2022-03-08, 13:35
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Men vänta lite?

Enligt ryssvänliga användare så stödjer Kina Rysslands krig?
Kineserna är råkapitalister. De tänker pengar. De tjänar på att Ryssland fjärmar sig från väst och knyts närmare Kina. Därav att de inte tagit ställning. Plus att de förmodligen vill "rädda" lite egna områden i framtiden också.
Däremot så tror jag att de börjar inse att situationen i Ukraina urartat rent ekonomiskt och de är säkert nervösa att det ska spilla över på deras ekonomi. Därav att de nu inser att de tjänar mer på att konflikten slutar än fortsätter
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
När har jag sagt att det fanns ryssar på Krim för tusen år sedan? Vad snackar du ens om, människa

Oj förlåt.

Jag bara förutsatte att du var den person jag svarade på.

När jag går igenom inläggen nu ser jag att det var antonerik som hävdade att ryssar bott på Krim i 1000 år.

Ja, det förändrar ju allt.

Visst ska man förstå ryska känslor och Krim var ju också den provins i Ukraina som hade en rysk majoritet.

En dröm hade varit att man hade kunnat lösa alla motsättningar i fria val. I en perfekt värld hade krimborna fått bestämma själva utan påverkan av rysk militär.

Ska bara lägga till att min riktiga uppfattning om historiska argument är att de inte är värda så mycket. Den nu levande befolkningen är nästan det enda viktiga.

Jag ber verkligen om ursäkt för att jag inte såg att du är en annan än den jag svarade på.
Senast redigerad av goseigen 2022-03-08 kl. 13:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Det är ju ni spinkisar spm trollat sönder trådenxså den är oläsbar för en vanlig dödlig. 12 000 ryska trupper döda 800 utslagna fordon på en dag döda tjetjeniska generaler som återuppstår.

Folk är extremt trötta på eran propaganda.

Ryssar är inte längre ett folk i omvärldens ögon, ni är odjur helt enkelt.
Och er propaganda svämmar över av lögner så inte ens den ryska befolkningen längre tror på den, det ser vi ku nu när 10 000 ryssar arresterats för att dom försöker göra sin röst hörd.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Beror på vad du menar med stormakt, ja det bor många i ryssland, men det är ingen ekonomisk stormakt

De har byggt sin stormaktsstatus dels p.g.a. att de "ärvt" Sovjets roll, dels sin militära förmåga som ansetts vara näst bäst efter USA, dels deras inflytande över de forna sovjetstaterna. Ja och att de har kärnvapen som kan nå hela välden.

Kärnvapnen har de kvar, sovjets roll bleknar snabbt, den militära förmågan är nu kraftigt ifrågasatt, inflytandet över gamla Sovjet tror jag också kommer minska. Centralasien kommer inte våga lita till Ryssland längre, vad som kommer hända med Ukraina och Vitryssland får vi se.
Citera
2022-03-08, 13:36
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Det är ju ni spinkisar spm trollat sönder trådenxså den är oläsbar för en vanlig dödlig. 12 000 ryska trupper döda 800 utslagna fordon på en dag döda tjetjeniska generaler som återuppstår.

Folk är extremt trötta på eran propaganda.
Du länkar till ryssmongolisk propaganda non stopp angående Mariupol.

Du postade det här skitet, som du påstår är döda ukrainare men som i själva verket är döda ryssar som ska läggas i sopsäckar. Azov står det på texten. Jävla apa.

https://twitter.com/spriter99880/status/1501170857003134979?t=6MLmgdXdr32P1qUic39NCw&s=19
Citat:
Окупаційні війська приховують втрати, які російська армія понесла, напавши на Україну.

Бійцям полку Азов вдалося зафіксувати підготовку до захоронення московитів в українському чорноземі.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Filmen i länken har ljud.

Då kan du lyssna på den om du vill. Jag tänker inte göra det.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det har bott Ryssar på Krim i 1000 år. Man måste förstå hur Ryssarna tänker också. Annars är det ingen förhandling. Krim är också militärstrategiskt jätteviktigt för svarta havs-flottan.

Om Ukraina får behålla resten och Ukraina och Moldavien har rätt att försvara sig med NATO-förband så går det att få en långsiktigt hållbar fred.
Ryssarna har ju redan området kring Sotji där de kan ha deras flotta.
Citera
2022-03-08, 13:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Tror faktiskt att Kina börjar tröttna på den ryska ledningen. Man hade utlovat en speciell fredsbevarande operation och fick något helt annat. Detta har helt urartat. Man hade ingen rätt att invadera.

Ja Kina är knappast imponerade.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke19
Kinas president Xi Jinping kräver "maximal återhållsamhet" i Ukraina, rapporterar Reuters.

Han säger också att "det smärtar Kina att se hur krigets lågor åter tar fyr i Europa".

Kina har än så länge varit återhållsamma när det kommer till att kommentera kriget i Ukraina. Uttalandet på tisdagen är det hittills tydligaste som landet gjort sedan kriget bröt ut.

Xi Jinping, som under dagen haft ett virtuellt med Frankrikes president Emmanuel Macron och Tysklands förbundskansler Olaf Scholz, säger också att de tre länderna gemensamt bör stödja fredssamtal mellan Ryssland och Ukraina.
Nu ser vi snart början på slutet i katastrofen

Ja, Kina spelar en väldigt viktig roll. Utan Kinas stöd är ju Putin dubbelt rökt.

Kina känner troligen av att de kan smittas av rysslands katastrofalt dåliga anseende nu. Inget bra för Kinas ambitioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Patriarken i Moskva, som är Rysk-Ortodoxa kyrkans "ärkebiskop" och en vän till president Putin, meddelar nu att en orsak till Rysslands invasion av Ukraina var att det får hållas gay-parader i landet.

The leader of the Russian Orthodox Church said gay pride parades were part of the reason for the war in Ukraine.

Patriarch Kirill of Moscow, a long-time ally of Russian President Vladimir Putin, said on Sunday that the conflict in Donbas is about “a fundamental rejection of the so-called values that are offered today by those who claim world power.”

The “test” of which side you are on, said Kirill, is whether your country is willing to hold gay pride parades.

Man kan tycka vad man vill om den saken, men känns det inte lite mögligt som argumentation för att starta ett krig? Och det sätter ju hela västvärlden, Japan, Sydkorea inför hot av invasion från Ryssland.
Sen blir det svårt att samtidigt argumentera för att invasionen syftar till att utplåna "nazismen" i Ukraina.

Källa: CNN Liveflöde

Den ortodoxa kyrkan i Ryssland, likt Putin-lovers och rysstroll i denna tråd, hyser en oförklarlig och manisk dragning till det homoerotiska. Gaysex synes uppta så gott som hela deras tankeverksamhet 24/7. Knappast friskt.

Är det samme "fader" Kirill som har en olycklig tendens att visa sig offentligt iklädd dyra mutor?

https://www.rferl.org/a/russia-patriarch-kirill-wristwatchbling-expensive-scrutiny/30420982.html
Citera
2022-03-08, 13:39
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Du tror på klassisk pacifism av beprövad vansinnesmodell. Nej, Putin blir inte en from småbarnspappa med svensk värdegrund om han bara får som han vill nu. Så funkar nämligen inte despoter och seriemördare.

Dödstalen idag måste ställas mot vad Putin hittar på nästa gång, och nästa, och nästa. Det vimlade av idioter som du under andra världskriget. Dårarna fick till och med sin vilja igenom, "ge Hitler Sudetenland, Rhenlandet, Österrike etc så blir han nog snäll sen" trodde man. Resultatet tiotals miljoner döda.
Ja vi kan ju än idag och även glimta till spåra osämjan och då Tjekoslovakien som de fina demokratiska goda länderna offrade.
Citera
2022-03-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Då kan du lyssna på den om du vill. Jag tänker inte göra det.
Jag har lyssnat på den typ tre gånger nu. Lägg ner era vapen säger han till dom få kvarvarande spinkisarna.

Undrar om Azovbataljonens ledare är kvar i staden eller har han flytt och lämnat sina trupper? Schyst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in