2022-03-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
haha vi ligger i topp på hur många som är beredda att slåss för sitt land=)

66% av män och kvinnor

https://omni.se/sex-av-tio-redo-att-forsvara-sverige-vid-en-invasion/a/bGBq5q

och det var väl innan ryssen skämde ut sig totalt i Ukraina så nån ynkrygg till är nog beredd att stå upp för sverige idag.
Totalt missvisande och taget ur kontext. På riktigt så hade dom flesta dragit. Bara några få spinkiga autister hade försvarat landet.

Försökt försvara landet. Det hade inte gått.
Citera
2022-03-08, 16:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Flera militära bedömare har ju trott att ryssarna ska försöka med nåt i norr mot Kiev och Kharkiv. Men samtidigt så har ryssarna i söder försökt inta Mykolaiv i flera dagar. Omöjlig att verifiera men denna filmen sägs visa ryska stridsvagnar i förflyttning mot syd-väst. De verkar ju ha lärt sig att hålla avstånd haha. Man kan nog säga nu att ryssarnas sämsta trupper är förbrukade och nu är det A-laget kvar.

https://twitter.com/SimNasr/status/1501209750373117956
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-03-08 kl. 16:18.
Citera
2022-03-08, 16:11
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Du låter som Paulo Roberto. Stackarn stödde ju bara trafficking. Har du svårt att se vem som är ond eller god genom att invadera ett annat land.

Det finns inga goda eller onda. Det är ju uppenbart att ni tror att detta är som på film, vad lever ni i för fantasivärld egentligen? Väx upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Rysk media har också publicerat intervjuer med tillfångatagna ukrainare. Dock inte alls lika mycket. Ukraina verkar ju tycka att de har ett budskap att hamra in och publicerar mängder av nästan identiska filmer på tillfångatagna ryssar som ringer hem och rabblar upp uppenbart färdigskrivna ramsor.
Okej intressant. Svårt veta vad som är i rysk media. Som sagt krigsregler ska hållas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
McDonald's är fortfarande öppet i Ryssland. 😂

Hur ligger Ryssland i BigMac-index just nu?
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej hatet är stort - men som sagt det bästa är att antingen dela upp landet och sen låta "väst" delen bli neutral

Det absolut bästa är att ryssland drar sig ut och låter Ukraina vara Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Glömde att Ukraina är de goda och Ryssland de onda.

Trots att det aldrig är så enkelt i krig. Infantil tanke.
Väldigt enkelt.

Ryssland invaderade Ukraina.

Invaderade ukraina Ryssland?

Länka gärna källor.
Citera
2022-03-08, 16:12
Bannlyst
Ukrainsk milis stoppar en bil full med misstänkta sabotörer vilket snabbt börjar spåra ut. (Vill skicka en varning till alla känsliga tittare)

https://funker530.com/video/ukrainian-soldier-gets-decisively-engaged-while-searching-suspected-saboteurs/
Citera
Medlem
Citat:
Av ren nyfikenhet: Vart tycker du att de ukrainska soldaterna bör positionera sig när ryssarna har omringat dem i en tremiljonersstad? Det är liksom civila nästan överallt.

Tja de kunde ju tagit fighten utanför staden? De använder precis samma taktik och metoder som IS, Al Nusra m.fl. i Syrien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Samtliga saker du tar upp har behandlats om och om igen i denna tråd. Bland annat av mig. Och jag tänker inte upprepa mig bara för att du är lat och dum i huvudet.
Du skulle ju inte slösa fler bytes. Det är ganska typiskt att lägre begåvade människor har så snabb väg till personangepp. Ni har tur med mig för jag anmäler aldrig inlägg och användare. Jag tror på demokrati, yttranderfrihet och att man till och med får hata, förakta och kalla männsikor vad man vill. Jag tycker det är bra för dom som gör det visar vad dom är.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Rysk media har också publicerat intervjuer med tillfångatagna ukrainare. Dock inte alls lika mycket. Ukraina verkar ju tycka att de har ett budskap att hamra in och publicerar mängder av nästan identiska filmer på tillfångatagna ryssar som ringer hem och rabblar upp uppenbart färdigskrivna ramsor.
Det jag har sett från rysk media handlar mer om att visa hur väl man behandlar sina fångar med mat, vård etc. Här ett exempel från idag:

https://t.me/boris_rozhin/29593
Citera
2022-03-08, 16:13
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Detta krig är en sådan katastrof för Ryssland, att jag undrar om det är en fälla.
Putin kanske har lurats att tro att han kan gå in i Ukraina problemfritt....
Man kan undra om han inte backstabbats och lurats av både kinserna och Väst.
Jag tror att det finns två förlorarer i slutändan: Ryssland och Ukraina, punkt.
EU, USA och Kina kommer att profitera på Putins haveri.
Någon föreslog en tudelning av Ryssland, mellan Kina och Väst.
Onekligen en fantasieggande lösning, men så dramatiskt blir det inte.
Att Ryssland är uträknat kan vi nog räkna med....

Att Ryssland helt skulle sluta att fungera och delas mellan USA, EU och Kina är kanske att hoppas på för mycket, men en spännande tanke👍

Den stora förloraren kommer att vara Ryssland och de stora vinnarna kommer att vara USA som för en rimlig summa ser sin stora antagonist Ryssland försvagas militärt samt Kina då Ryssland kommer att vara skuldsatta till Kina för lång tid framöver. EU kommer att ta kostnaderna för återuppbyggnaden av Ukraina, men kommer långsiktigt att tjäna på att de blir en del utav ett starkare EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in