Uttrycket som användes på den tiden var "Pink".
Socialdemokraternas symbol. Rosen, var symbolen som homosexuella använde på 1800-talet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Kan inte någon MOD snälla snälla bara låsa denna tråd??

Det handlar så jävla lite om invasionen, 95% är ju bara

- du är ett rysstroll
- ahmendurååå, du är en nazistbögjude, och smal är du också.
- fröken fröken, han kallade mig smal.
- fröööken, och han kalla mig Rysstroll

Herregud, stoppa tråden eller gör om den.. wtf.
Skippa alla jävla konspirationsteorier och skit och håll er till invasionen.

Jag vill läsa om information om kriget, inte vad Ryssland gjorde för 25 år sedan eller hur USA planerat detta för att tjäna pengar.. Herregud.
Förlåt för off topic. Läget just nu är rätt låst z nation riktar in sig mot städer och ua har infört fria kriget och slår till mot försörjningsleden. Z har tagit in all sin personal i reserven till normala invasionen (reserven)som ska vara till för att utnyttja fickor av svaghet är inte tillgänglig till det. Dom har inget samband längre och inget crypterat och ringer till varandra på mobiltelefoner eller öppna walkitalkis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Al qaeda = Muslim Brotherhood, som USA använde under kriget i Afghanistan mot Sovjet.
Därav inget konstigt med det, de användes ochså mot Libyen och senast i Syrien.

Al qaeda = "Databasen", helt enkelt en lista på resurser/legosoldater

Må så vara men kommentaren jag svarade på hävdade att ukrainska militären har rekryterat alquiada för att slåss mot ryssarna mot betalning.
I och med att den enda källan till det påståendet är sputnik news ställer jag mig tveksam till det hela.
Jag kan nog sträcka mig till att påstå att det är en lögn faktiskt som tyvärr många på forumet svalde med hull och hår och nu ivrigt sprider vidare i tråden.
Citera
2022-03-08, 16:57
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Detta har varit deras strategi ifrån början. Ukrainska regimen visste att de inte hade en chans emot Ryssland ensamma, så de försöker locka in väst, och de skyr inga medel. De skickar civila in i köttkvarnen för att få fina bilder att visa väst "Kolla RYSSLAND MÖRDAR CIVILA!!!!!!!".

Om du har sett videon så är det inga civila med vapen utan ett äldre par som helt oprovocerat blir sönderskjutna av en stridsvagn 30-50 meter ifrån. Bilen gjorde inga hotfulla manövrar, körde sakta och var långt ifrån de ryska fordonen. Ryssland kommer sannerligen få svara för alla krigsbrott som läcker ut, då sambandet även är på en helt öppen kanal kommer man kunna få oändligt med bevis.
Citera
2022-03-08, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Vi har sett höga politiker twittra en tid Bildt tex men Trump tog allt till en ny nivå och Zelensky ytterligare och han är skådespelare dvs mycket van att locka fram känslor.

Trump har alltid varit en idiot, dock. Ingen tar ju honom på allvar längre. Några förvirrade element i USA kanske, men i stort sett är vad han säger inte relevant.
Citera
2022-03-08, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Genomlider du ngn slags meltdown? Låter som det.
Ditt hemland genomlider total meltdown ..

Hur går de med eran rubel?

Har börsen öppnat än?

Varför får ej människor tycka olika?
Citera
2022-03-08, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Helt övertygad om cancer eller annan allvarlig sjukdom som kräver kortison. Han har fått en sjukdom han inte kan vinna över, då kör han all in i sista sekund.

Parkinson har det snackats om länge och cancer.

https://www.thesun.co.uk/news/13253481/putin-cancer-parkinsons-emergency-surgery/

sen kan man kolla på videos från mötena nyligen och han visar tydliga tecken på dosglapp.

https://twitter.com/Team_Stollberg/status/1498762759357480969?fbclid=IwAR0ygzHnqnq1x99WC-lDzGqrxy9R1aNzhDffO8uyg1wcffz8dpvMFX-AYGg

där är ett exempel med det finns fler, tydligast ser man det på fötterna egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in