2022-03-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Bara för att ett land är fullsmockat av bögar och transor så inbebär ju inte det att alla i landet är bögar och transor, eller hur?
Det är ju faktiskt det du predikar hela dagarna, så hur skall du ha det? Är du trans, bög eller bara idiot???
Personligen så anser jag att Sverige mest består av sansade människor, men sen finns alltid undantag i alla populationer. Men man känner sig själv bäst så därav min fråga?
Citera
2022-03-08, 16:17
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Är detta alltså satanism? Jag tror inte att jag hänger med på din logik tyvärr.
Det gör inget, jag kan inte heller följa din logik som kan acceptera mest absurda förhållanden i ukraina...
Citera
2022-03-08, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Våga vägra se

Kolla! Det är krigstid nu, det är lika bra att du blir härdad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Al qaeda sluter upp med Ukraina för att slåss mot ryssen.

Haha se där. Ja det är känt sedan tidigare att Svenskar älskar terrorister

https://twitter.com/ASBMilitary/status/1501214497847054341?t=Yg-neO_mZZMU4D_f48JeCw&s=19

Judiska nazistknarkarbögislamister nästa.

What a time to be alive!
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Tja de kunde ju tagit fighten utanför staden? De använder precis samma taktik och metoder som IS, Al Nusra m.fl. i Syrien.

Så ditt råd till den ukrainska ledningen är att överge alla städer åt ryssarna och nöja sig med att kontrollera obefolkad eller nästan obefolkad landsbygd? Jag hoppas du förstår själv vilket löjligt påstående det är.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det jag har sett från rysk media handlar mer om att visa hur väl man behandlar sina fångar med mat, vård etc. Här ett exempel från idag:

https://t.me/boris_rozhin/29593

Jo, de intervjuer jag har sett har också varit på det temat. Vi är så glada över att slippa kriga och glada av vi blir väl behandlade. Den typen. Inte alls samma upplägg som de ukrainska filmerna alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vad menar du med att "Ukrainas styrkor är nere på 25%"? 25% av vad? Ursprunglig bemanning eller kapacitet? Var har då de 75% tagit vägen, stupat, skadats eller gett upp?

Finns väl få länder som krigat så mycket med varandra som Danmark och Sverige... så den jämförelsen kanske haltar en smular.

Däremot var det "tyskar" och "danskar" som gav namnet "England" via invandringen av Angler, Saxare och Jutar efter romarrikets fall. Så gemensam historia finns nog så det räcker mellan Tyskland och England.
Det menar inte jag utan det var ett av många påståenden som gjorts om krigets utveckling, min poäng var att om liknande siffror stämmer hade en ansvarsfull human ledare kapitulerat när det står klart att Nato inte kommer hjälpa Ukraina. Hursom visar Zelensky i och med krav på flygfri zon att han är beredd att offra hela världen för sin regim, i ett kärnvapenkrig. Desperat och därmed farlig man för världsfreden oavsett hur maktlysten/galen Putin är.

Storbritannien har inte sådana kopplingar till Tyskland som Ukrainare har till Ryssar, det är inte heller nationer som gränsar mot varandra. Ukraina var en del av sovjetunionen i 70 för så lite som 3 decennier sedan, inte att jämföra med romarrikets fall för över ett och ett halvt tusen år sedan.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Al qaeda sluter upp med Ukraina för att slåss mot ryssen.

Haha se där. Ja det är känt sedan tidigare att Svenskar älskar terrorister

https://twitter.com/ASBMilitary/status/1501214497847054341?t=Yg-neO_mZZMU4D_f48JeCw&s=19

Terroristregim ansluter med en terrorgrupp, inte det minsta förvånad.
Citera
2022-03-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Intressant artikel idag är att popll inte kan länka till något som stöder hans påstående. Är han inkompetent vem vet.. det är nästa intressanta artikel som kommer om en dag.
jaja finns uppdaterat
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
15:51

EU vil kutte behovet for russisk gass

EU-kommisjonen vil gjøre Europa uavhengig av russisk olje og gass innen 2030. To tredeler av etterspørselen etter russisk gass skal kuttes innen nyttår.

Det er målet i en ny energiplan som ble lagt fram tirsdag.

Planen lanseres for å sikre billigere, sikrere og mer bærekraftig energi til Europa i den usikre sikkerhetssituasjonen etter Russlands invasjon av Ukraina – og i møte med klimaendringene.

https://www.nrk.no/nyheter/krigen-i-ukraina-1.11480927

Tja, elpriset kommer att bli högt nästa vinter, mycket högt. Putin får nog även problem med detta..
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Man märker att du är emotionellt involverad i en konflikt du inte förstår. Låter ju sunt, inte alls manipulerad.

Lugna dig. Inte ens ryssen själv motsäger att de är inne i Ukraina med sin militär. Din teknik att diskutera leder ju till förödmjukelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Judiska nazistknarkarbögislamister nästa.

What a time to be alive!
Det måste vara riktigt snurrigt i huvudet på svenskar just nu.

Man har skickat vapen till Ukraina som strider med Al-qaeda.

Kortslutning
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
McDonald's är fortfarande öppet i Ryssland. 😂

Vi i den demokratiska världen får bojkotta McDonalds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in