2022-03-08, 13:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Titta. En sann intervju om den ukrainska krisen dök upp av misstag på BBC News (på engelska). De försökte tysta expert, men han kunde berätta sanningen. Denna video är inte tillåten på svensk TV.

https://youtu.be/CkSJM9c9hWs

Hahaha, en expert på whataboutism. en rysk paradgren... märkligt nog så förstår man inte att man framstår som inkompetent och svag.
Citera
2022-03-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Just nu eskorterar 4 helikoptrar från den ukrainska polisen ett medelstort flygplan. De flyger över rumänien. Undrar vad det handlar om!?
hmmm en ukrainsk poishelikopter tre nyare airbus helikoptrar och ett flyg.
Citera
2022-03-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Ryssar är inte längre ett folk i omvärldens ögon, ni är odjur helt enkelt.
Och er propaganda svämmar över av lögner så inte ens den ryska befolkningen längre tror på den, det ser vi ku nu när 10 000 ryssar arresterats för att dom försöker göra sin röst hörd.
Med omvärlden så menar du den lilla klick med HBQT fanatiker som finns kvar...
Citera
2022-03-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Oj förlåt.

Jag bara förutsatte att du var den person jag svarade på.

När jag går igenom inläggen nu ser jag att det var antonerik som hävdade att ryssar bott på Krim i 1000 år.

Ja, det förändrar ju allt.

Visst ska man förstå ryska känslor och Krim var ju också den provins i Ukraina som hade en rysk majoritet.

En dröm hade varit att man hade kunnat lösa alla motsättningar i fria val. I en perfekt värld hade krimborna fått bestämma själva utan påverkan av rysk militär.

Ska bara lägga till att min riktiga uppfattning om historiska argument är att de inte är vvärda så mycket. De nu levande befolkningen är nästan det enda viktiga.

Jag ber verkligen om ursäkt för att jag inte såg att du är en annan än den jag svarade på.

Det är helt okej, stort att erkänna misstag (som händer i denna snabba tråd).

Enig med att historiska argument som sådana inte borde få första parkett. Här använder dock Putin samma slags argument, samt ytterst selektivt. Jag har till exempel väldigt svårt att se varför Krim ska vara ryskt, samtidigt som Kaliningrad/Königsberg/Królewiec också ska vara det. Det håller liksom inte ihop i längden.
Citera
2022-03-08, 13:41
Medlem
Vid 12-tiden på tisdag kom rapporter om att ryska styrkor skjuter på civila som försöker fly hamnstaden Mariupol, rapporterar BBC.

Oleg Nikolenko, talesperson för Ukrainas utrikesdepartement, säger att ryska styrkor angripit den humanitära korridoren som går mellan Mariupol och Zaporizjzja, som ligger i nordöstra Ukraina.
Citera
2022-03-08, 13:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Jag har lyssnat på den typ tre gånger nu. Lägg ner era vapen säger han till dom få kvarvarande spinkisarna.

Undrar om Azovbataljonens ledare är kvar i staden eller har han flytt och lämnat sina trupper? Schyst

Hen kanske är fullt upptagen med att döda ryssar som tydligen har börjat dyka upp i stor mängd. Hen får sno sig på för att hinna vara med i kvällens knarkgayparad.
Citera
2022-03-08, 13:42
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Vid 12-tiden på tisdag kom rapporter om att ryska styrkor skjuter på civila som försöker fly hamnstaden Mariupol, rapporterar BBC.

Oleg Nikolenko, talesperson för Ukrainas utrikesdepartement, säger att ryska styrkor angripit den humanitära korridoren som går mellan Mariupol och Zaporizjzja, som ligger i nordöstra Ukraina.
Tredje gången i rad nu. Vi ruski vill ha den fred och brod
Citera
2022-03-08, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Det är ju ni spinkisar spm trollat sönder trådenxså den är oläsbar för en vanlig dödlig. 12 000 ryska trupper döda 800 utslagna fordon på en dag döda tjetjeniska generaler som återuppstår.

Folk är extremt trötta på eran propaganda.

Jaha, nu är det kroppsformen det är fel på ... ok, västerläningar är spinkiga bögar, har jag förstått rätt? Eller är det nåt mer barnsligt tillmäle som man ska lära sig?

Västerländska "spinkisar" är mer framgångsrika än ryssarna någonsin varit
Jag tror västerlänningar skiter blankt i vad kroniskt uppfuckade ryssar kallar dem ...

Just nu pumpar Väst in massiva resurser i Ukraina, ryssar grillas till höger och vänster och Ryssland är inte i närheten av att kontrollera Polska gränsen, som är superviktig.

Du som satsar pengar på Ryssland, kan du förklara vad Ryssland ska göra vid Polska gränsen?
Hur ska införseln (av vapen fordon och förnödenheter) stoppas? Ska Ryssland bomba NATO-personal?
Den första polacken som dödas = attack på NATO.

Jag har tagit upp ämnet tio ggr i tråden och inget rysstroll har sagt ett pip. Har du en kommentar?
Citera
2022-03-08, 13:43
Medlem
Citat:

För BBC är så himla trovärdiga. Så trovärdiga att deras reporters blev hemskickade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Tredje gången i rad nu. Vi ruski vill ha den fred och brod

Vad är "fred och brod"?
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hen kanske är fullt upptagen med att döda ryssar som tydligen har börjat dyka upp i stor mängd. Hen får sno sig på för att hinna vara med i kvällens knarkgayparad.
Azov och de två andra brigaderna slåss väl. Inget snack om saken. Denna åsna bara sprider propaganda och ljuger.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
hmmm en ukrainsk poishelikopter tre nyare airbus helikoptrar och ett flyg.
ja, det är ett annat sällskap, alltså två ”konvojer” på väg västerut över rumänien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in