Citat:
Ursprungligen postat av
CS128
Jag gillar inte Monikas taktik att snacka skit om andra till olika deltagare - men det gör hon väl för att försöka komma in i pakterna.
Ja hon har från första stunden hon kom in varit en riktig kappvändare och tagit parti i saker som hänt innan hon ens var där.
Några av er snackar om att victoria var elak, men det är väl ingenting jämfört med hur mycket skit som kommer ut ur monikas mun varenda avsnitt?
Citat:
Ursprungligen postat av
CS128
Som Storbonde så får man medaljen direkt när man blivit vald till det och medaljen får man behålla oavsett om man sköter uppdragen bra eller inte under veckan som kommer.
Där sa du nåt! En bra idé vore ju att storbonden endast får en amulett om alla uppdrag blir godkända i slutet av veckan.
Däremot tycker jag att torpet som en form av lyx och att vara fredad två veckor när de tävlar om amuletter är bra. Dels för att det blir mer taktik samtidigt som pakterna förändras en del när vissa inom dem inte alltid är på plats på farmen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Man måste blanda några vettiga deltagare, med några halvdana deltagare och sen ett par kaos deltagare som gör kul tv. Men de är bara de vettiga som är värdiga vinnare, även om vi alla kollar för att se kaos deltagarna göra tokigheter

Håller helt med! Diskuterade innan att dramat är onödigt men självklart behövs det lite. I år känns det bara som att det hälften intetsägande stadsråttor och hälften dramaqueens - avsaknaden av vettigt folk helt enkelt. Har som sagt ingen att heja på i denna säsongen, ingen känns värdig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.KlockRingare
Hmm.... är det verkligen förbjudet med hemslakt av gårdens kreatur? Om det finns utrymme avsett för slakt på gården och en veterinär besiktar köttet.
I vilket fall är det inte omöjligt att hon varit med om att slakta någon häst när hon var liten, innan bestämmelserna skärptes.
Hästar avlivas vanligtvis med bultpistol där den bor, om den inte redan vistas hos veterinär när beslutet om avlivning tas.
Angående slakt vet jag också att det går att "beställa hem" en slaktare med skåpbil och alla sina nödvändiga verktyg för att ta till vara på köttet direkt hemma. Tror också att det är en kylbil om djurägaren inte själv vill ha allt kött.
Osäker på om detta gäller häst men det borde väl gå. Häst är rätt så gött