2022-02-26, 08:23
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nej, de verkar onekligen vara taffelhjärnor men nu var det inte det frågan handlade om, utan tramset om att smutskasta jurister utifrån det brott deras klienter misstänks för.

Vad ombuden lämnar in i målet är relevant, speciellt som att ombudet Sture Tersaeus lämnar in förfalskade dokument som bevisning.
Det är ingen som har påstått att det är Esbjörn som har klippt och klistrat ihop detta falsarium.
2022-02-26, 20:38
Medlem
trngws avatar
Vad var det jag sa

Ebba har haft rätt i allt och inte gjort fel i något. En ängel, helt enkelt.

Esbjörn är en riktig rättshaverist som anlitar kriminella till ombud. Han har haft fel i allt och inte gjort rätt för sig på något vis. Ett svin, helt enkelt.
2022-03-01, 00:44
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vad var det jag sa

Ebba har haft rätt i allt och inte gjort fel i något. En ängel, helt enkelt.

Esbjörn är en riktig rättshaverist som anlitar kriminella till ombud. Han har haft fel i allt och inte gjort rätt för sig på något vis. Ett svin, helt enkelt.

Javisst och vad var det som till sist smällde högst av allt, käre trngw.
Jo det var visst JB som allenarådande gällde, eller hur?
2022-03-02, 18:15
Medlem
Bara en vecka kvar idag tills vi får besked.
2022-03-07, 12:01
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Bara en vecka kvar idag tills vi får besked.

Bara en dag kvar…..
2022-03-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Bara en dag kvar…..
Jag gissar på att OM det dyker upp något så lämnas det in så sent som möjligt i morgon. Dessutom med ett nytt ombud vid rodret eftersom "sjörätsjuristen" inte klarade att styra skutan
2022-03-08, 09:09
Medlem
Reimers avatar
Då har dagen kommit som avgör om det blir ett avslut på den här historien, imorgon vet vi om det kommer in en överklagan i sista minuten.

Jag tror att den "feta damen" har sjungit nu, det är över och Ebba Busch kan börja projekt rädda huset.
2022-03-08, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då har dagen kommit som avgör om det blir ett avslut på den här historien, imorgon vet vi om det kommer in en överklagan i sista minuten.

Jag tror att den "feta damen" har sjungit nu, det är över och Ebba Busch kan börja projekt rädda huset.

Jag hoppas juristen har kraft att be om prövningstillstånd, då saken inte är prövad i en domstol.

Vi behöver ett prejudikat som fredar äldre medborgares egendom från folk av Ebba Buschs sort, som ska "rädda" enskilda medborgares egendom för egen vinning i tider när äldre medborgare, varken har råd eller ork att uppnå den standard en influenser anser är så viktig, att äldres mänskliga rättigheter har ingen verkan.

Ebba Busch har inte segrat i en domstol. Hon har lyckats med konststycket att komma undan en rättslig prövning i domstol med en dom, som befäster hennes ägande. Nu baseras hennes ägande på ett rättsvidrigt avtal.

Sen när var ett hus skick värt än människors rätt till egendom och liv?
2022-03-08, 11:13
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag hoppas juristen har kraft att be om prövningstillstånd, då saken inte är prövad i en domstol.

Vi behöver ett prejudikat som fredar äldre medborgares egendom från folk av Ebba Buschs sort, som ska "rädda" enskilda medborgares egendom för egen vinning i tider när äldre medborgare, varken har råd eller ork att uppnå den standard en influenser anser är så viktig, att äldres mänskliga rättigheter har ingen verkan.

Ebba Busch har inte segrat i en domstol. Hon har lyckats med konststycket att komma undan en rättslig prövning i domstol med en dom, som befäster hennes ägande. Nu baseras hennes ägande på ett rättsvidrigt avtal.

Sen när var ett hus skick värt än människors rätt till egendom och liv?
Vem smet från domstolen ?
Jo deg var den som du så väl talar om!
Att det dans många som vann på att förlika beror mest på arvordet, inte på den möjlighet som gavs att han hade kunnat göra rätt för sig och stått för den man han nu skulle kunna vara.
Men nej han har inte gjort det denna gången inte gången innan eller gången innan den heller .
2022-03-08, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Jag utgår ifrån att du kontaktar SH imorgon för bekräftelse, så att all vi andra slipper störa dem.
2022-03-08, 12:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Jag utgår ifrån att du kontaktar SH imorgon för bekräftelse, så att all vi andra slipper störa dem.

Ett ganska rimligt antagande, om inte Expressen kommer med något nytt så mailar jag Svea Hovrätt imorgon
2022-03-08, 13:37
Medlem
trngws avatar
Intressant det där med avtalen, trollen fortsätter sprida lögner.

Uppsala tingsrätt har slagit fast att köpeavtalet är korrekt och uppfyller alla formkrav.

Överförmyndarnämnden har slagit fast att Esbjörn är rättsförmögen och förstår vad saker gäller.

Svea Hovrätt har slagit fast att förlikmingsavtalet är korrekt och giltigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in