Citat:
...sa han, och sen följde två sidor av konstant bråkande Generalen resten mot tråden... jodå, bråka är din livsluft.
Citat:
Men du verkar vara väldigt självsäker och helt övertygad om att Liverpool kommer att ta 3p i samtliga av deras matcher fram tills dess, jag hade valt att vara lite mer ödmjuk om mitt lag var i samma position som det Liverpool är i nu. Och kom i håg att ni ska möta The Gunners (på våran hemmaplan) innan ni ska möta Man City.
Hur låter jag självsäker och övertygad om att Liverpool kommer gå rent till mötet med City? Är det verkligen vad du utläser ur följande mening?
"Det blir troligen en titelmatch 10e april på Citys hemmaplan, om Liverpool klarar att vinna sina matcher fram till dess. City har betydligt enklare spelschema och Ruben eller no Ruben, bör de gälla som solklara favoriter i samtliga matcher."
Citat:
Adverb
som fan läser bibeln
(idiomatiskt) genom att medvetet misstolka eller snedvrida något för att passa sitt eget mål eller synsätt
som fan läser bibeln
(idiomatiskt) genom att medvetet misstolka eller snedvrida något för att passa sitt eget mål eller synsätt
Liverpools just nu 6p bakom. LFCs matcher till mötet med City:
Brighton (B) - Brighton i dålig form, Liverpool ska ha goda chanser på 3p
Arsenal (B) - Liverpool ett klart bättre lag än Arsenal vilket de visat varje gång de mötts - men Arsenal är i form, jagar fjärde och har ingen europaryggsäck. Plocka 3p på bortaplan av dem är inte lätt.
Watford (H) - Denna ska Liverpool ta.
Blir väldigt tufft att gå rent här, men jag hoppas ju.
Citys spelschema:
Palace (B) - Palace i ok form och är väl ett litet bogeyteam för City?
Brighton (H) - en munsbit för City hemma.
Burnley (B) - den sortens match City brukar städa av med enkelhet.
Gun to my head tror jag båda lagen vinner sina matcher fram till toppmötet, men mer troligt att City tar 9p än Liverpool gör det. Arsenal borta en riktig nyckelmatch för Liverpool. Jag hoppas att man återigen kan visa sig starkare än Arsenal och sabba Artetas momentum, men den som lever får se.