2022-03-08, 07:32
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Syftar du på mig i första delen av det inlägget? Nej, jag försöker absolut inte att bråka med ngn.

...sa han, och sen följde två sidor av konstant bråkande Generalen resten mot tråden... jodå, bråka är din livsluft.

Citat:
Men du verkar vara väldigt självsäker och helt övertygad om att Liverpool kommer att ta 3p i samtliga av deras matcher fram tills dess, jag hade valt att vara lite mer ödmjuk om mitt lag var i samma position som det Liverpool är i nu. Och kom i håg att ni ska möta The Gunners (på våran hemmaplan) innan ni ska möta Man City.

Hur låter jag självsäker och övertygad om att Liverpool kommer gå rent till mötet med City? Är det verkligen vad du utläser ur följande mening?

"Det blir troligen en titelmatch 10e april på Citys hemmaplan, om Liverpool klarar att vinna sina matcher fram till dess. City har betydligt enklare spelschema och Ruben eller no Ruben, bör de gälla som solklara favoriter i samtliga matcher."

Citat:
Adverb
som fan läser bibeln

(idiomatiskt) genom att medvetet misstolka eller snedvrida något för att passa sitt eget mål eller synsätt

Liverpools just nu 6p bakom. LFCs matcher till mötet med City:

Brighton (B) - Brighton i dålig form, Liverpool ska ha goda chanser på 3p
Arsenal (B) - Liverpool ett klart bättre lag än Arsenal vilket de visat varje gång de mötts - men Arsenal är i form, jagar fjärde och har ingen europaryggsäck. Plocka 3p på bortaplan av dem är inte lätt.
Watford (H) - Denna ska Liverpool ta.

Blir väldigt tufft att gå rent här, men jag hoppas ju.

Citys spelschema:

Palace (B) - Palace i ok form och är väl ett litet bogeyteam för City?
Brighton (H) - en munsbit för City hemma.
Burnley (B) - den sortens match City brukar städa av med enkelhet.

Gun to my head tror jag båda lagen vinner sina matcher fram till toppmötet, men mer troligt att City tar 9p än Liverpool gör det. Arsenal borta en riktig nyckelmatch för Liverpool. Jag hoppas att man återigen kan visa sig starkare än Arsenal och sabba Artetas momentum, men den som lever får se.
Citera
2022-03-08, 08:59
Medlem
För att prata om något annat. Kane med sin usla säsong målmässigt passerade ändå Henry igår med mål i PL. Han kanske med en formtopp på Spurs passerar Aguero/Andy Cole denna säsongen men hur långt tror ni han hinner på listan? Det är ändå fortfarande 84 mål upp till Shearer.

1 Shearer 260
2 Rooney 208
3 A Cole 187
4 Aguero 184
5 Lampard 177
6 Kane 176
Citera
2022-03-08, 09:22
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
För att prata om något annat. Kane med sin usla säsong målmässigt passerade ändå Henry igår med mål i PL. Han kanske med en formtopp på Spurs passerar Aguero/Andy Cole denna säsongen men hur långt tror ni han hinner på listan? Det är ändå fortfarande 84 mål upp till Shearer.

1 Shearer 260
2 Rooney 208
3 A Cole 187
4 Aguero 184
5 Lampard 177
6 Kane 176

Vilket slöseri. Så många mål, så lite glädje. Harry Kane har inte vunnit någonting av betydelse. Konsensus här inne brukar annars vara att titlar är det enda som räknas.

Henry i Arsenal var rätt framgångsrik, i jämförelse med Kane alltså. Henry har ju faktiskt vunnit PL-buckla på WHL. Värt att nämna är att Henry har dubbelt så många assist som Kane. Även Shearer är ett par nivåer över Kane. PL-buckla med Blackburn 1995.

Dessutom pratar alla andra namn på listan bättre engelska än Kane.
Citera
2022-03-08, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Henry i Arsenal var rätt framgångsrik, i jämförelse med Kane alltså. Henry har ju faktiskt vunnit PL-buckla på WHL. Värt att nämna är att Henry har dubbelt så många assist som Kane. Även Shearer är ett par nivåer över Kane. PL-buckla med Blackburn 1995.
Var inte tänkt som en diss av Henry när jag nämde hans namn - mer att Henry och Aguero ändå nämns (med all rätt) som PL's bästa anfallare någonsin och tycker det är rätt stort av Kane att ändå passera dem i ett lag som inte alltid presterat så där väldigt bra.
Citera
2022-03-08, 09:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tocadisco
Innan matchen så var du helt säker på att en utskåpning i stil med tre bollars skillnad var uteslutet. Ni blev nollade och fick fyra i baken. Ändå står du på dig och svamlar om att det var en 50/50 match samt att du hade rätt i din read när du som vanligt är ute och dansar tango med Ty.
Lärdom, ligor avgörs inte runt nyår och matcher pågår i 90min+.

Och nej, ni nådde inte vår höjd. Snarare som så att Liverpool trampade på er nivå inledningsvis, 2ans växel. Sen växlade vi upp till 3an/4an, så var de över! Klasskillnad. Igen.
Mhm, och det håller jag fast på. Om inte ”fighten” mellan Arteta och Klopp hade inträffat, så hade aldrig Liverpool tagit en storvinst över oss i den matchen. Efter den incidenten så ändrades allt för båda lagen, men vi var fullt på höjd med Liverpool fram tills dess - dock så tycker jag att varken Arsenal eller Liverpool imponerade ngt innan fistfighten mellan de två managerna. Vetetusan vad du syftar på att jag ”dansar tango med Ty”. Men det svider säkert för dig i röven att höra sanningen, och sanning är att Arsenal och Liverpool var jämnbördiga under sista ligamötet, fram tills en viss händelse på sidelinjen.
Citera
2022-03-08, 09:43
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Var inte tänkt som en diss av Henry när jag nämde hans namn - mer att Henry och Aguero ändå nämns (med all rätt) som PL's bästa anfallare någonsin och tycker det är rätt stort av Kane att ändå passera dem i ett lag som inte alltid presterat så där väldigt bra.

Jag förstår det 100%. Jag ville bara belysa den stora skillnaden och trycka på att alla mål mer eller mindre är betydelselösa för Kane. Hade Kane spelat för Leicester istället så hade han vunnit titlar. Dessutom har väl Kane knyckt några mål från Eriksen?

Lite dålig stämning här:
https://www.youtube.com/watch?v=1jXR4wzZsHE
Senast redigerad av Schmoove 2022-03-08 kl. 09:45.
Citera
2022-03-08, 09:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Såg att Teddy Sheringham uttalade efter Tottenham - Everton i går att Kane måste lämna Tottenham om han har ambitioner om att vinna stora titlar.. det säger ju lite om Tottenhams position inom fotbollsvärlden.
Citera
2022-03-08, 09:48
Medlem
-GGs avatar
Citat:

1 Shearer 260
2 Rooney 208
3 A Cole 187
4 Aguero 184
5 Lampard 177
6 Kane 176

84 mål för en spelare som inte ens fyllt 30 år ska absolut inte vara ett problem.

Kane har också nått sina siffror på relativt kort tid. Sju-åtta år för honom att hamna uppe i toppen. Det är sjukt imponerande!

Om inget extraordinärt händer kommer Kane att slå AS:s rekord.

Jag har redan skrivit i tråden att det borde vara hans huvudmål om han stannar i Tottenham. Drar han till City eller så, blir det bara en fin bonus ihop med PL-titlar.
Senast redigerad av -GG 2022-03-08 kl. 09:51.
Citera
2022-03-08, 10:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
...sa han, och sen följde två sidor av konstant bråkande Generalen resten mot tråden... jodå, bråka är din livsluft.

Hur låter jag självsäker och övertygad om att Liverpool kommer gå rent till mötet med City? Är det verkligen vad du utläser ur följande mening?

"Det blir troligen en titelmatch 10e april på Citys hemmaplan, om Liverpool klarar att vinna sina matcher fram till dess. City har betydligt enklare spelschema och Ruben eller no Ruben, bör de gälla som solklara favoriter i samtliga matcher."

Liverpools just nu 6p bakom. LFCs matcher till mötet med City:

Brighton (B) - Brighton i dålig form, Liverpool ska ha goda chanser på 3p
Arsenal (B) - Liverpool ett klart bättre lag än Arsenal vilket de visat varje gång de mötts - men Arsenal är i form, jagar fjärde och har ingen europaryggsäck. Plocka 3p på bortaplan av dem är inte lätt.
Watford (H) - Denna ska Liverpool ta.

Blir väldigt tufft att gå rent här, men jag hoppas ju.

Citys spelschema:

Palace (B) - Palace i ok form och är väl ett litet bogeyteam för City?
Brighton (H) - en munsbit för City hemma.
Burnley (B) - den sortens match City brukar städa av med enkelhet.

Gun to my head tror jag båda lagen vinner sina matcher fram till toppmötet, men mer troligt att City tar 9p än Liverpool gör det. Arsenal borta en riktig nyckelmatch för Liverpool. Jag hoppas att man återigen kan visa sig starkare än Arsenal och sabba Artetas momentum, men den som lever får se.
Igen, jag försöker absolut inte att bråka med ngn. Däremot så försöker jag här att föra en ”diskussion” med div användare som bastant avvisar saker som ej passar in med deras syn.

Hursomhelst, jag hade som sagt valt att inte vara så högt uppe i fjällen vid det här skedet av säsongen om det var Arsenal som var i samma position som det Liverpool befinner sig i just nu. Men givetvis så ska fansen ha tro och hoppas på sitt lag (Ngt som du uppenbarligen har).
Senast redigerad av Generalandersson 2022-03-08 kl. 10:21.
Citera
2022-03-08, 10:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Spurs demolering av Everton igår gör att de blå verkligen ligger brunt till inför avslutningen. Man har 1-2 matcher mindre spelade än konkurrenterna, men kan verkligen Everton åka ur PL? Vore första gången de åker ur högsta divisionen sen 1954-55 om så vore fallet. 1p ovanför strecket just nu, Burnley känns klart hetare än dem.
Citera
2022-03-08, 10:41
Medlem
Citat:
Såg att Teddy Sheringham uttalade efter Tottenham - Everton i går att Kane måste lämna Tottenham om han har ambitioner om att vinna stora titlar.. det säger ju lite om Tottenhams position inom fotbollsvärlden.
Ja? Men det kan ju sägas om ganska många spelare. I all ärlighet så behöver ju samtliga spelare i United, Arsenal, Tottenham och ett gäng till lämna resp. klubb om de har siktet inställt på flertal stora trofér (PL och CL) - så långt efter är de klubbarna vad City&Pool levererar inhemskt och andra lag (Bayern för att nämna ett) ute i Europa. Det är inte ett års byggnad för att brygga den skillnaden utan vi pratar kanske om en 4-5 års period.

Citat:
Ursprungligen postat av -GG
84 mål för en spelare som inte ens fyllt 30 år ska absolut inte vara ett problem.

Kane har också nått sina siffror på relativt kort tid. Sju-åtta år för honom att hamna uppe i toppen. Det är sjukt imponerande!

Om inget extraordinärt händer kommer Kane att slå AS:s rekord.

Jag har redan skrivit i tråden att det borde vara hans huvudmål om han stannar i Tottenham. Drar han till City eller så, blir det bara en fin bonus ihop med PL-titlar.
Ja tycker med att det är ruggigt imponerande. Hade det varit ett United under dess storhetstid med Fergie, ett Arsenal under Henry där de var väldigt väldigt bra, ett City som ångar på eller Klopps Liverpool så hade siffrorna FORTFARANDE varit imponerande men Tottenham har en bit till den nivån så därför blir det ännu mer imponerande (no offence alla Spurs-fans).

Dock har han bara 10 gjorda mål i år i PL så frågan är väl lite var Spurs tar vägen under Conte eller om han lämnar - lite det som gör att man tvekar på att han faktiskt når Shearer..
Citera
2022-03-08, 10:45
Medlem
Citat:
Igen, jag försöker absolut inte att bråka med ngn. Däremot så försöker jag här att föra en ”diskussion” med div användare som bastant avvisar saker som ej passar in med deras syn.
Inte för att hälla bensin på en redan brinnande eld men ni säger exakt samma saker om varandra. Be the greater och släpp diskussionen helt enkelt (för jag tror även du inser att ni kommer inte komma någonstans)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in